• emma4

hej ladies! har en fråga om kub test

Jag har skrivit i en tidigare tråd där jag blev gravid o fick missfall i v 5 sedan gravid igen utan någon mens imellan .
    Jag är 27 och på inskrivningen så tog barnmorskan upp information kring kub test
    Men att jag inte ligger i någon riskzon men det har lixom satt sig i huvudet på mig.. vad tycker ni? Har ni gjort kub test i min ålder?
    Har läst både dåligt o bra kring kub test
    bl.a. Att Testet visade hög risk för kromosomfel men visade sig ett fullt friskt barn i slutändan)
    Någon som vill ge mig lite info ????????

• Svar på tråden hej ladies! har en fråga om kub test
  • emma4

Okej, läste på något ställe att man skulle ta ett blodprov v 9 inför kub ? o sen göra kubtest för bästa resultat lr något..
    V 11-13 typ? Men blodprov har jag inte gjort är i v 11 nu .. känns jobbigt när man fortfarande är ung o har två friska barn sedan innan.. ( min bästa väns vännina gjorde kub test som visade högre risk o fick vänta på nästa test, o där visade det sig vara bra, hon mådde sjukt dåligt i väntan på nästa test ) det är sånt jag tycker är jobbigt, att få något missvisande resultat

• emma4

Det är det jag är orolig för, vad kostar nipt och är det garanterat? Min mammas kusin är typ 40 plus o där förstår man ju att hon går igenom allt det här, jag hade inte en tanke på detta eftersom jag inte trodde att jag låg i riskzon..

Svar på tråden hej ladies! har en fråga om kub test