IVF februari 2017
Hoppar in här jag med! Påbörjat vår tredje ivf och sprutstarten var igår. Korta protokollet och precis som trådstartaren manlig faktor. Hoppas på bättre lycka denna gång men hoppet sinar ... lycka till alla!
Hoppar in här jag med! Påbörjat vår tredje ivf och sprutstarten var igår. Korta protokollet och precis som trådstartaren manlig faktor. Hoppas på bättre lycka denna gång men hoppet sinar ... lycka till alla!
Tack! Icsi är det för vår del! Blev ett av 5 befruktade med vanlig ivf och med icsi blev 3 av 5 befruktade så nu kör vi bara icsi. Trodde det berodde på slöa spermier men nu sa de att det även kunde bero på dåliga ägg! Även om de ser bra ut. Vi har gjort totalt fyra insättningar men inget plus i sikte. Visst kör ni också icsi? Lycka till nu vid starten! Jag ska på ul på fredag och har höjt dosen lite sedan senaste så hoppas på fler ägg.
Välkommen! Jag gissar att jag startar någon gång tis-tors. Mensen lär komma vilken sekund som helst. Gör ni vanlig ivf eller icsi?
Då ligger vi lika, var våra första sprutdag igår också. Är vårat första ivf försök
Håller tummarna för er också och lycka till, hoppas 2017 är ett bra år för oss alla
Får hoppas på det Och att min fru inte är överstimulerad.. Vart går gränsen från att bara ha jätteont efter äggplocket och vara överstimulerad?
Sputdag 14 idag och sista sprutorna för detta försök, förutom ovitelle som jag ska ta imorgonkväll.
Känner mig svullen och "bubblig". Magen känns spänd och hur jag är sitter så känns de oskönt.
Fick en hemsk flytning tidigare idag, kändes som att jag kissade på mig. Har ni andra varit med om de? Tagit gonal-f och orgalutran.
Igår var vi på äggplock och vi var nog båda två i chock när vi for därifrån. 13st ägg lyckades jag leverera - hade aldrig funnits i min fantasi att få ut så många.
Synd bara att det gör såinihelvete ont efteråt, känns som min livmoder blivit överkörd av tåget.
Insättning är planerad till måndag, om inget annat händer efter vägen.
Tur att man inte är så skrockfull, 13 ägg och insättning den 13e :)
Hej alla! Då har jag självfallet åkt på en trevlig överstimmulering! Det bästa med det är väl att man har en skitgullig gravidmage. Kommer få många "grattis till graviditeten" om jag går ut så här!
Har ni egna erfarenheter av det?
Eller om någon annan av er börjar känna symtom så kan ni såklart rådfråga :).
Hoppas det går bra för er andra!
Hej. Jag och min man har försökt bli gravida aktivt i 3 år.Visade sig att jag lider av endometrios och har en chokladcysta på ca 3 cm på ena äggstocken, vilket kunde förklara infertiliteten. Fått göra två IVF försök senaste året. 1a slutade i missfall v 7 och senaste i missed abortion i v 18+ 3,upptäcktes vid rutinultraljudet. Inga tecken på missfall denna gång varav chocken var enorm. Fick därefter läggas in och föda fram vårt efterlängtade barn. Vet ej hur vi ska orka genomgå nästa behandling men har egentligen inget val om vill bli gravid igen. Vet ej varför jag läser sådana här trådar då mest blir orolig men behövde skriva av mig.
Aj då! Hur länge sedan var det du gjorde återföringen? VIlken grad av överstimulering, får du någon behandling? I bästa fall kan det ju vara graviditeten som driver överstimuleringen. Jag har blivit överstimulerad grad 2 vid båda mina IVF:er med kort protokoll. Vid ena överstimuleringen hade jag inte ens gjort någon återföring så då ska man ju egentligen inte kunna bli det men jag blev inlagd pga överstimuleringen. Inte kul att bli så svullen!
Hej hej tjejer!
Vi står i starten inför första ivf försöket. Jag väntar på blödning -som bör komma snart ätit provera i 10 dagara.
Vi har försönt få barn i 2 år, men jag har alltiv vetat att nåcot var fel med mig pga min oregelbundna/helt uteblivna menscykel. Läkaren konstaterade att jag har pcos och efter mer än ett år med olika behandlingar står vi nu där. Vi ska göra ivf på Sahlgrenska, jag är både ängslig och orolig. Mest för alla sprutor och äggplocket. Tänker inte så mycket på utgången än.. men jag tror jag kommer oroa mig för det mer längre fram i processen.
Vi ska göra korta protokollet, med gonal F 112.5enheter, orgalutran och ovitrelle ! Väntar som sagt bara på blödning nu och jag hoppas den kommer snart så vi kan börja!
Har haft en pissdag... är väl en blandning av hormoner och oro de luxe.
Och så har jag lite ljusrosa "flytningar", eller kladd blandat med Lutinus. Jävla skit... precis som sist?
Nu har jag tappat kollen på var alla är i processen. Har vi några äggplock, ET och testdagar som närmar sig? Jag är på 4:e ruvdag. Brösten håller på att sprängas av alla hormoner. Annars har jag inga känningar. Måtte tiden gå fort. Min läkare sa att embryot ska fästa dag 4-5 så tankarna lär kretsa kring det nu i två dagar.
Hej hej. Är gärna med er här i denna tråd. Har idag satt in vårt lilla embryo ???? gör vår tredje ivf nu och håller verkligen tummarna för att det vill stanna kvar denna gången ????
Den här veckan har två av mina bästa vänner kommit med beskedet att dom är gravida.. så ledsen på mig själv att jag inte riktigt kan glädjas åt det:( Det känns också jobbigt för att jag vet att dom drar sig för att komma med nyheten eftersom dom vet vad vi går igenom. En av dom blev dock gravid på sitt andra Ivf försök, så hon vet verkligen vad vi känner. Men det var skönt att dela resan med henne och nu känner jag mig lite ensam kvar i det här ivfträsket. Så glad att jag har er att bolla och byta tankar med<3
Kram
Har en liten tanke till er som ruvar/ruvat. Hur många dagar efter äggplock fick ni eran testdag? Alltså testdagen kliniken gav till er?
Det blev bara ett ägg av fyra fina blåsor.. Känner mig så besviken, hade hoppats så mycket att få två iallafall:( Hon kunde inte riktigt förklara varför eftersom allt såg så bra ut. Så då har vi bara ett litet ägg att sätta vårt hopp till igen.. Vi började redan diskutera nästa försök, behöver verkligen en plan för att orka gå igenom det här även om det låter negativt.
Får väl se om det blir ET som planerat på fredag, vi har ju lyckats med det tidigare trots att vi båda våra tidigare försök också bara gett ett enda ägg.
Kram på er därute!
Gjorde en liten paus från fl och fokuserade på att dyka ner i flyttkartongerna.
Vilken vecka det har varit för alla här och vilken berg & dalbana detta forum visar upp. Vi är alla i så olika faser i livet.
- Välkommen alla nya till tråden
- Tråkigt med kompisen som blivit sjuk - stora styrkekramar!
- Grattis till + tecken, måste kännas som en overklig dröm. Nu håller vi alla tummar och tår att det går hela vägen. Och att vi får se många såna här.
- Lycka till alla som kämpar på med sina sprutor och allt vad det innebär.
- Skit att mensen kommit. Men är det garanterat negativt för det?
- Hoppas att ägget som fanns är den lilla rackaren ni väntat på.
Är själv på ruvardag 9 och har testdag Fredag 3e. Fick meddelande att våra två embryn som odlades vidare inte klarade sig till frys. Så nu är hoppat hos de två godingarna som är införda.
Lutinus ger en superhärliga flytningar och kletar som bara den. Svettas som en fontän på nätterna och kroppen känns ganska pluffsig. Också ligger en förkylning och lurpassar. Den bryter säker ut under nästa vecka när flyttlasset går.. :(