IVF 2017
Här kan vi samlas och dela tankar, stötta varandra och diskutera allt kring IVF. Häng gärna på!
Vi gjorde vår första behandling i slutet av 2016. Tyvärr lyckades den inte. Nu hoppas vi på bättre lycka under 2017!
Här kan vi samlas och dela tankar, stötta varandra och diskutera allt kring IVF. Häng gärna på!
Vi gjorde vår första behandling i slutet av 2016. Tyvärr lyckades den inte. Nu hoppas vi på bättre lycka under 2017!
Han sa inte hur många det var men vad jag kommer ihåg så vart det väl ca 8 och så en del små på vadera sida. Tror jag får plocket på tisdag eftersom nästa ultraljud är på söndag och de större blåsorna va mellan 14-17 mm.
I första försöket fick dem ut 16 blåsor så ska bli spännande vad som blir denna gång.
Det fanns sprutor på 2 apotek i hela göteborg, på det första var det reserverat för en annan och så fanns de 3 st på det apoteket som jag hämtade de sista 3. Så nu väntar jag på att sahlgrenska ska ringa idag för det saknas en dos för imorgon.
Åh vad spännande! Tror vi ligger lika till om inte du till och med har gått förbi. Vi ska på ultraljud på måndag och ägguttag blir tidigast på onsdag. Börjar kännas rätt mycket i magen nu.
Hoppas att du fick tag på den sista sprutan!
Jag har plock på tisdag men för stor risk för att överstimuleras så blir ingen återinsättnong.
Hur har ultraljudet gått Akira?
Hur har ultraljudet gått Akira?
Hej! Det gick bra! 7 äggblåsor som var tillräckligt stora. De plockar ut äggen på onsdag. Mår inte så bra nu, rätt ont.
Hur känns det inför imorgon?
Hej!
Jag är mitt uppe i vårt första ivf försök, har tagit Synarel i 11 dagar nu och mår skit! Men det är hu tydligen bra säger kliniken för det visar att min kropp reagerar på sprayen. Första gången biverkningar är bra ?? någon annan som tagit synarel? Hur mådde ni?
Hej!
Jag är mitt uppe i vårt första ivf försök, har tagit Synarel i 11 dagar nu och mår skit! Men det är hu tydligen bra säger kliniken för det visar att min kropp reagerar på sprayen. Första gången biverkningar är bra ?? någon annan som tagit synarel? Hur mådde ni?
Jodå de känns ok nu.. kommer dock vara nervös när vi är där.
Hur gick det idag?
Själv är jag rätt nervös för imorgon.
Hej! Hur har det gått för dig?
För oss blev det inget denna gång. 7 ägg varav endast ett blev befruktat. Tyvärr har det inte delat sig som det ska. Så ingen återföring och ny behandling med start i mars. Vi är väldigt ledsna idag.
3 i frysen blev det så i slutet av februari gör vi en fet.
Akira Öken har ni fått nått datum för nästa försök?
Akira Öken har ni fått nått datum för nästa försök?
Hej!
Japp! Börjar med spray synerla (?) på onsdag. Lite bekymrad över eventuella biverkningar.
Hur har du det? När blir det återföring för dig?
Ja, det känns inte helt roligt. Man läser så mycket om hur jobbigt det är. Bara att hoppas på att min kropp reagerar på ett bra sätt.
Spännande, så om cirka två veckor då?
Hej!
Jag glider över till: www.familjeliv.se/forum/thread/77340931-ivf-februari-2017
Kom du med! ?