• Fru Justitia

IVF februari 2017

CarolineJL skrev 2017-02-03 18:35:43 följande:

Hej! Vi har börjat vår första IVF, ska befruktas imorgon. Vi gjorde ägguttag igår och ett av äggen befruktades. Är båda så förväntansfulla men ändå så nervösa, känns som mensen kommer komma precis som alltid och att stickorna hånfullt ska visa minus igen om 2-3 veckor.. Hoppas verkligen det är vår tur snart! Kram på er alla fina kämpar <3

Lycka till!

Går igenom precis samma sak. Återföring på sön dock.

Sen börjar det tuffa med att vänta och hoppas tills det är ett faktum - att man lyckats eller misslyckats....

Det sista som överger en är hoppet...!!

Kram
  • Fru Justitia
    CarolineJL skrev 2017-02-05 22:22:48 följande:

Vad spännade, då är vi synkade! Kanske kan vi följas åt på vår resa? Har en väldigt fin och stöttande sambo men han vill inte att jag pratar så mycket med vänner och bekanta om detta, hade dock känts bra att få dela det lite med någon mer. Vart gör ni er ivf? Vi går på Nordin ivf center i Gbg :) Stort lycka till och kämpa på med väntan. Vi har massa roliga saker inplanerade så att dagarna ska gå lite snabbare - det hjälper faktiskt!

Hur gick det för er? Känns det bra?

Skönt att ni har varandra. Jag känner precis som du skriver att ni blir mer sammansvetsade pga detta för INGEN vet vad vi går igenom och kämpar med. Det är VI mot världen.

Jag har inte heller nån annan att prata med och min man har inte samma behov av att prata dom jag har... Vi gör vår behandling privat och har alltid gjort det pga att vi har fått ett barn på naturlig väg. Första el andra försöket faktiskt.

Samma sak andra gången vi ville bli gravida, men det var då det gick snett. Fick magsmärtor och kräktes pga smärtan. Slutade med att vi fick åka in till Gyn mottagningen.

Visade sig att jag fått ett utomkvedshavandeskap. Hade en blödning i buken.

Fick ligga kvar på SJKHS och min man åka hem då vi hade en dotter att ta hand om. Sov inte bra den natten med kanyl i armvecket, trång säng och ensam.

För att göra en lång historia kort så slutade det med att man mot min vilja gjorde ett ingrepp. Jag ville äta tabletter och åka hem men de ville göra en "titthålsoperation".

När jag vaknade upp hade de tagit bort min ÄGGLEDARE!!!!

Hur man kan göra så på en ung kvinna som vill ha fler barn är för mig obegripligt...?!?

Jag var inte i nån fara och hade inte ont alls dagen efter att vi åkt in därför jag inte ville bli opererad. Jag ville bara hem och självläkande.

Sen dess har vi inte blivit gravida trots oskyddat sex i flera år från att ha blivit gravida på direkten innan...

Så jag är såklart ledsen och besviken över att det blev så, speciellt då jag inte blev informerad om vad som skulle ske, men har fått lov att acceptera. Tycker dock att det känns orättvist att behöva betala så mkt för att vi idag ska lyckss med något som vi klarade galant förut (läs känner mig stympad mot min vilja!).

Min magiska ÄL är borta och nu är IVF vårt enda hopp!!

Få se hur det går den här gången - om det blir TREDJE gången gillt!

Vi skulle behöva det efter en hel del andra motgångar på sistone.

Ha en fin dag och vecka!!
  • Fru Justitia
    CarolineJL skrev 2017-02-06 21:07:44 följande:

Oj vilken resa! Håller verkligen alla tummar. Är det ert tredje försök med ivf nu? Vet ni varför det inte gick tidigare?

Jag tyckte det kändes bra med insättningen i lördags! Var bara på kliniken 10-15 minuter vilket kändes skönt, hittade på massa skoj efter ihop och har lyckats tänka på annat ganska bra ändå. Jag är 25, det är manlig faktor och jag försöker tänka positivt. Men innerst inne är jag så himla rädd för att jag ska bli för positiv och sedan bli helt krossad om det inte går. Vi har båda sagt till varandra att vi faktiskt tror att det kommer gå bra - det känns helt förbjudet och som att jag bara av att skriva det nu kommer misslyckas och få otur. Suck... önskar vi kvinnor inte fick höra så mycket "tänk inte på det så blir du gravid!" - det har liksom skapat nån slags föreställning om att tankarna helt styr om man blir gravid eller inte. Men nä... Det ska gå detta, för oss alla som så gärna vill! Det här är inte lätt - men vi är bäst!

Tack snälla!

Ja, detta är vårt tredje försök nu och fler har vi inte råd med...

Jag tyckte också det kändes bra i sön. Fick goda besked av läkarna och de var väldigt optimistiska och då får man ju upp hoppet mer.

Vi tänkte också hitta på något roligt efteråt och fira. Så vi åkte och letade efter en restaurang att äta gott på. Tyvärr blev lyckan kortvarig då min man råkade backa in i en bil. Den syntes dåligt och jag tror han var mer påverkad än han ger sken av...

Musten gick ur hnm totalt.

Så jag tog kort och ringde och berättade vad som hänt för ägarna som jag hittade via regskylten. Vi har aldrig varit med om olycka förut så vi blev lite chockade även om det var en liten grej att råka backa in i en parkerad bil, men pinsamt.

Men vi försöker tänks att eftersom vi hörde av oss och tog ansvar för det som hänt så kanske karma kan ge oss lite tur nu...

Ja, jag fattar inte varför tjejer kläcker ur sig så mkt dumt till varann - vi måste bli bättre på att peppa och stötta varann!!

Heja oss som kämpar!

Så har då ngr nya symtom?

Jag tycker det ilar lite i magen och har blivit lite dålig i magen. Är gasig.

Är också väldigt hormonell av all medicinering så är nära att bryta ihop då och då antingen för att jag blir arg el ledsen. Känner att det är mkt hormoner i omlopp just nu.

Kram
  • Fru Justitia
    CarolineJL skrev 2017-02-07 10:58:27 följande:

Hoppas verkligen allt ska gå bra. Förstår att det med bilen förstörde lite, känns så typiskt att det händer just där och då. När vi fick det oväntade beskedet om att vi måste göra ivf var min sambo helt förstörd efteråt då det är manlig faktor, han trodde verkligen att allt var bra med oss. När vi gick från kliniken såg vi att en bot satt på bilen och han blev så stressad och sur av det haha. Tror det blev lite mycket på en gång, även om en bot inte är så farligt.

Jag känner lite symtom men inte alls så mycket som jag väntat mig. Tror du det blir värre sen? Kanske när ägget förhoppningsvis fäster att man känner mer..? Jag är lite konstig i magen och har fått torra utslag och finnar i ansiktet som kliar, tröttare än vanligt. Men annars mår jag bra! Brukar inte reagera på hormoner så hoppas jag fortsätter må bra. Dagarna går sååå långsamt nu bara. Vilken dag räknar du på att du är i nu och när ska du testa?

Jag räknar att jag är på RD 3. Räknar insättning som RD 1. Hur räknar/tänker du?

Jag känner mig också väldigt trött, lite dålig i magen, gasig och så mörker jag att jag reagerar starkt på vad folk säger. Har blivit riktigt flrbannad på ett par stycken idag. Igår däremot var jag nere och grät. Men tänker att det beror på allt vi proppat i oss, vågar inte tro nåt annat men hoppas så klart...!!

Åh, vad tiden går sakta... Håller med dig!!

Har TD den 18/2.

Ja, de blir nog mer påverkade än vad de vill ge sken av. Men märker att han vill, längtar och hoppas mer än jag någonsin sett förut - känns bra, tycker jag.

Måste sova nu. Kram
  • Fru Justitia
    Nube skrev 2017-02-08 20:43:58 följande:

Hoppas ett + den 18 då! :)

Tack!!

Hoppas vi alla får plus!

Men det är som alla skriver omöjligt att veta förrän man ser plusset el får mens.

Man lever på hoppet nu!!

Kämpa och Kram till er alla
  • Fru Justitia

@Nube

Vad tråkigt för er. Förstår besvikelsen men tycker ändå att det är bra att ni får starta om och ha kvar era försök. Vi får hoppas på bättre resultat då. Lycka till!

• Fru Justitia

Jag tycker det är så fruktansvärt att hantera den här eviga väntan....

Pendlar framgick tillbaka mellan hopp och förtvivlan. Vet att jag nog inte är ensam, men blir galen på mig själv.

Ena stunden tänker jag att det är bra att jag är trött och har fått lite blemmor. Lite hård i magen och illamående vid ansträngning.

Andra stunden tänker jag att det likaväl kan vero på mensen och utmattning pga allt man utsätter sig för....

Har ingen "morning sickness" alltså.

Det enda positiva är att jag inte blöder än, men vet ju att Lutinus skjuter upp mensen....

FEM dagar kvar nu till TD!

Blir galen!!! HOPPAS och LÄNGTAR så MYCKET men tvivlar likaså...

Giv mig styrka!! Måtte det gå denna gången. Amen.

• Fru Justitia
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-21 17:38:42 följande:

Den här veckan har två av mina bästa vänner kommit med beskedet att dom är gravida.. så ledsen på mig själv att jag inte riktigt kan glädjas åt det:( Det känns också jobbigt för att jag vet att dom drar sig för att komma med nyheten eftersom dom vet vad vi går igenom. En av dom blev dock gravid på sitt andra Ivf försök, så hon vet verkligen vad vi känner. Men det var skönt att dela resan med henne och nu känner jag mig lite ensam kvar i det här ivfträsket. Så glad att jag har er att bolla och byta tankar med<3

Kram

Jag förstår dina tankar och känslor. Det är inget konstigt med det.

Jag spyr just nu på Instagram då alla verkar vara gravida och hur många som helst skaffar sitt tredje barn.... alla utom vi, så känns det.

Är verkligen ledsen och besviken nu.

Vi hade testad 18 dagar efter ÄP och min mens kom 15 dgr efter.

Önskar så det går bra för alla här inne. Lycka till!!!
Svar på tråden IVF februari 2017