• Arapapegojan

IVF februari 2017

Hej! Vi fick tillbaks en balstocyst i lördags, fyra eller fem till frysen, garanterat fyra men de skulle odla en femte ett litet tag till innan frysen. Jag är så negativ! Mår inte alls bra har gjort IVF 2013 och det gick inte vägen trots blastocyster och flera till frysen. Läkarna är väldigt positiva men jag mår inte alls bra. De säger att det bör ta sig och pratar tom om att det är syskon i frysen. Men jag har blivit besviken så många gånger. Så jag vågar inte hoppas. Och dagarna är så LÅNGA! Skönt att prata av sig med fler i samma sits., är ny här och okunnig. Men min adress osv syns väl inte. Vill hålla det här mellan mig och min man (samt de närmaste vännerna) Kramar och lycka till alla kämpar ?

• Arapapegojan

TAck fina! Jag är avnligtvis en mycket positiv person men när det kommer till det här så faller jag tillbaks i det här negativa tankesättet. FInns ju de som har det värre. Så jag får dåligt samvete att jag gnäller. Men det slutade i en djup depression så det är först nu vi orkat ta tag i IVF igen. Är som du skriver, jag är rädd för alla misslyckade försök.pyret bör ha börjat bo in sig nu om det gått vägen. Tack för dina positiva ord <3

• Arapapegojan
    Caarina1985 skrev 2017-02-13 23:54:03 följande:

Varje människa är unik och ingen den andra lik. Så ge tusan att jämföra med andra! Dina känslor är dina och du måste rå om dig själv.

Jag är en superglad skit som alltjämt ser allt från den soliga sidan. När alla våra embryon (utom ett) delade sig alldeles för fort vid vårat 3e försök så tänkte jag att det är moder jords sätt att visa vilken som var DEN (Blev negativt ändå). Men vi kan inte förutsätta att alla är som jag. Min syster har gjort samma resa som jag gör och när hon väl stod med plusset i handen så brakade hon ihop. Så inget är rätt eller fel.

Det finns många saker som man kan förena kropp och knopp med.. Testat Yoga, meditation m.m. Finns hut mkt bra grejer som helst. Också går tiden lite fortare :)

Tack snälla du! Desto mer man läser om det så blir man frustrerad dessutom. De verkar vara lite "efter" i Sverige.. försöker att inte läsa in mig och leva som vanligt. Lovade att inte googla efter ruvardag, hade glömt att detta är ju det värsta!!! (Att vänta) jag blev stucken "fel" så det blödde mycket under Äggplocket och gjorde väldigt ont en vecka efter. Sist blev jag så bortskämd och hade inte alls ont.. vi fick ute elva ägg och några blev befruktade med ICSI, tydligen pga att de sett flera spermier komma in i ett ägg. Bara ett överlevde med ICSI sen blev de resterande IVFerna (5-6) "vanligt" befruktade. Embryologen sa att de hade 50-60% chans när de är blastocyster.. så jag hoppas jag får vara den lyckliga denna gång ?? var så rädd för IVF igen så bestämde att det skulle inte bli någon mer. Att vi var klara men med takt med att jag blivit över 30år så började hjärnan spöka lite igen. Sen ville min man detta väldigt gärna, sist var det jag som var drivande. Var nästan skönt i somras när jag förlikat mig med tanken som barnlös och att det kanske fanns en mening med det också (att jag ska lägga all energi på att hjälpa utsatta djur)! Sen så ska min syster har barn till sommaren. Hon har försökt MÅNGA år med två olika, vips träffade hon en som hon blev tillsammans med och barnet kommer i Mars efter att de träffats i tre månader. Naturen är ironisk ibland då hennes ex är flerbarnsföräldrar så faktorn var inte dåliga simmare. Hur går det för dig? Har du ett som du ruvar på? Tack för ditt fina resonemang, det lättade samvetet litegrann ?????
  • Arapapegojan
    Fru Justitia skrev 2017-02-13 22:49:34 följande:

Jag tycker det är så fruktansvärt att hantera den här eviga väntan....

Pendlar framgick tillbaka mellan hopp och förtvivlan. Vet att jag nog inte är ensam, men blir galen på mig själv.

Ena stunden tänker jag att det är bra att jag är trött och har fått lite blemmor. Lite hård i magen och illamående vid ansträngning.

Andra stunden tänker jag att det likaväl kan vero på mensen och utmattning pga allt man utsätter sig för....

Har ingen "morning sickness" alltså.

Det enda positiva är att jag inte blöder än, men vet ju att Lutinus skjuter upp mensen....

FEM dagar kvar nu till TD!

Blir galen!!! HOPPAS och LÄNGTAR så MYCKET men tvivlar likaså...

Giv mig styrka!! Måtte det gå denna gången. Amen.

. Å vad jag hoppas för allas skull här inne! Kul om vi kunde bli "tråden där alla blir gravida samtidigt"! Väntan är ju evigheter!! Sen detta analyserande och så beror alla symtom egentligen på Lutinus. Jag har ont, molvärk i högra sidan., varför ska jag inbilla mig att det är tecken?! Blir bara besviken. Men måste försöka vara positiv. Har du några i frysen? Vilket IVF försök är du på? Du kanske har svarat på det längre bak i tråden.. men har fullt sjå att lära mig skriva och "citera" här ???? på mig har Lutinus aldrig skjutit upp mensen! Snarare tidigare ????Har gjort sex försök förut. Har kort lutealfas.. max tio dagar. Och Lutinus har aldrig förlängt den heller.. tänker ibland om jag hinner börja blöda. Men set sägs nu att allt beror ju på blastocysten. Lycka till! Alla ni andra också såklart (förlåt för klumptext) skriver från telefonen och teknik är inte min starka sida ????
  • Arapapegojan
    Popetot skrev 2017-02-14 14:57:27 följande:

Pratat med kliniken, 9 (!) befruktade. Så himla glad. De ville vänta med beslut om återföring till i morgon så ska prata med dem igen då. Så lättad!

GRATTIS! Någon av dom måste vare bebisen <3
  • Arapapegojan

Ruvdag nr 4 om man räknar från ET? Annars är jag på nr 3.. hoppas man räknar från ET. Hur räknar ni?Femdagars blastocyst så har iaf lite tur pga att jag har väl tre dagar mindre pinande väntan än om embryot vore två dagar.. Dagarna är så långsamma och kvällarna en pina (alla tankarna kommer då och jag är pessimist angående det här pga så många misslyckade försök antar jag) Har gjort ett kort studieuppehåll och det var tur för jag hade missat en vecka i skolan och är på D-nivå så tempot är högt. Men nu är det JOBBIGT men har tack och lov tusen saker att göra under dagarna. Så skönt att ha er! Önskar oss alla en bebis inom SNAR framtid! <3

• Arapapegojan
    Millilo skrev 2017-02-14 19:06:43 följande:

Dunderförkyld och febrig känns ju inte optimalt såhär ruvardag 2. Ändå lite glad att det inte kom tidigare för då hade jag kanske inte fått göra återföring. Ringde fertilitetskliniken om ett helt annat ärende och fick prata med sköterskan som alltid låter onödigt klämkäck och nästintill alltid säger saker rätt ur luften utan att tänka efter. Jag nämnde att jag hade feber. "Jamen då har du ju säkert influensa!". " Eh nä det har jag inga symptom på och dessutom har jag redan haft det i år. " Om jag inte hade lärt mig att hon bara hittar på massa saker så hade jag ju blivit väldigt nervös, influensa är ju inte alls bra att ha under ruvning. Vanlig förkylning verkar okej enligt vad jag läst. 

Men försök tänka positivt. Ditt immunförsvar är sänkt. Det ska ju enligt vissa kliniker spela stor roll när man har ett starkt immunförsvar.. att man stöter ut embryot pga det.. sen kan du ju ha feber av "vanlig" förkylning. Men folk har legat i influensa och ändå blivit gravida. Så försök tänk positivt (skriver den största pessimisten när det gäller mig själv) ;) <3
  • Arapapegojan
    Caarina1985 skrev 2017-02-14 21:48:26 följande:

Det kanske är så att allting har sin tid... Och jag hoppas att det är eran tid nu =)

Moder jord är brutal och sätter en på prov alltid då och då, men det finns väl en mening med det också...?

För oss har det gått riktigt bra den här gången, körde långt protokoll och då fick vi många fler ägg. Plockades ut 13st i fredags. 4st av de blev befruktade via ICSI då min man har väldigt få spermier,

Av dessa fyra har utvecklingen fortsatt jättefint och två stycken ligger kvar på kliniken för långtidsodling. Och två stycken ruvar jag på :)

vad härligt! Det låter lovande tycker jag <3 Hoppas det tar sig och att de som långtidsodlas sparas till syskon. Har en väninna det tog sig på första försöket och det var den manliga faktorn. Så jag har bara hört gott när de väl blivit befruktade! Hyrbil länge har du euvat? Även det 2 eller 3 dagars? Chanserna ökar markant med två också. Därför nekar vår klinik det pga risken för tvillingar. Menar absolut inte att vara negativ nu <3 utan vill ge lite hopp! Tänker att de resonerar så pga av att chanserna att båda sätter sig är också stora. Att klinikerna gör så olika. Jag vill helst "tjata" till mig två st men de verkar så bestämda. När var ET för er? <3
  • Arapapegojan

Mysigt det låter Carina 1985 :) Jag håller mina tummar för er. Jag har gosat ner mig med en spännande bok och en av våra två hundar <3 Planerar skogspromenader imorgon och matlagning så allt är färdigt tills min älskling kommer hem. Ni är mitt i flytt och vi är mitt i renovering. Hoppas de vill stanna så blir det mer fart på både renoveringar och flytt. Mannen jobbar borta så honom sa jag godnatt till för länge sen. Han babblar på om IVFen så var det inte alls sist. Så att allt är på det viset så jag hoppas det är ett turtecken :) <3

Svar på tråden IVF februari 2017