CarolineJL skrev 2017-02-05 22:22:48 följande:
Vad spännade, då är vi synkade! Kanske kan vi följas åt på vår resa? Har en väldigt fin och stöttande sambo men han vill inte att jag pratar så mycket med vänner och bekanta om detta, hade dock känts bra att få dela det lite med någon mer. Vart gör ni er ivf? Vi går på Nordin ivf center i Gbg :) Stort lycka till och kämpa på med väntan. Vi har massa roliga saker inplanerade så att dagarna ska gå lite snabbare - det hjälper faktiskt!
Hur gick det för er? Känns det bra?
Skönt att ni har varandra. Jag känner precis som du skriver att ni blir mer sammansvetsade pga detta för INGEN vet vad vi går igenom och kämpar med. Det är VI mot världen.
Jag har inte heller nån annan att prata med och min man har inte samma behov av att prata dom jag har... Vi gör vår behandling privat och har alltid gjort det pga att vi har fått ett barn på naturlig väg. Första el andra försöket faktiskt.
Samma sak andra gången vi ville bli gravida, men det var då det gick snett. Fick magsmärtor och kräktes pga smärtan. Slutade med att vi fick åka in till Gyn mottagningen.
Visade sig att jag fått ett utomkvedshavandeskap. Hade en blödning i buken.
Fick ligga kvar på SJKHS och min man åka hem då vi hade en dotter att ta hand om. Sov inte bra den natten med kanyl i armvecket, trång säng och ensam.
För att göra en lång historia kort så slutade det med att man mot min vilja gjorde ett ingrepp. Jag ville äta tabletter och åka hem men de ville göra en "titthålsoperation".
När jag vaknade upp hade de tagit bort min ÄGGLEDARE!!!!
Hur man kan göra så på en ung kvinna som vill ha fler barn är för mig obegripligt...?!?
Jag var inte i nån fara och hade inte ont alls dagen efter att vi åkt in därför jag inte ville bli opererad. Jag ville bara hem och självläkande.
Sen dess har vi inte blivit gravida trots oskyddat sex i flera år från att ha blivit gravida på direkten innan...
Så jag är såklart ledsen och besviken över att det blev så, speciellt då jag inte blev informerad om vad som skulle ske, men har fått lov att acceptera. Tycker dock att det känns orättvist att behöva betala så mkt för att vi idag ska lyckss med något som vi klarade galant förut (läs känner mig stympad mot min vilja!).
Min magiska ÄL är borta och nu är IVF vårt enda hopp!!
Få se hur det går den här gången - om det blir TREDJE gången gillt!
Vi skulle behöva det efter en hel del andra motgångar på sistone.
Ha en fin dag och vecka!!