• Jessa01

IVF februari 2017

Hej allihop!
    Hoppar in så här på 7:e sprutdagen- korta protokollet.

Någon annan som kör korta? Ska man ha ont i magen redan?
    Är rädd för överstimulering :/

• Jessa01
    Popetot skrev 2017-02-12 18:37:13 följande:
    Välkommen! Mina två första ivf hade jag inga känningar alls men var ändå nära överstimulering. Nu min tredje gång kände jag mig öm och svullen redan i tidigt stadie men de är inte oroliga alls. Så vad jag vill ha sagt; det skiljer från person till person och gång till gång. Har du gjort vul?
    Tack! Då håller vi tummarna för att vi slipper det :)
    VUL imorgon. Blä vad nervöst detta är! Som kontrollmänniska är detta inget roligt alls!
    Detta blir första IVFen, syskonförsök. Själv?
  • Jessa01
    Popetot skrev 2017-02-12 18:37:13 följande:

Välkommen! Mina två första ivf hade jag inga känningar alls men var ändå nära överstimulering. Nu min tredje gång kände jag mig öm och svullen redan i tidigt stadie men de är inte oroliga alls. Så vad jag vill ha sagt; det skiljer från person till person och gång till gång. Har du gjort vul?

Vul idag... Höger äggstock hade inte ens reagerat på hormonerna. Något 10 mm ägg på vänster. UL igen på fredag. Va fan rent ut sagt!!! ????
  • Jessa01

Det är tur att ni finns och att jag har vänner som gjort detta, Jag antar att man kan se detta som en testgång och då vet man vad som väntar.
    Men än är inte loppet kört! ;)

• Jessa01
    ammela skrev 2017-02-13 11:56:37 följande:
    Åh så segt. Ändrad dos nu då eller?
    Fortsatt samma dos. Läkaren förberedde oss på att det ev inte blir äggplock
  • Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-13 14:00:48 följande:
    Så trist, känner igen det där:( Min vänstra äggstock är också helt kass och dom har inte kunnat plocka något där, men första gången är definitivt ett test så får du inte fart på blåsorna nu så får du testa högre dos och då kanske det händer mer. Det kan ju vara så att du fått fler vid nästa vul? Håller tummarna för det! Jag ska gå på fredag.. livrädd för att det inte ska finnas några nu heller, bara haft 3 och 2 tidigare och bara fått ut ett ägg. Skulle bli överlycklig om jag fick två ägg:)

Heja oss!
    Vi ska också dit på fredag! Då håller vi tummarna för oss nu :)
  • Jessa01
    Popetot skrev 2017-02-13 11:23:17 följande:

Äggplock gjort! Grät mig genom det. De andra gångerna har det gått bra men denna gången gjorde det väldigt ont. Fick ut 19 ägg!! Helt galet. Trodde det skulle bli färre denna gång men icke. Gissar att kanske hälften är mogna men det får vi veta i morgon när dom ringer. Nu ska jag bara ligga på soffan hela dagen och bli ompysslad. Tufft för min man att se vilken skillnad det var på mig denna gång mot förra. Kände sig hjälplös.

Tufft, ta hand om dig nu!
    Jag fortsätter med samma dos som innan och håller tummarna :)
  • Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-13 15:15:24 följande:
    Ja men verkligen! Hur många dagar har du sprutat? Och vad får du för dos?

Eftersom vi har så dåliga förutsättningar så har vi fått plocka trots dåliga resultat på vul, dom tror aldrig dom kommer få ut mer än 3 så vi är glada om vi får ett men två skulle ju vara fantastiskt. Tänk vad olika förutsättningar vingar allihopa :)
    Idag blir sprutdag 8. Med 350 IE Gonal- F och 0,25 Oralgutran. Jag har rätt dåliga värden, lågt amh och få ägg. så vi får se om vi avbryter och kanske kör långa protokollet istället.

Vet med mig att jag mått väldigt dåligt av Pergotime innan. Och det är såklart inte samma sak men det är därför jag är lite anti hela spray-grejen...
  • Jessa01
    Nube skrev 2017-02-13 15:56:10 följande:
    Hoppas det ser bättre ut på fredag! Jag fick avbryta i fredags innan äggplock då blåsorna var för små trots hög dos av hormonet. Endast en större blåsa och ännu större cysta. Men vi får prova igen nästa månad, jäkla tråkigt men vad ska man göra...
    Jag trodde inte att jag skulle bli så besviken... Är visst mer inne i svängen än vad jag vill erkänna ;)

Vi får följas åt till plusset helt enkelt. Det finns inget annat alternativ. Målet är liksom det bästa vi kan åstadkomma tycker jag :)
  • Jessa01
    Caarina1985 skrev 2017-02-13 17:24:11 följande:
    Det är ju en klen tröst när man går så hårt in för det här. Men det är bättre att avbryta ett halvdant resultat och använda försöken till gånger med bättre förutsättningar. Men för en öppen dialog med läkaren så kommer ni fram till vad som blir bäst.
    Så sant! Hoppas att det går bra med ruvandet för dig nu :)
Svar på tråden IVF februari 2017