• Akira Öken

IVF februari 2017

Hej på er!

Hoppas att det går bra att vara med här?

Jag kommer att börja med synerla imorgon.

Har två misslyckade IVF-försök bakom mig.

Första gången lossnade alla ägg, utom ett, i förtid. Ett ägg befruktades och återfördes, men klarade sig inte. Andra gången fick vi 7 ägg där ett ägg befruktades. Tyvärr avstannade celldelningen.

• Akira Öken
    Millilo skrev 2017-02-15 21:56:34 följande:

Välkommen!

Gjorde du kort eller långt protokoll tidigare? 

Jag har gjort två korta protokoll tidigare med bara totalt 1 befruktat ägg av 20. Den här gången gjorde jag långa med synarela och fick 7 befruktade ägg av 10 så det kan bli annorlunda tredje gången.

Håller tummarna för dig nu!

Kört korta protokollet båda gångerna.

Tack för pepp!
  • Akira Öken
    CarolineJL skrev 2017-02-18 10:31:08 följande:

Jag kan inte fatta att detta är sant - känns som jag ljuger och att detta inte kan hända oss. Men idag fick vi besked att vårt enda ägg som befruktades blev det ägget vi väntat på - jag är gravid! Längtar efter måndag då jag kan ringa kliniken och berätta. All denna längtan och väntan.. nu hoppas jag verkligen allt ska gå bra för oss och alla ni som kämpar ???

Stort grattis till er! 
    Ger hopp till oss andra också. :)
  • Akira Öken
    Busfrö10 skrev 2017-02-19 13:01:30 följande:

Är idag på rd7 med en blastocyst. Gjorde ett tjuvtest imorse...så klart negativt....VARFÖR skulle jag göra det nu!?

Har testdag om en vecka. Min mens ska väl komma på tisdag om den kommer... vet inte vad jag ska tro. Har haft samma känningar som innan mens alla andra gånger. Blä.

Och så det här med min bästis, gissar att den stressen påverkar kroppen på ett negativt sätt. Skit också. Har verkligen försökt att hålla kroppen lugn, men det går ju liksom inte. Fortsätter att hålla tummarna för min bästis och så krypet förstås!

:( Men behöver det verkligen betyda att det är kört? 
  • Akira Öken
    Popetot skrev 2017-02-20 10:10:27 följande:

Nu har jag tappat kollen på var alla är i processen. Har vi några äggplock, ET och testdagar som närmar sig? Jag är på 4:e ruvdag. Brösten håller på att sprängas av alla hormoner. Annars har jag inga känningar. Måtte tiden gå fort. Min läkare sa att embryot ska fästa dag 4-5 så tankarna lär kretsa kring det nu i två dagar.

Vi började med Synarela förra veckan och inväntar mensen då vi ska börja med hormonsprutorna.
  • Akira Öken
    rebeqqa skrev 2017-02-26 18:24:06 följande:

Hej igen tjejer! Nu är vi på gång - på riktigt! Första sprutan är tagen, andra blir ikväll. VUL fredagen den 3/3 - lite nervös inför VUL. Hoppas så att min kropp svarat bra, men man vet ju aldrig. Jag har idag gått runt med världens huvudvärk- vet inte om det beror på gonal F eller pga att jag var spänd och orolig igår inför sprutan.

Jag ska börja med orgalutran om några dagar - vad är er erfarenhet ? #livräddförsprutor

Spännande att vara igång!
    Huvudvärken kan, som du skriver, beror på olika saker. Det är ju inte så lätta grejer vi håller på med, varken för kroppen eller själen.

Jag tyckte att Orgalutran-sprutorna var lite jobbiga att ta, men ändå ingen fara. Tar du sprutorna själv?
  • Akira Öken

Finns det andra här som behandlas med Synarela? Någon som upplevt biverkningar i form av att ni blivit väldigt frusna och fått sänkt kroppstemperatur?

• Akira Öken
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-02 07:47:37 följande:

Hej!

Sprayat två gånger men jag har tvärtemot blivit varm:) Finns ju tusen biverkningar på den där sprayen så det är säkert normalt :)

Verkar onekligen vara så. Pratade med en barnmorska på mottagningen idag och hon sa samma sak.

Tack för att du tog dig tid att svara!
  • Akira Öken
    gammelpysen skrev 2017-03-02 06:00:46 följande:

GRATTIS!!!! så himla roligt!!!! Vad glad jag blir!!!!!

Och så den vanliga frågan: hur är det med symptom?

Testdag i morgon...

Vad roligt! Grattis!
  • Akira Öken
    Jessa01 skrev 2017-04-05 15:38:16 följande:

Någon som har sprayat med Synarela?

Jag förväntade mig lite huvudvärk (och har känt av det direkt efter spray).

Men idag vill jag bara gå och lägga mig- det är riktigt grymt!

Någon annan som känt liknande?

Jag mådde väldigt dåligt av synarela. Hoppas att det blir bättre för dig!
Svar på tråden IVF februari 2017