• anina

IVF februari 2017

Jag hoppar in här. =)

Började IVF-karusellen i oktober. Plocka ägg början av februari och satte tillbaka en 5-dagars blastocyst. Tyvärr blev det inget.
    Väntar nu på info från kliniken och förhoppningsvis nytt försök nästa månad.
  • anina
    Popetot skrev 2017-02-28 12:36:52 följande:
    Välkommen! Du har gjort 1 ivf då? Håller tummarna för ditt nästa försök!
    Ja precis, det var första försöket. Tack. =) Allt annat gick vår väg så vi har 5 blastocyster i frysen, så nån ska väl fästa hoppas jag. =)
  • anina
    Popetot skrev 2017-02-28 12:48:05 följande:
    Ååh vad skönt! Vi gör tredje ivf men aldrig tidigare fått till frysen innan. Denna gången fick vi en blastocyst dit så det känns skönt. Men hoppas såklart på det som är inuti mig :)
    Hoppas verkligen det går bra för er denna gången. =)
  • anina
    CarolineJL skrev 2017-02-28 20:09:31 följande:

Hej alla! Jag var med i tråden i början, plussade för två veckor sedan och var så himla lycklig. Igår fick vi tyvärr missfall :( en riklig mens kom med en del slem/små klumpar så det var tyvärr missfall. Har ultraljud inbokat 10/3 som vi ändå ska gå på, för att se så allt är borta..

Usch känns så tungt när det väl gick vägen - att bromsas igen. Men nu laddar vi om för ivf nr 2 <3

Usch vad jobbigt. Tänker på dig och ber för er. <3
  • anina
    Popetot skrev 2017-03-02 05:45:20 följande:

Jag fick ett plus!

Tjohoo grattis. =)
  • anina
    Akira Öken skrev 2017-03-01 22:36:41 följande:

Finns det andra här som behandlas med Synarela? Någon som upplevt biverkningar i form av att ni blivit väldigt frusna och fått sänkt kroppstemperatur?

Jag växlade mellan varm och kall hela tiden, ena minuten svettig och nästa minut frusen.
  • anina
    Hunny B skrev 2017-03-08 20:02:05 följande:

Jag hade testdag idag och plussade! Men jag hade tjuvtestat mig i måndags så jag visste att det skulle vara goda nyheter

Stort grattis. =)
  • anina

Jag går här och väntar på mensen så jag kan dra igång igen och göra en FET. Förr i tiden kändes det som att det knappt var nån tid alls mellan mensarna, nu är det hur lång tid som helt.
    Blir Progynon sen. Någon som har tagit det?

• anina
    mylittleponny skrev 2017-03-09 10:13:30 följande:

Vi ska ju göra icsi pga av manlig faktor.

Körde Gonal f 150 första sprutan igår kväll och ska göra det i fler dagar nu framöver, fram tills söndag då börjar jag dubbla sprutor fram tills onsdag då första vul är.. Är jätte rädd att man ska bli överstimulerad, och är super rädd för alla sprutorna jag ska ta, och äggplocket skrämmer nog mest. Någon som har råd eller bra historier? Eller skräckhistorier.. Så jag vet vad jag ger mig in på..känner mig jätte orolig över allt.

Jag var nog lite överstimulerad, men inte så där jättemycket. Rejält svullen så folk trodde jag var gravid, och väldigt ont i äggstockarna. Men värmekudde och alvedon hjälpte bra. Ta hellre alvedon än ipren, ipren kunde man få lite blödningar av sa de till mig. Och är du orolig över något så bara ring dem. 

Jag var jätterädd för äggplocket. Under spolningen av äggledarna skrek jag som en stucken gris. Men äggplocket var inte alls farligt. Man får så mycket bedövning. Jag fick åksjuketablett mot illamående, en lugnande, alvedon och morfin. Och jag kunde få mer morfin när jag ville. Plus lokalbedövning. Det kändes givetvis men inte så att man inte stod ut. Jag tyckte inte smärtan var alls farlig. Vid ett tillfälle bad jag om lite mer morfin när jag tyckte det gjorde lite för ont, och så var det ok igen. Sen fick jag nåt i näsan med mot illamående. Så var inte rädd för äggplocket. Jag gör hellre ett äggplock än har min vanliga mensvärk. 

Sprutor har jag aldrig varit rädd för. Men jag var förvånad över hur lite de kändes, iaf i början. På slutet stack de till lite men inte alls farligt.

Så allt kommer gå jättebra. =)

• anina
    Emmsan1991 skrev 2017-03-09 10:53:02 följande:

Hej!

Räknas BIM 14 dagar efter ägglossningssprutan/äggplocket eller är det min riktiga BIM som gäller? :)

Jag vet faktiskt inte. Jag fick min mens 14 dagar efter äggplock. Men min är lite oregelbunden så det lika gärna ha varit min BIM också. =)
  • anina
    Popetot skrev 2017-03-10 11:30:22 följande:
    Har läst att det som tidigast kan visa plus på dag 9 så du är på tok för tidigt ute :) Om inte hcgn ens är mätbar så har du såklart inga symptom. Jag hade inga tydliga graviditetssymptom innan plusset. Men jag tog mycket hormoner samtidigt. Jag önskar jag kunde få dig att slappna av, inte googla, inte leta symptom men jag har det alldeles färskt i mitt minne och vet att det är omöjligt! Jag hoppas verkligen att ni blir gravida denna gång!
    Och jag hade alla möjliga symptom, illamående, ömma bröst osv, och jag var inte gravid. Så tänk inte på det. =) Lättare sagt än gjort, jag vet.
    Önskar er all lycka till. Hjärta
  • anina
    mylittleponny skrev 2017-03-10 12:30:54 följande:

Tack för svar!

Låter ändå som ganska mycket smärtstillande för att ändå göra ont under äggplocket? Hur kändes det efteråt? Hur länge hade du ont i i äggstockarna och så?

Sprutorna är så läskiga, nu har jag tagit 2 sprutor hittills och känns väldigt övermäktig att fortsätta en längre tid. Jag panikar varje kväll när jag ska ta dom, och som sagt jag är ju spruträdd. Så har mardrömmar om sprutorna till och med. Har ul på nu onsdag och då hoppas jag att jag är redo för ett äggplock på fredagen. Skulle kännas sjukt jobbigt att fortsätta med sprutorna ända till nästa måndag..

Ja utan bedövning hade det nog känts en del. Men nu behöver du inte oroa dig. =)
    Jag hade ont i ca 1 vecka efter äggplocket, inte för äggplocket då utan för hormonerna. Men det hjälpte som sagt med värmedyna och alvedon.

Förstår det. Tar du själv eller hjälper sambon dig? Tycker du sprutorna gör ont?
  • anina
    Zaza skrev 2017-03-10 15:10:19 följande:

Är det så? Hur går det för dig nu? Har ni provat igen?

Ja det var kanske lutinus som gav de symptomen. Jag var så säker på att jag var gravid.

Vi väntar på nästa mens. Den borde komma inom en vecka. Sen ska jag ta progynon, tror jag det heter, i 2-3 veckor så nästa försök blir i april.

Hur känns det nu?
  • anina
    ammela skrev 2017-03-11 09:47:18 följande:

Ah, räknade precis på mitt också och blir i slutet av april/början av maj. Jag har ganska kort cykel! Jag hade negativt idag också (rd 14) men ingen mens än...

Vad tråkigt för er. Man hoppas och hoppas och så blir det så. Kämpa på.

Det är så drygt att man måste vänta ca 2 månader tycker jag. Vill sätta igång redan vid första mensen.

Kram på er <3
  • anina
    mylittleponny skrev 2017-03-10 15:46:20 följande:

Okej ja vid vanlig mensvärk så brukar inte dubbla alvedon och värmedyna hjälpa mig alls, så hoppas det är lindrigare än så. Men tror jag är extremt smärtkänslig.

Nja tycker nog inte själva sprutan gör så ont, men är spruträdd sen långt tillbaka, och det gör ont som fan efter jag tagit den, värker i benet  hela natten. Jag tar i benet istället för magen eftersom jag har ibs så vill jag inte blanda ihop smärtor utan vill veta om det är sprutan som gör ont eller något annat. Så läkaren tyckte också det var en bra ide. Men kanske gör mindre ont att ta dom i magen?

Jag har köpt hem emla plåster till orgalutran sprutan då dom säger den är värre än dom andra..? Google är en fiende ibland:-P Men jag gillar att vara förberedd så jag kan påverka situationen på något vis i rätt riktning.

Jag tar sprutorna själv, eftersom jag tycker det känns jobbigt att maken ska ge mig sprutorna iomd att jag är rädd för dom, då känns det bättre att han är ett stöd för mig när jag tar dom.

Samma för mig, tabletter hjälper inte mot mensvärk. Så det som gjorde ont under behandlingen var nog bättre.

Jag har också ibs men mår oftast ganska bra så länge jag undviker gluten. Jag fick inte ont efter sprutorna, ytterst lite kanske.

Måste vara jättejobbigt när man är spruträdd. Bra idé med sambon så du inte "kopplar" honom med nåt otäckt utan har som stöd istället.
  • anina
    Zaza skrev 2017-03-12 14:44:07 följande:

Vi har ju satt in ett FET, för första gången nu. Insåg idag att jag tagit 3 Lutinus istället för 2 som jag har fått skrivit på lappen. Men innan när vi försökt tidigare med ett vanligt ET ÄR JAG SÄKER PÅ ATT MAM BLEV OMBEDD TILL ATT TA 3 som jag gjort nu av misstag då jag slarvat med att läsa allt. Tror ni de är okej?

Verkar som mitt svar försvann. Ja under et tog jag också 3. Men när vi ska göra fet snart så stod det 2 på pappret. Ta 2 nu och ring dem imorgon om du är orolig.
  • anina
    Zaza skrev 2017-03-14 06:24:38 följande:

Jag testade precis, negativt. Jag visste det och jag vet att det inte kommer förändras till riktiga testdagen på söndag. Jag mår inte alls bra. Varför går de inte, 4e gången och har bara ett kvar i frysen. Jag ser bara gravida kvinnor överallt, på fb, på Instagram och ute överallt. Nu är det tungt igen. Lycka till tjejer. Hoppas ingen av er får ha den här känslan jag har nu. Hoppas ni alla lyckas och får fina bebisar!

Det kan ju vara så att kroppen inte har producerat tillräckligt hcg än, med tanke på att det är 5 dagar kvar till testdag. Jag hoppas på det.

Förstår att det känns tungt. Tänker på dig. Hjärta
  • anina

Någon som vet vad man gör om mensen inte kommer igång efter ET? Är på dag 33 nu. Drygt att vänta. Plus att jag behöver resa med jobbet snart, så nu riskerar min FET att skjutas upp en månad till.

• anina
    Malin79 skrev 2017-03-21 14:49:58 följande:
    Jag vet inte om det går att göra något direkt. För mig har mensen kommit några dagar sent efter ET, just så jag börjat hoppas lite för mycket att det ska ha blivit något (alltså om man har fått något insatt). Det är besvärligt att planera livet när man går igenom sånt här. När vi gjorde FET tog det ett halvår efter det frystes innan det sattes in. Först skulle kroppen vila en månad, sen så hamnade jag fel i cykeln två månader på rad (det stället hade inte öppet på helgen och det var insättning i naturlig cykel) och sen var det julstängt.
    Tänkte om man kunde sätta igång den med något, eller ta hormoner eller liknande och skippa mensen. Är det för att kroppen ska förbereda miljön i kroppen inför en graviditet som man måste ha sin mens inför FET?

När vi hade gjort ET då kom den på dag 28.
    Ja precis. Förra veckan hade jag sån yrsel och illamående också så jag började ju nästan hoppas att det helt plötsligt hade funkat på naturlig väg. 
    Som du säger så måste man ju samtidigt lära sig att fortsätta sitt vanliga liv och inte låta detta ta över helt. Jag funderar ju på barn dygnet runt. Och så är jag en person som måste bryta vardagen ibland och det gör jag genom att jag reser med jobbet. Annars blir jag lätt nedstämd. Så jag vill gärna resa också. Är både kroppen, psyket och tiden man ska få ihop, inte helt lätt.
  • anina
    Malin79 skrev 2017-03-21 14:49:58 följande:
    Jag vet inte om det går att göra något direkt. För mig har mensen kommit några dagar sent efter ET, just så jag börjat hoppas lite för mycket att det ska ha blivit något (alltså om man har fått något insatt). Det är besvärligt att planera livet när man går igenom sånt här. När vi gjorde FET tog det ett halvår efter det frystes innan det sattes in. Först skulle kroppen vila en månad, sen så hamnade jag fel i cykeln två månader på rad (det stället hade inte öppet på helgen och det var insättning i naturlig cykel) och sen var det julstängt.
    Usch ett helt halvår, vad länge att vänta.

Grattis till 5 befruktade förresten. =) Hoppas allt går bra imorgon.
Svar på tråden IVF februari 2017