• Hunny B

IVF februari 2017

Jag tänkte hoppa in här! Gjorde FET 23/2 och har testdag nu på onsdag. Dagarna går olidligt långsamt men jag har bestämt mig för att inte testa innan... Det är vårt första försök, äggplocket gjordes i december men eftersom jag blev överstimulerad blev det totalfrys och det var det första av sex embryon vi satte in nu för ett par veckor sen. I stimulerad cykel, jag tar progynon och de symtom jag har som att brösten spänner och det gör ont i magen/livmodern kan lika gärna vara hormonerna och inte graviditet. Men hoppas verkligen på pluss om några dagar! Jag har pco-s så det är det som är vårt problem, kör landstingsfinansierad ivf på fertilitetscentrum i sthlm. Nån mer som går där?

• Hunny B
    rebeqqa skrev 2017-03-03 22:07:33 följande:

VUL idag... Nog fanns det ägg alltid. 11st totalt som låg mellan 11mm-14mm och sen kunde läkaren se vääääldigt många strax under 10mm. Det var dem på 9-10mm som oroade henne. Läkaren ville förbereda oss på total-frys utan återföring. Hon ser att jag löper stor risk för att utveckla överstimulering. Vi åker tillbaka på måndag och ser hur det ser ut då. Min slemhinna som alltid varit så tunn har aldrig varit finare - 3 siktad och alldeles perfekt. Dosen är sänkt från 112.5E till 100E och hon har bytt ut vår ägglossningspruta från ovitrelle till något annat som ska vara mindre riskfyllt och mildare mot överstimuleringen. Alltså.. jag visste väl det.. så orolig för överstimulering nu. Bara hört massa hemskt om det. Vill så gärna ha ett återfört efter äggplocket.. ????

Jag var också överstimulerad, hade drygt 25 äggblåsor i bra storlek plus en massa mindre. För min del blev det suprefact och totalfrys och det var nog ganska bra för jag fick flera symtom på överstimulering efter äggplocket. Magen svullnaden upp och jag hade lite svårt att andas ett tag bl a. Visst är det lite surt att inte få tillbaka nåt samma cykel men hade jag blivit gravid ovanpå allt hade det nog kunnat sluta illa. Men nu var jag ju mer överstimulerad än du verkar det som så du kanske klarar dig!
  • Hunny B

Jag hade testdag idag och plussade! Men jag hade tjuvtestat mig i måndags så jag visste att det skulle vara goda nyheter

• Hunny B
    rebeqqa skrev 2017-03-08 14:46:15 följande:

Påväg hem från äggplocket nu - vi togs väl om hans! De tömde många blåsor, tyvärr så var mer än hälften tomma. Men vi har nu 14 ägg, nu ska de se hur många som är mogna, på fredag vet vi hur många som blir befruktade och på tisdag vet vi hur många som går till frysen - blev total-frys för vår del pga den stora risken för ohss.

Äggplocket var inte så hemskt, visst gjorde det ont men det var hanterbart - behöver jag så kommer jag fixa att göra detta igen. Kan bero på all medicin men det var värre i mitt huvud innan än hur det var i verkligheten.

14 ägg är bra resultat! Jag fick också ut 14 från totalt 25 blåsor i bra storlek - resulterade i 6 nedfrysta femdagarsembryon/blastocyter varav den första blev en graviditet nu precis. Se till att ta det lugnt ett par dagar och bli inte rädd om magen sväller upp, jag såg höggravid ut i en dag men det gick snabbt över. Hade lite svårt att andas också men det var mest innan plockat.
  • Hunny B
    rebeqqa skrev 2017-03-09 07:59:56 följande:

Åh herregud vilka fantastiska resultat ni fick, jag vågar inte hoppas på sånna fina resultat. Ja, nu blir det bara vila ett par dagar. Känner mig redan bättre! Stort grattis till ditt plus! Vad roligt! <3 var det en stimulerad frysåterföring eller sattes det in i egen cykel?

Det var stimulerad cykel, jag ägglossar sällan eller aldrig själv (har pco). Skönt att du mår bättre, håller tummarna för många befruktade ägg för er nu!
  • Hunny B
    anina skrev 2017-03-09 09:23:55 följande:

Jag går här och väntar på mensen så jag kan dra igång igen och göra en FET. Förr i tiden kändes det som att det knappt var nån tid alls mellan mensarna, nu är det hur lång tid som helt.

Blir Progynon sen. Någon som har tagit det?

Jag fick äta progynon denna cykel. Eller äter fortfarande, vid graviditet ska man fortsätta ända till första ultraljudet som för oss blir i v. 8 eller 9. Fick som vanligt lite biverkningar i form av bröst som spänner och känningar i livmodern men det har jag fått med alla hormoner jag ätit. Men annars så var det inga problem!
Svar på tråden IVF februari 2017