• Madde2016

Blir inte gravid efter 2 MA

Hej!

Jag skulle gärna vilja höra lite av några i samma sits som mig

Om det är någon som haft svårt att bli gravid efter 2 MA?

Jag och min sambo försökt att få barn i 1.5 års tid

Vi blev gravida snabbt efter att vi bestämt oss, gick till vecka 12 och fick då veta att fostret dött i V6. Vi var så ledsna och förtvivlade. Men vi bestämde oss att försöka igen efter skrapningen. Sagt och gjort efter 3-4 månader va vi gravida igen och lyckan var total!

NU var det vår tur!

Men samma visa, gick till v11 och jag kände mig inte gravid längre, vi åkte till gynakuten och de konstaterade att fostret dött igen i V6.

Efter ännu en skrapning så har vi nu försökt i ca 7 månader, med clearblue Ägglossningsstickor och dom ger utslag men det blir aldrig nått pluss :(

Nu ska jag äntligen få gå en liten utredning och dom vill spola äggledarna.

Jag har aldrig hört talas om att man kan göra det, så är det någon som har nån liknande historia och kan dela med sig?

/ M

• Svar på tråden Blir inte gravid efter 2 MA
  • Madde2016

Jag hoppas verkligen att allt är som det ska och att du får en liten bebis den här gången! Jag vet faktiskt FAKTISKT vad du går igenom. Folk brukar ju säga så att dom förstår fast de inte alls gör det.
    Men iaf, boka in en tid och få det överstökat så slipper du gå runt i ovisshet och oroa dig.
    Jag håller alla tummar!!
    /M

• Madde2016

Hej!
    Det blir ingen utredning då jag äntligen fick ett plus i igår!!!!! Så glad men samtidigt SÅ rädd. Jag vet inte riktigt hur jag ska känna faktiskt, jag ska kontakta gyn och mvc imorgon för att rådfråga hur jag ska gå tillväga med tidiga VUL mm.
    Grattis till dig i v13!!! Hoppas allt går bra ????

• Madde2016

Menade såklart att skriva !!! Och inte ??? :)

Tack för att ni delar med er!

• Madde2016

Äntligen efter MA i maj kändes det verkligen som att den här dagen aldrig skulle komma. Nu ska allt bara gå vägen också, hoppas <3

• Madde2016

Det gick inte alls den här gången heller. Började morgonen med bruna flytningar som övergick i typ Mens.
    Inte den här gången heller.

När ska vi få ett barn? :( är så ledsen.

• Madde2016

Tack!

Jag tänker som du säger, nu har jag gråtit hela dagen men nu känner jag mig mer än redo att fightas och få den hjälp vi är berättigade till! Nu ska jag planera näst steg.
    Tack för stöd!
    <3

Svar på tråden Blir inte gravid efter 2 MA