• Johannus

Farmen

Hej alla "Farmen" tittare! Nu börjar det efterlängtade programmet om 15 minuter.

Här kan vi diskutera om deltagarna och farmen livet.
    Hoppas vi får lika trevligt som vi hade när vi diskuterade BFS.

• Svar på tråden Farmen
  • Johannus
    Nandez skrev 2017-02-19 21:15:59 följande:
    Kalle är ju så tråkig att klockorna stannar. Man måste få skoja och skämta, har han någon humor ens. Jag är ingen ungdom men älskar att skratta, det mår man bara bra av.

Tycker att det är bra att de ändrar förutsättningarna så deltagarna inte blir allt för säkra på vare sig taktik m.m.
    Jag närmar mig pension och är inte heller så tråkig som Kalle verkar vara. Allt ska inte vara perfektionistiskt. Man ska kunna skoja om man ska orka vara med okända människor i flera veckor.

Däremot tycker jag inte om att tv4 jagar Alex och Syliana med deras hångel hela tiden och att man tar upp ämnet dom sysslat uppe på logen för ofta.

Ja det var kul att det blev lite annorlunda kampen söndag och det måste nu börja åka ut fler för det är bara 3 veckor kvar.

Fler killar måste till torpet för tävlingarnas skull vems som kommer tillbaka.....Blir det en tjej och en kille?
  • Johannus

Ingen som reagerade att Hasse blev storbonde i kväll????

Hoppas bara inte han valde Niklas som gårdskarl för att han sen väljer han som förstekämpe..

Måste bli så att han väljer Alex för han i sin tur har ingen som han lär vinna på av dem som är kvar av killarna.

Kommer nog snart att komma folk från torpet vad jag förstod i slutet på programmet i kväll.

• Linnis92
    Johannus skrev 2017-02-21 01:46:48 följande:

Ingen som reagerade att Hasse blev storbonde i kväll????

Hoppas bara inte han valde Niklas som gårdskarl för att han sen väljer han som förstekämpe..

Måste bli så att han väljer Alex för han i sin tur har ingen som han lär vinna på av dem som är kvar av killarna.

Kommer nog snart att komma folk från torpet vad jag förstod i slutet på programmet i kväll.

Jag tycker det var bra att Hasse blev SB! Nu blir det kanske lite ordning. Tyvärr tror jag han väljer Niklas som FT. Men förhoppningen är ju att han väljer Alex. Av de killar som är kvar nu så känns det som att samtliga skulle kunna ta honom i grinden.

Torparna ska tävla två gånger till sen kommer de 3 stycken tillbaka till farmen. Linnea ska tävla mot Timmy och vem Robban ska tävla mot återstår att se ännu...
  • Johannus
    Linnis92 skrev 2017-02-21 05:07:04 följande:
    Jag tycker det var bra att Hasse blev SB! Nu blir det kanske lite ordning. Tyvärr tror jag han väljer Niklas som FT. Men förhoppningen är ju att han väljer Alex. Av de killar som är kvar nu så känns det som att samtliga skulle kunna ta honom i grinden.

Torparna ska tävla två gånger till sen kommer de 3 stycken tillbaka till farmen. Linnea ska tävla mot Timmy och vem Robban ska tävla mot återstår att se ännu...
    Vilka har åkt ut från Torpet om dem redan tävlat i nåt????
  • Linnis92
    Johannus skrev 2017-02-21 19:24:43 följande:

Två gamla lirare, Jocke från 2015 tror jag det var samt någon Olof. Sen alla dom som åkt ut från farmen, de hamnar på torpet. Kvar från farmen är Linnea och Bettan (nu Timmy och Robban som ska tävla). Samt en tjej från förra året, Sara-Marie.

De tävlar varje vecka om att få komma tillbaka till farmen.
  • Linnis92
    Johannus skrev 2017-02-21 19:24:43 följande:

Ikväll åkte Timmy ut ur torpet och robban valde att åka hem. Så det är Linnea, Bettan och Sara-Marie som kommer att återkomma till farmen. De ska vara kvar tre nätter på torpet så de kommer tillbaka lagom till tinget. Kanske blir något extra ting denna vecka också då.

Förövrigt kvällens avsnitt! Kul att få se lite mer av Inger. Och jag tycker faktiskt att det var bra att gubben fick ryck på Alex, är ju ingen som säger ifrån till honom.

Hasse sköter sig bra i mina ögon.
  • Johannus
    Linnis92 skrev 2017-02-21 21:24:02 följande:
    Ikväll åkte Timmy ut ur torpet och robban valde att åka hem. Så det är Linnea, Bettan och Sara-Marie som kommer att återkomma till farmen. De ska vara kvar tre nätter på torpet så de kommer tillbaka lagom till tinget. Kanske blir något extra ting denna vecka också då.

Förövrigt kvällens avsnitt! Kul att få se lite mer av Inger. Och jag tycker faktiskt att det var bra att gubben fick ryck på Alex, är ju ingen som säger ifrån till honom.

Hasse sköter sig bra i mina ögon.
    Vad trist att inte Stina är kvar :( hade sett hellre henne än Linnea och Bettan. Och även Timmy.

Ja det var på tiden att Inger kom fram mer.
    Jag hade tänkt mig att Hasse skulle skälla ut Alex, men nu var det Kalle som gjorde det. Bra det för Alex behöver få höra hur lat han är.

Jodå Hasse sköter sig bara han inte tar ut Niklas för jag hoppas fortfarande på att Niklas vinner Farmen.
  • Linnis92
    Johannus skrev 2017-02-21 22:00:44 följande:

Vad trist att inte Stina är kvar :( hade sett hellre henne än Linnea och Bettan. Och även Timmy.

Ja det var på tiden att Inger kom fram mer.

Jag hade tänkt mig att Hasse skulle skälla ut Alex, men nu var det Kalle som gjorde det. Bra det för Alex behöver få höra hur lat han är.

Jodå Hasse sköter sig bara han inte tar ut Niklas för jag hoppas fortfarande på att Niklas vinner Farmen.

Stina vann över Linnea men lämnade sin plats till Linnéa för att Linnea grät som ett jävla barn. Så rent krasst skulle det varit hon.

Jag tror tyvärr Hasse väljer Niklas, även fast jag hoppas på Alex. Han har gjort ganska tydligt att han kommer välja taktiskt och Alex är inget hot mot Hasse.
  • Johannus
    Linnis92 skrev 2017-02-21 22:10:43 följande:
    Stina vann över Linnea men lämnade sin plats till Linnéa för att Linnea grät som ett jävla barn. Så rent krasst skulle det varit hon.

Jag tror tyvärr Hasse väljer Niklas, även fast jag hoppas på Alex. Han har gjort ganska tydligt att han kommer välja taktiskt och Alex är inget hot mot Hasse.
    Att Stina lät Linnea som redan är bortskämd att få hennes plats var tråkigt.  Stina hade varit bättre att komma tillbaka. Nå Linnea kommer att åka ut ganska fort när hon är tillbaka.

Om Hasse väljer Niklas så hoppas jag att Niklas väljer Alex och att Alex åker.
  • Johannus

Nu blir det lätt för killarna att slå ut alla tjejer.  Men vore Hasse smart nu så valde han Alexandra för att hon sen väljer Alex för hon slår han i bondepraktikan.

Eller att han väljer Kalle som slår ut Alex.