• cino80

IVF februari 2017

Hej!

Hoppar in i tråden jag med. ????

Efter ett avbrutet försök i december så är vi nu inne på försök två, korta protokollet. Har PCO så det blev en lång stimulering, runt 16 dagar, med tre olika sprutor i slutet. Menopur plus final-f samt Ovitrelle. Pga överstimuleringsrisk så blev det totalfrys. Äggplock i förra veckan med 12 mogna ägg, 8 befruktade och 3 blastocyster till frysen. Så nu väntan på nästa cykel för att komma vidare. Denna eviga väntan. ????

• cino80
    Caarina1985 skrev 2017-02-13 23:40:13 följande:

Välkommen!

Denna otroliga väntan tar knäcken på en.

Super med 3st frysta bebisfrön. Så nu går du för ovanlighetens skull och VÄNTAR på mensen.. =)

Om jag fattar saken rätt så är detta första gången du gör äggplock? I så fall räknas inte den första avbrutna behandlingen. Det är ägguttagen som räknas som "försök".

• cino80
    Caarina1985 skrev 2017-02-13 23:40:13 följande:

Välkommen!

Denna otroliga väntan tar knäcken på en.

Super med 3st frysta bebisfrön. Så nu går du för ovanlighetens skull och VÄNTAR på mensen.. =)

Om jag fattar saken rätt så är detta första gången du gör äggplock? I så fall räknas inte den första avbrutna behandlingen. Det är ägguttagen som räknas som "försök".

Tack!

Ja, väntan är definitivt det värsta. Livet blir lite on golf så att säga. Och ja, hoppas för en gångs skull att den kommer tidigare denna gång.

Och det var vårt första äggplock. Var faktiskt inte säker på om det första avbrutna försöket skulle räknas eller ej, men det är ju skönt att höra att så inte är fallet. Nu får jag bara vänta tills i mars och hoppas på att det går vägen då.
  • cino80
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-17 12:33:45 följande:

Dom förväntat hade inga mirakel skett. Vänster äggstock har inte en ända blåsa och på höger fanns fyra. En på 7, 9,11 och 13. Fortsatt samma dos och nytt vul på måndag. Han trodde inte dom minsta skulle hinna växa till sig, men man kan ju hoppas!

Kram på er och trevlig helg!

Hade samma problem, men då provade min läkare att lägga till Gonal-f till Menopuren som jag haft från början. Det gjorde stor skillnad, iallafall för mig. Läkaren sa att de två tillsammans fungerade bättre. Hör om du kan få prova det.
  • cino80
    rebeqqa skrev 2017-02-27 13:40:03 följande:

Tack tjejer! Idag är huvudvärken borta- så det kanske inte var så mycket medicinerna utan mer all anspänning. Igår tog jag spruta nr 2 och jag överraskade både mig själv och min make - för jag tog den på mig själv. Det var aldrig ens på tapeten för jag är otroligt spruträdd men jag fixade det! Så stolt! Första orgalutran sprutan får dock min make hjälpa mig med - de flesta verkar ha samma bild av den, den är lite svårare men helt klart hanterbar.

Finns det fler här inne med pcos ? Jag är så nyfiken på hur många dagar jag kan tänkas behöva ta sprutor, vi har äggplock under v.10 om allt löper enligt planen. Men man vet ju aldrig, om 5dagar har vi VUL och då hoppas vi att vi ser många fina äggblåsor men jag har ingen aning om vad som är ett "bra" antal. Jag ser gärna att vi har ca.. 10-15 äggblåsor på gång men vi får se hur det går. Någon mer som har äggplock på gång under v 10?

Orgalutran är inte så farlig som den ser ut. För min del vill jag ta den själv så att jag har kontrollen, men det kan nog vara olika beroende på person.

Jag har pco, men ännu ej konstaterad pcos. För mig tog det 16 dagar med sprutor och då fick de ut 12 mogna ägg (3 blastocyster) De hade dock trott att det skulle vara fler så det blev totalfrys.

Hoppas det går bra. Det viktigaste är inte antalet utan att det blir det rätta. :)
  • cino80

Igår fick vi äntligen en blastocyst insatt efter en lång väntan sedan stimuleringen i dec. Däremot hade vi inte förväntat oss en sådan pärs vid insättningen. Efter tre försök av olika personer så lyckades det till slut. Man hann tänka en hel del under den tiden vill jag lova.

Nu blir det fortsatt väntan...

Någon mer som väntar på testdag?

Svar på tråden IVF februari 2017