• Akira Öken

IVF 2017

Här kan vi samlas och dela tankar, stötta varandra och diskutera allt kring IVF. Häng gärna på!

Vi gjorde vår första behandling i slutet av 2016. Tyvärr lyckades den inte. Nu hoppas vi på bättre lycka under 2017!

• Svar på tråden IVF 2017
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-01-13 09:37:07 följande:

Han sa inte hur många det var men vad jag kommer ihåg så vart det väl ca 8 och så en del små på vadera sida. Tror jag får plocket på tisdag eftersom nästa ultraljud är på söndag och de större blåsorna va mellan 14-17 mm.

I första försöket fick dem ut 16 blåsor så ska bli spännande vad som blir denna gång.

Det fanns sprutor på 2 apotek i hela göteborg, på det första var det reserverat för en annan och så fanns de 3 st på det apoteket som jag hämtade de sista 3. Så nu väntar jag på att sahlgrenska ska ringa idag för det saknas en dos för imorgon.

Åh vad spännande! Tror vi ligger lika till om inte du till och med har gått förbi. Vi ska på ultraljud på måndag och ägguttag blir tidigast på onsdag. Börjar kännas rätt mycket i magen nu.

Hoppas att du fick tag på den sista sprutan!
  • Jadu
    Akira Öken skrev 2017-01-14 23:49:49 följande:

Åh vad spännande! Tror vi ligger lika till om inte du till och med har gått förbi. Vi ska på ultraljud på måndag och ägguttag blir tidigast på onsdag. Börjar kännas rätt mycket i magen nu.

Hoppas att du fick tag på den sista sprutan!

Ligger nog en dag före men det får jag veta imorgon:) i höstas gjorde jag ul en söndag med och då blev plocket på tisdagen så räknar nästan med det. Men är väl bara vänta och se.

Ajjamän, åkte till apoteket för att hämta ut den medicinen som skulle vara ist för orgalutran men då gjorde han min dag o sa att de precis hade fått in orgalutran igen så förhoppningsvis tog jag sista sprutorna idag.. eller aa förutom äl sprutan.

Jag känner som tur inte så mkt, på gymmet kan jag känna att de stramar lite ibland så då får jag lugna mig lite mer. Men brösten har börjat bli sjukt ömma.
  • Jadu

Jag har plock på tisdag men för stor risk för att överstimuleras så blir ingen återinsättnong.

• Akira Öken
    Jadu skrev 2017-01-16 12:23:56 följande:

Hur har ultraljudet gått Akira?

Hej! Det gick bra! 7 äggblåsor som var tillräckligt stora. De plockar ut äggen på onsdag. Mår inte så bra nu, rätt ont.

Hur känns det inför imorgon?
  • Jadu
    Akira Öken skrev 2017-01-16 17:30:45 följande:

Hej! Det gick bra! 7 äggblåsor som var tillräckligt stora. De plockar ut äggen på onsdag. Mår inte så bra nu, rätt ont.

Hur känns det inför imorgon?

Jodå de känns ok nu.. kommer dock vara nervös när vi är där.
  • MammaMiråå

Hej!
    Jag är mitt uppe i vårt första ivf försök, har tagit Synarel i 11 dagar nu och mår skit! Men det är hu tydligen bra säger kliniken för det visar att min kropp reagerar på sprayen. Första gången biverkningar är bra ?? någon annan som tagit synarel? Hur mådde ni?

• Akira Öken
    MammaMiråå skrev 2017-01-17 17:35:21 följande:

Hej!

Jag är mitt uppe i vårt första ivf försök, har tagit Synarel i 11 dagar nu och mår skit! Men det är hu tydligen bra säger kliniken för det visar att min kropp reagerar på sprayen. Första gången biverkningar är bra ?? någon annan som tagit synarel? Hur mådde ni?

Låter inge vidare :( Har bara gjort korta protokollet, men har förstått att nedregleringen kan vara riktigt jobbig. Vad är det för biverkningar och hur länge ska du ta Synarel?
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-01-16 20:09:22 följande:

Jodå de känns ok nu.. kommer dock vara nervös när vi är där.

Hur gick det idag?

Själv är jag rätt nervös för imorgon.
  • Jadu
    Akira Öken skrev 2017-01-17 20:51:31 följande:

Hur gick det idag?

Själv är jag rätt nervös för imorgon.

Denna gång fick jag sjukt ont, vissa ägg hade redan lossnat så de fick suga ut lite vätska ur buken.

25 blåsor hitta dem och det var 14 med ägg.
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-01-17 21:04:44 följande:
    Denna gång fick jag sjukt ont, vissa ägg hade redan lossnat så de fick suga ut lite vätska ur buken.

25 blåsor hitta dem och det var 14 med ägg.
    Hej! Hur har det gått för dig?

För oss blev det inget denna gång. 7 ägg varav endast ett blev befruktat. Tyvärr har det inte delat sig som det ska. Så ingen återföring och ny behandling med start i mars. Vi är väldigt ledsna idag.
  • Jadu
    Akira Öken skrev 2017-01-20 23:08:25 följande:

Hej! Hur har det gått för dig?

För oss blev det inget denna gång. 7 ägg varav endast ett blev befruktat. Tyvärr har det inte delat sig som det ska. Så ingen återföring och ny behandling med start i mars. Vi är väldigt ledsna idag.

Nej vad tråkigt:( beklagar!

Dagarna går sjukt långsamt, på måndag får vi reda på om de gick att frysa och det blir fet eller om vi får köra på försök nr 3 i mars.
  • Jadu

3 i frysen blev det så i slutet av februari gör vi en fet.

• Jadu

Akira Öken har ni fått nått datum för nästa försök?

• Akira Öken
    Jadu skrev 2017-02-11 12:29:03 följande:

Akira Öken har ni fått nått datum för nästa försök?

Japp! Börjar med spray synerla (?) på onsdag. Lite bekymrad över eventuella biverkningar.

Hur har du det? När blir det återföring för dig?
  • Akira Öken
    MammaMiråå skrev 2017-01-17 17:35:21 följande:

Hej!

Hej! Var ett tag sen nu, har inte varit här på ett tag. Hur har behandlingen gått? Du mådde dåligt skrev du sist, hur påverkade sprayen dig?
  • Jadu
    Akira Öken skrev 2017-02-11 22:46:00 följande:

Japp! Börjar med spray synerla (?) på onsdag. Lite bekymrad över eventuella biverkningar.

Hur har du det? När blir det återföring för dig?

Ååh låter mindre kul.. måste vara jobbigt att behöva ta spray.

Här är det bra, inväntar mens så blir väl insättning v 9
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-02-12 07:30:12 följande:
    Ååh låter mindre kul.. måste vara jobbigt att behöva ta spray.

Här är det bra, inväntar mens så blir väl insättning v 9
    Ja, det känns inte helt roligt. Man läser så mycket om hur jobbigt det är. Bara att hoppas på att min kropp reagerar på ett bra sätt.

Spännande, så om cirka två veckor då? 
  • Jadu
    Akira Öken skrev 2017-02-13 20:48:40 följande:

Ja, det känns inte helt roligt. Man läser så mycket om hur jobbigt det är. Bara att hoppas på att min kropp reagerar på ett bra sätt.

Spännande, så om cirka två veckor då? 

Håller tummarna för det!!

Aa Hon trodde de skulle bli runt 1-2 mars men får väl se.. ska ha mens om 2 dagar men inga känningar alls för det så hoppas den inte är sen o jobbar sig.
Svar på tråden IVF 2017