mylittleponny skrev 2017-01-24 13:19:17 följande:
Jag vet inte när vi skulle få starta vårat informations möte på fertilitetsenheten..
Det var planerat redan i december men köerna är långa.
Så detta kommer bli vårat första försök, känns läskigt med hormoner och äggplock och allt vad det innebär. Hur var det för er?
För våran del är det endast manlig faktor som är problemet. Vi har försökt sen 2013 att bli gravida.
Det har ju gått väldigt upp och ner hur länge man ska våga försöka? När ska man ge upp? När vet man att det är dax att ge upp?
Så jobbigt med all väntan :( Från skickad remiss till första möte fick vi vänta 3 månader (malmö). Var går du? Kan du ringa och få en uppskattad tid? Vad säger dom om vårdgarantin?
Det är svårt att veta hur länge man ska kämpa. Men vi hade en plan från början att ge det tre försök. Det har varit skönt att ändå ha ett beslut.
För mig har det jobbigaste varit efter insättning. Den långa väntan innan test. Sprutor, hormoner och äggplock har känts ok för mig men det är ju väldigt induviduellt. Men försök att inte oroa dig för det. Det psykiska har varit det tuffaste för mig. Utan tvekan.