Popetot skrev 2017-01-28 08:29:14 följande:
Vi trivs ganska bra. Sköterskorna är underbara. Lite jobbigt att inte ha samma läkare varje gång man ska dit. Har hunnit träffa 5 olika läkare. De har känts olika bra. Ska framföra vem jag vill ha när jag ringer in vid mensen och hoppas på att de tar hänsyn till det. Igår var en lite jobbig kväll. Om några veckor kommer jag veta om det blir ett liv med eller utan barn. Så idag ska jag verkligen sysselsätta mig så jag slipper att tänka så mycket. Ha en mysig helg allihop!
Ja jag förstår! Tidigare när jag har gjort ägglossningsstimulerande behandlingar så har jag varit hos olika också. Oftast har jag inte haft några problem. Men det har ju hänt att man haft läkare man inte alls är lika bekväm med och det är ju tråkigt. Men jag har försökt tänka bort det. Och tänkt att i slutändan så spelar det ingen roll. Men det beror också på vad man gör såklart. Ett VUL spelar inte mig så stor roll, däremot när jag gjorde spolningen så kände jag mig lugn och trygg med läkaren och i den situationen kändes det viktigt.
Ja det här är ju så stor livsomvälvande grej.. men det bästa är verkligen att försöka att inte tänka på det såklart! Men hur ska man inte kunna göra det liksom??? Det är ju typ det enda jag tänker på... :/