• Karolina80

IVF februari 2017

Hej!

Har följt tråden till och från ett tag i det tysta- då slipper man känna sig så ensam i IVF karusellen Glad

Jag har en fråga till er experter!

Jag gjorde mitt första äggplock i går- och fick samtidigt tid för ET på fredag (i morgon). Men om det inte finns några ägg att sätta tillbaka, dvs att de inte befruktats eller slutar att dela på sig, när får man vanligtvis reda på det?

Tilll mig sa de bara att de skulle höra av sig om det inte gick vägen- men inte när. Och jag är alldelses för nervös för att ringa Förvånad

Tack och lycka till allihopa!!

• Karolina80

Ni är

Popetot skrev 2017-03-09 13:07:03 följande:
    Hej! Välkommen! Vad synd att de inte har rutiner för att få veta befruktning och när. Det är ju tillräckligt med ångest som det är. Som jag förstått sker befruktning ganska snabbt. Har gjort 3 äggplock och fått veta på eftermiddag dagen efter hur det gått. Jag hade ringt men förstår om du är nervös. Hur många ägg fick ni ut?
    Tack!!Glad Och tack för svar!
    Ja, de sa att jag kunde ringa om jag blev riktigt nyfiken och refererade då till 10 tiden på morgonen- men det vågade jag som sagt inte. Det blev två ägg som plockades (av 3 tillräckligt stora äggblåsor) därmed blir det änmer nervöst när det är så få även om bara ett krävs.

Hursom- de har inte hört av sig ännu, vilket jag hoppas är ett bra tecken!

Ni är på ert tredje försök just nu?
  • Karolina80
    Popetot skrev 2017-03-09 20:09:57 följande:
    Håller tummarna för dig i morgon! Uppdatera i morgon :) Gjort min tredje ivf och fick plus för en vecka sedan :) Har ett embryo i frysen från denna ivfen.
    Åh!! Grattis!! Det måste ju kännas helt fantastiskt!!

Det gick jättebra idag- av mina två ägg var bara ett moget och det såg nu jättefint ut. Huvudsaken att det blev något att sätta in nu känner jag! :)
Svar på tråden IVF februari 2017