• ivfbullen

Tack! 
    Tyvärr får jag vänta fram till Maj innan jag blir ruvare :(
    Idag var vi på VUL och på ena sidan hade jag 15 st stora ägg och på andra sidan 10. Jag är på gränsen till överstimulering så de vill vänta med en insättning fram till maj. Känns jobbigt att behöva vänta men just nu försöker jag endast tänka och hoppas på att många av dessa är mogna nog till att bli befruktade så vi får några till frysen. 

På tisdag blir det äggplockning! :)

• ivfbullen
    Malin79 skrev 2017-03-28 08:01:31 följande:

Lycka till med äggplocket i dag!

Tack så mycket Malin <3

Allting gick bra tack vare morfin och lugnande men har fortfarande väldigt ont. Vi fick ut 32 ägg och jag är helt slut! De kommer köra både ICSI och vanligt då spermaprovet var super och mycket. Nu med denna smärtan jag har så gör det faktiskt inget att vi väntar med insättning till maj haha.
  • ivfbullen

Tack alla fina för era gratulationer och tankar!

Igår var kvällen hemsk! Hade så ont men det blev bättre ju mer jag vilade och låg stil.

De ringde idag från Sahlgrenska och berättade att utav 32 ägg så var 19 mogna! Samtliga befruktades och än så länge såg det bra ut. 10 befruktades naturligt och 9 genom ICSI.

Nu blir derbyt en lång väntan till måndag då vi får reda på hur många som klarade sig till blastocyster och frysen! Ooo varför kan inte dagarna gå snabbare?

Är hemma idag men imorgon ska jag till jobbet, mår redan mycket bättre :)

• ivfbullen
    Tösen88 skrev 2017-03-29 05:41:59 följande:

Oj vad roligt med så många ägg. Grattis :)

Hur mår du idag?

Måste man alltid vänta en månad innan ev  insättning vid överstimulation?

Ja eftersom symptomen förvärras om man blir gravid. I mitt fall så är det både det och för att min slemhinna skulle kunna se bättre ut än så som den ser ut nu.
  • ivfbullen

Grattis till er som plussat och en stor tröstkram till er som en lyckats denna gång.

Vi fick i måndags besked om att vi fått 5 blastocyster till frysen. Min mens kom nu igång så om ett tag sätter vi igång med provera för att köra igång med stimulerad insättning i maj. Ska bli så spännande!!

• ivfbullen

Hej alla! 
    Såg någon hade frågat gällande stimulerat verses ostimulerad FET. Jag gillar mest stimulerad FET men det är kanske för att jag har PCOS och sist så fastnade då jag fick lite hjälp på traven. Så av naturliga skäl är jag inte förtjust i ostimulerad FET, har heller aldrig hört någon bli gravid efter det.
    Men och andra sidan surfar jag just mycket på PCOS bloggar.

Svar på tråden IVF februari 2017