Caarina1985 skrev 2017-02-13 23:54:03 följande:
Varje människa är unik och ingen den andra lik. Så ge tusan att jämföra med andra! Dina känslor är dina och du måste rå om dig själv.
Jag är en superglad skit som alltjämt ser allt från den soliga sidan. När alla våra embryon (utom ett) delade sig alldeles för fort vid vårat 3e försök så tänkte jag att det är moder jords sätt att visa vilken som var DEN (Blev negativt ändå). Men vi kan inte förutsätta att alla är som jag. Min syster har gjort samma resa som jag gör och när hon väl stod med plusset i handen så brakade hon ihop. Så inget är rätt eller fel.
Det finns många saker som man kan förena kropp och knopp med.. Testat Yoga, meditation m.m. Finns hut mkt bra grejer som helst. Också går tiden lite fortare :)
Tack snälla du! Desto mer man läser om det så blir man frustrerad dessutom. De verkar vara lite "efter" i Sverige.. försöker att inte läsa in mig och leva som vanligt. Lovade att inte googla efter ruvardag, hade glömt att detta är ju det värsta!!! (Att vänta) jag blev stucken "fel" så det blödde mycket under Äggplocket och gjorde väldigt ont en vecka efter. Sist blev jag så bortskämd och hade inte alls ont.. vi fick ute elva ägg och några blev befruktade med ICSI, tydligen pga att de sett flera spermier komma in i ett ägg. Bara ett överlevde med ICSI sen blev de resterande IVFerna (5-6) "vanligt" befruktade. Embryologen sa att de hade 50-60% chans när de är blastocyster.. så jag hoppas jag får vara den lyckliga denna gång ?? var så rädd för IVF igen så bestämde att det skulle inte bli någon mer. Att vi var klara men med takt med att jag blivit över 30år så började hjärnan spöka lite igen. Sen ville min man detta väldigt gärna, sist var det jag som var drivande. Var nästan skönt i somras när jag förlikat mig med tanken som barnlös och att det kanske fanns en mening med det också (att jag ska lägga all energi på att hjälpa utsatta djur)! Sen så ska min syster har barn till sommaren. Hon har försökt MÅNGA år med två olika, vips träffade hon en som hon blev tillsammans med och barnet kommer i Mars efter att de träffats i tre månader. Naturen är ironisk ibland då hennes ex är flerbarnsföräldrar så faktorn var inte dåliga simmare. Hur går det för dig? Har du ett som du ruvar på? Tack för ditt fina resonemang, det lättade samvetet litegrann ?????