• Zaza

IVF februari 2017

Hej. Vi har gjort 3 misslyckade ivf försök efter att ha provat att blivgravida i 4 år. Sista ägguttaget för ett år sen kunde vi frysa 2 embryo. Men vi valde att avvakta med att fortsätta prova då jag behövde få nya krafter. Har varit helt förstörd. Nu satte vi in ett embryo i måndags. Jag har mensvärk, och känner att den kommer komma. Jag var så dum och gjorde gravtest i morse trots att det endast gått 4 dagar. Och blev sådär nere igen när den visar "ej gravid". Men jag är så orolig. Har ju inga symptomer, brösten är inte svullna, mår inte illa, inget sånt. Och det känns exakt som mensvärk i magen. Kan ni dela med er av er erfarenhet tack

• Zaza
    Popetot skrev 2017-03-10 11:30:22 följande:

Har läst att det som tidigast kan visa plus på dag 9 så du är på tok för tidigt ute :) Om inte hcgn ens är mätbar så har du såklart inga symptom. Jag hade inga tydliga graviditetssymptom innan plusset. Men jag tog mycket hormoner samtidigt. Jag önskar jag kunde få dig att slappna av, inte googla, inte leta symptom men jag har det alldeles färskt i mitt minne och vet att det är omöjligt! Jag hoppas verkligen att ni blir gravida denna gång!

Åh, tack för ditt svar. Jag blir varm och faktiskt lite lugnare iaf för stunden. Jag hoppas verkligen att jag plussar men jag är skeptisk. Jag hoppade bara in här i tråden av ren panik och har inte läst så mkt. Berätta om dig, är du gravid?
  • Zaza
    anina skrev 2017-03-10 14:52:42 följande:

Och jag hade alla möjliga symptom, illamående, ömma bröst osv, och jag var inte gravid. Så tänk inte på det. =) Lättare sagt än gjort, jag vet.

Önskar er all lycka till. 

Är det så? Hur går det för dig nu? Har ni provat igen?
  • Zaza
    Popetot skrev 2017-03-10 16:08:58 följande:

Jag har gjort 3 ivfer. De två första misslyckades och trots många ägg gick vi inga till frysen. Nu sista gången var det mycket som var annorlunda kände vi genom hela processen. Plussade dagen innan testdag (var uteslutet att testa tidigt - jag var så rädd) och har också ett embryo i frysen. Vi hade beslutat att detta blir sista ivf.en då vi ej har spermier utan att göra stora ingrepp och för att det helt enkelt tar för hårt på psyket. Hoppas vår lilla prick stannar hos oss. UL i slutet av månaden.

Åh grattis. Vad kul. Ni måste känna sån lycka och lättnad men förstår om det blandas med oro. Färsök att ta det lugnt bara hur svårt de än är. Du gör allt du kan för att behålla plutten. Jag har dock en dålig känsla, vill bara att det ska bli onsdag så jag kan testa på dag 9 för att veta. Men jag är så orolig, vårt första ivf försök fick jag missfall efter 2 veckor. Men jag var känslig för allt, dofter, mat, humörsvängningar och mina bröst blev gigantiska. Därför tror jag inte på graviditet nu. Hur kan jag inte känna ngt alls liksom?

Va positiv, tänk att det faktiskt är många som lyckas, så du har en stor chans att luckas du med. Uppdatera mig
  • Zaza
    Karolina80 skrev 2017-03-10 18:31:58 följande:

Åh!! Grattis!! Det måste ju kännas helt fantastiskt!!

Det gick jättebra idag- av mina två ägg var bara ett moget och det såg nu jättefint ut. Huvudsaken att det blev något att sätta in nu känner jag! :)

Grattis och lycka till
  • Zaza

Vi har ju satt in ett FET, för första gången nu. Insåg idag att jag tagit 3 Lutinus istället för 2 som jag har fått skrivit på lappen. Men innan när vi försökt tidigare med ett vanligt ET ÄR JAG SÄKER PÅ ATT MAM BLEV OMBEDD TILL ATT TA 3 som jag gjort nu av misstag då jag slarvat med att läsa allt. Tror ni de är okej?

• Zaza

Vad skönt att du fick svar, jag började också på min 5e dag.

Jag funderar på om jag ska göra gravtest imorgon igen. Vi gjorde ju FET förra måndagen, för en vecka sen exakt. Tror dock inte jag är gravid. Har inga symptomer alls. Allt känns normalt. Är så ledsen.

• Zaza

Jag vet inte om jag orkar vänta mer, men samtidigt som ni säger så är det onödigt att ta ut ngt i förskott och bli ledsen redan nu. Jag får se imorgon. Men känns konstigt att inte ens mina bröst är svullna.

Hur mår ni?

• Zaza
    rebeqqa skrev 2017-03-13 21:33:07 följande:

Hej alla! Det har varit lite tyst från mig här inne men jag är får bara och väntar på att få veta om vi får något till frysen eller inte. Hade ägguttag 5 dagar sedan och pga risk för överstimulering fick vi inte sätta in något färskt.

De fick ut 13 ägg totalt - 1 var inte moget och 6 av dem var så kallade tomma zooner - tänk ägg utan arvsmassa. Det betyder att vi hade 6 bra ägg kvar - av dem blev 4st befruktade.. och de odlas nu vidare. Jag har haft en hemsk helg - varit säker på att alla hade dött. Kliniken skulle ringa oss tisdag (dag 6) men jag stod inte ut. Jag ringde idag och pratade med en sköterska som inte kunde säga så mycket mer än att de fyra fortfarande är kvar i värmeskåpet på labbet. Även om vi inte vet så mycket egentligen så var det en lättnad i sig att veta att de iaf fanns kvar. Det finns en chans till att få något ur detta första ivf försök. Håller tummarna - vill bara veta nu känner jag..

Hej, det är ju jättebra att dom fortfarande är i full fart. Det betyder att det går åt rätt håll. Och dessutom under första ivf försöket. Försök vara positiv och tänk att även om dem bara kan frysa 1 så är det antagligen av mkt bra kvalité och har stor chans att bli en graviditet.
  • Zaza

Jag testade precis, negativt. Jag visste det och jag vet att det inte kommer förändras till riktiga testdagen på söndag. Jag mår inte alls bra. Varför går de inte, 4e gången och har bara ett kvar i frysen. Jag ser bara gravida kvinnor överallt, på fb, på Instagram och ute överallt. Nu är det tungt igen. Lycka till tjejer. Hoppas ingen av er får ha den här känslan jag har nu. Hoppas ni alla lyckas och får fina bebisar!

• Zaza

Tack alla fina blivande mammor förhoppningsvis. Jag är rosa i trosorna idag, antar att det är lingonveckan på ingång.

Hoppas ni får bättre tur än mig <3

• Zaza
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-14 14:37:47 följande:

Tjejer, är det någon av er som pratat med någon utomstående om er barnlöshet? Typ nån kurator eller så? Jag har alltid varit en stark tjej som gärna slänger problemen bakom ryggen och springer vidare men jag håller på att gå in i väggen känns det som. Och det känns inte som om någon som inte går igenom det här förstår. Fick just ett medd från min väninna som startade lite efter oss och blev gravid på sitt första FET och idag hade hon varit på första UL och hört hjärtslag. Så fantastiskt men jag kan inte vara glad och hon klagar över att det tagit sån tid för dom, okänsligt att säga så till en kompis som troligtvis inte kommer kunna få genetiska barn;( Känner mig helt nere och undrar om man kanske ska prata med någon, har ni erfarenheter? Jag känner inte igen mig själv :(

Kram

Jag förstår precis vad du menar, har varit hemma från jobbet idag och bara gråtit. Din vän borde veta bättre, din vän borde tänka sig för. Men det låte lite som mina vänner som säger att allt kommer snart lösa sig. Men hur vet du det? Vad pratar du om egentligen du vet inte hur allt detta känns? Och framförallt så mår man dåligt NU, då kan man inte tänka 5 år fram, då kanske jag har en unge. Nej för nu lider man. Vi har provat i 5 år och detta var vårt 4e misslyckade ivf. Om du blir tokig av detta ska du söka hjälp. Det är därför proffs finns. Vi hade ett uppehåll ett år innan vi gav oss på detta ivf försök, jag kände att jag gått in i väggen och hittade ingen lycka i mitt liv för att jag fokuserade på endast detta. Tog hjälp. Jag lände dessvärre inte att det gav mig ngt. Kanske var det psykologen jag inte klickade med, men jag var för lat för att hitta ny. Vi åkte istället på semester utomlands för pengarna vi tänkt köpa vagn och allt för. Och det var ngt som gav mig ny energi.
Svar på tråden IVF februari 2017