• 39årvillblimamma

IVF februari 2017

Popetot skrev 2017-02-20 10:10:27 följande:

Nu har jag tappat kollen på var alla är i processen. Har vi några äggplock, ET och testdagar som närmar sig? Jag är på 4:e ruvdag. Brösten håller på att sprängas av alla hormoner. Annars har jag inga känningar. Måtte tiden gå fort. Min läkare sa att embryot ska fästa dag 4-5 så tankarna lär kretsa kring det nu i två dagar.

Vi planterade in vår upptinade 5-dagars grodd den 16:e så vi har ruvat lika länge. Jag har dock inga direkta symptom ännu. Känner mig lite som vanligt innan mens förutom att jag blev lite yr kort igår. Jag skall testa den 2:e mars om inte menstruationen har kommit innan. När skall du testa?
  • 39årvillblimamma
    Witttra skrev 2017-02-20 21:35:39 följande:
    Ja, jag är just så jag med:). Googlar som bara den o just nu försöker jag googla mig till om den lilla jag satte in för en vecka sedan har gottat in sig i magen. Bara att inse att jag inte kommer få svaret via familjeliv och att jag måste vänta någon vecka till på svar:). suck! Men jag har hittat mycket bra via googlingar också och det är en del i den mentala förberedelsen så kör :).
    Vi har just nu gjort vår femte insättning o nästa vecka får vi veta hur det gått. Vi har fått två små godingar till frysen som vi annars hoppas på. 
    Stort lycka till nu med allt i din spännande start!
    Såklart du kommer fixa det galant! Tuta o kör bara! 
    Huvudet på spiken! "Bara att inse att jag inte kommer få svaret via familjeliv och att jag måste vänta någon vecka till på svar" Helt klockrent!
    Är så otålig, vill veta nuuuuuuuuu hur det går för vår lilla grodd. Googlar, läser, oroar mig, hoppas. Borde egentligen ta mig en lång promenad och få fart på blodcirkulationen så att grodden får grotta in sig i ett ordentligt syresatt fluff :)

Kul att vi är några stycken som skall testa nästan samtidigt. Håller tummarna för att vi får sniffa bebislukt innan detta året är slut <3
  • 39årvillblimamma
    Busfrö10 skrev 2017-02-21 08:03:21 följande:
    Tack! Känns så jävla tungt! Har redan börjat fundera ut nästa försök. För åtminstone ett till får det bli. Sen ger vi upp och lägger ALLT krut på vår 6-åring <3
    ledsen för er skull?. kan inte riktigt sätta mig in i er situation ännu och hoppas att jag slipper. Starkt av dig att redan börja planera för nästa försök.Kanske bara så man kan komma vidare, genom att acceptera det som händer och fortsätta framåt. 
  • 39årvillblimamma
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-14 14:37:47 följande:

Tjejer, är det någon av er som pratat med någon utomstående om er barnlöshet? Typ nån kurator eller så? Jag har alltid varit en stark tjej som gärna slänger problemen bakom ryggen och springer vidare men jag håller på att gå in i väggen känns det som. Och det känns inte som om någon som inte går igenom det här förstår. Fick just ett medd från min väninna som startade lite efter oss och blev gravid på sitt första FET och idag hade hon varit på första UL och hört hjärtslag. Så fantastiskt men jag kan inte vara glad och hon klagar över att det tagit sån tid för dom, okänsligt att säga så till en kompis som troligtvis inte kommer kunna få genetiska barn;( Känner mig helt nere och undrar om man kanske ska prata med någon, har ni erfarenheter? Jag känner inte igen mig själv :(

Kram

Känner igen mig själv mycket i det du skriver, skulle nog också behöva prata med någon för vissa dagar känns det riktigt meningslöst och nattsvart. Kanske barnmorskan kan hänvisa?
Svar på tråden IVF februari 2017