• Längtan1988

IVF februari 2017

Hej!

Jag gjorde FET med 5 dagars den 27/3. Hur har ni känt efter insättning? Jag har bara lite molande värk i magen och idag och igår (ruvdag 5-6) så här jag bruna mörka flytningar. Är så rädd att mensen ska komma imorgon:(

• Längtan1988
    Tösen88 skrev 2017-04-02 19:01:41 följande:

Håller tummarna att den inte kommer. Är det första försöket för er del? Långa eller korta protokollet? :)

Tack!! Ja de är första försöker. Gjorde äggplock i jan men var på gränsen till överstimulerade så valde att vänta till nu. Fick 3 blastocyster i frysen efter kort protokoll. Har gjort ostimulerad, känns som stimulerad skulle vara bättre med lite hjälp på traven. Någon erfarenhet?
  • Längtan1988
    KajsaStina123 skrev 2017-04-02 21:36:22 följande:

Hej!

Då är vi precis på samma dag ! Satte in 2 st 5 dagars den 27/3.

Tar du fortf lutinus? Jag ska ta det till fredag, och är sååå nervös att mensen kommer på lördagen. Har gjort 1 ivf innan och då kom blödningen 1 dygn efter sista tabletten....

Det jag känner är ömma bröst, lite små molande och idag och igår mått lite illa. Men jag tror att det är lutinus som gör att jag känner så. Kände lika förra ggn då det sedan gick åt skogen.

Jag håller tummarna för dig!!

Så spännande! Hur kommer det sig att du fick två?

Nej jag fick inte ta Lutinus eftersom de sattes in i ostimulerad cykel? Gjorde du FET i stimulerad? Vilken dag i cykeln gjorde ni återförande? Hos mig blev de dag 21, en vecka innan mens. Håller tummarna för dig också!!
  • Längtan1988
    Tösen88 skrev 2017-04-02 22:30:15 följande:

Åh trist att du blivit överstimulerad, hade du mkt besvär?

Jag kör med långa protokollet så det är långt att vänta men vi hoppas på att det blir bra:)

Jag hade inte jättemycket besvär. Var väldigt svullen om magen för mina äggstockar var 10cm dom ska bara vara 2-3cm. De var jobbigt att gå på toa och kissa för då gjorde de ont i magen.
  • Längtan1988
    Malin79 skrev 2017-04-03 09:37:04 följande:

Nu har jag också testat positivt!! Jag är så himla glad! 

Jag tjuvtestade i går, egentligen är det testdag i morgon. Men jag har inget emot att se ett positivt test en gång till :)

I går tog jag sista Lutinus, lite nervöst tycker jag det är att sluta med dom.

Grattis!!! Så härligt!

Får man fråga om du haft bruna flytningar under tiden? Har testdag på lördag och min mens ska komma idag, är lite rädd att den är på gång nu i och med mina flytningar:(
  • Längtan1988
    ivfbullen skrev 2017-04-05 06:30:47 följande:

Grattis till er som plussat och en stor tröstkram till er som en lyckats denna gång.

Vi fick i måndags besked om att vi fått 5 blastocyster till frysen. Min mens kom nu igång så om ett tag sätter vi igång med provera för att köra igång med stimulerad insättning i maj. Ska bli så spännande!!

Härligt med 5 st i frysen!!

Vad är egentligen bäst att göra, stimulerad eller Ostimulerad? Jag har gjort ett FET i ostimulerad. Misslyckades så ska börjar jaga ägglossning nästa vecka igen för att göra en ostimulerad till. Dom har aldrig pratat om stimulerad för oss.

Är de någon som gjort ostimulerad och tagit Lutinus ändå? Jag ville göra de för de kan väl inte skada bara hjälpa på traven!?! Vill bara att ägget ska stanna!!
  • Längtan1988
    Längtan1988 skrev 2017-04-05 09:24:19 följande:

Härligt med 5 st i frysen!!

Vad är egentligen bäst att göra, stimulerad eller Ostimulerad? Jag har gjort ett FET i ostimulerad. Misslyckades så ska börjar jaga ägglossning nästa vecka igen för att göra en ostimulerad till. Dom har aldrig pratat om stimulerad för oss.

Är de någon som gjort ostimulerad och tagit Lutinus ändå? Jag ville göra de för de kan väl inte skada bara hjälpa på traven!?! Vill bara att ägget ska stanna!!

Hej!

Jag undrar detsamma!! Vi har ett misslyckat FET i ostimulerad. Ska leta ägglossning nu igen och göra FET igen i ostimuletad. Vill också ta Lutinus!! Dom sa på RMC att man inte behövde de men jag vill. Vill göra allt för att de ska fästa!!!
  • Längtan1988
    Längtan1988 skrev 2017-04-11 14:03:03 följande:

Hej!

Jag undrar detsamma!! Vi har ett misslyckat FET i ostimulerad. Ska leta ägglossning nu igen och göra FET igen i ostimuletad. Vill också ta Lutinus!! Dom sa på RMC att man inte behövde de men jag vill. Vill göra allt för att de ska fästa!!!

Haha upptäckte att jag svarade på fel!! Sorry. Dessa IVFer gör en helt snurrig ;)
Svar på tråden IVF februari 2017