rebeqqa skrev 2017-02-27 13:40:03 följande:
Tack tjejer! Idag är huvudvärken borta- så det kanske inte var så mycket medicinerna utan mer all anspänning. Igår tog jag spruta nr 2 och jag överraskade både mig själv och min make - för jag tog den på mig själv. Det var aldrig ens på tapeten för jag är otroligt spruträdd men jag fixade det! Så stolt! Första orgalutran sprutan får dock min make hjälpa mig med - de flesta verkar ha samma bild av den, den är lite svårare men helt klart hanterbar.
Finns det fler här inne med pcos ? Jag är så nyfiken på hur många dagar jag kan tänkas behöva ta sprutor, vi har äggplock under v.10 om allt löper enligt planen. Men man vet ju aldrig, om 5dagar har vi VUL och då hoppas vi att vi ser många fina äggblåsor men jag har ingen aning om vad som är ett "bra" antal. Jag ser gärna att vi har ca.. 10-15 äggblåsor på gång men vi får se hur det går. Någon mer som har äggplock på gång under v 10?
Orgalutran är inte så farlig som den ser ut. För min del vill jag ta den själv så att jag har kontrollen, men det kan nog vara olika beroende på person.
Jag har pco, men ännu ej konstaterad pcos. För mig tog det 16 dagar med sprutor och då fick de ut 12 mogna ägg (3 blastocyster) De hade dock trott att det skulle vara fler så det blev totalfrys.
Hoppas det går bra. Det viktigaste är inte antalet utan att det blir det rätta. :)