Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

Rul får alla veta kön?

Om man gör rul får alla veta kön eller kan vissa län neka? Jag bor i Västerås och är nyfiken. Ska man kanske boka privat ul?

• Svar på tråden Rul får alla veta kön?
  • Summerchild
    elyse skrev 2017-01-11 14:17:01 följande:

Nej, man kan ha oturen att få en ogin barnmorska. Men de flesta visar nog, om det går att se, så får man själv gissa/konstatera.

Men man kan väl be dom ge ett foto nära kön så man kan få gissa själv isf? Dom är väl inte helt omöjliga
  • Summerchild
    fjanten skrev 2017-01-12 20:52:09 följande:

Bor också i Västerås och här har de som utfört RUL på mina bebisar inte haft problem med att berätta. Förra graviditeten frågade barnmorskan om vi ville veta, vi sa nej. Denna graviditet hade vi en annan barnmorska, som råkade försäga sig att vi ska få en flicka. Även på mina tillväxtultraljud denna graviditet har förlossningsläkarna frågat om vi vill veta, jag sa då att vi redan fått veta att det var en flicka.

Så om inte bebisen ligger helt tokigt så är det nog inga problem...

Oki förstår...jag vill helst göra i v 20 då än vad 18-19 så den får växa på sig:) spännande
  • Summerchild
    fjanten skrev 2017-01-13 16:50:49 följande:

Det är bara att logga in på 1177.se och boka själv Jag bokade 18+4 denna graviditet. Västerås vill helst (enligt min MVC-bm) att man bokar mellan 17+4 och 18+4. Antar att det handlar om att tid ska finnas för abort om nu något skulle vara helt fel..

Jag tror inte jag ska boka då jag är på smvc å dom har sagt att dom ska boka åt mig. Jag behöver inte bekymra mig.... eller menar du nåt annat än rul? För att få veta kön ?
Svar på tråden Rul får alla veta kön?