• Popetot

IVF februari 2017

Hannapanna13 skrev 2017-03-21 09:41:06 följande:

De skulle odla blastocyster men ingen klarade sig tyvärr :'(

Känns så hopplöst ibland men man får försöka hålla hoppet uppe och testa något annat.

Ååh nej! Så tråkigt för er. Det är det värsta med ÖS och totalfrys - man kan inte känna sig säker på att få återinföring. Hoppas ni snart finner kraften att försöka på nytt <3
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-21 11:06:07 följande:

Måste ha hjälpt! Vi fick 3 ägg:)

Underbart!!!
  • Popetot

Lycka till idag Malin79! Sjuttiosjuan- när får du veta hur det gått med befruktning?

• Popetot
    Malin79 skrev 2017-03-22 10:19:12 följande:

Tack! Jag blir så glad att du tänker på mig. Det är i eftermiddag som insättningen ska göras och tiden går så långsamt. Jag är lite nervös att de ska ringa och säga att inget har klarat sig eller att det inte ser så bra ut. Men för varje timme som går är jag steget närmare att få bli ruvare :)

Den nervositeten över ett samtal från skyddat nr är jobbig. Min andra ivf ringde dom ca två timmar innan planerad insättning. Hon var så gullig " Det är ingen fara med era embryon men vi vill skjuta på det en dag". Men höll ju på att svimma när telefpnen ringde då.
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-23 13:57:55 följande:

Nu har jag varit på ET! Dom hade hittat 5 ägg i mina 6 blåsor till slut, 2 blev befruktade och såg fina ut så jag fick tillbaka båda två. Känns som om det finns hopp:) TD 6/4!

Vilka härliga nyheter! Jag hoppas något (eller båda) är er bebis!
  • Popetot
    ivfbullen skrev 2017-03-28 16:47:16 följande:

Tack så mycket Malin <3

Allting gick bra tack vare morfin och lugnande men har fortfarande väldigt ont. Vi fick ut 32 ägg och jag är helt slut! De kommer köra både ICSI och vanligt då spermaprovet var super och mycket. Nu med denna smärtan jag har så gör det faktiskt inget att vi väntar med insättning till maj haha.

Oj vad många ägg! När får du veta om befruktning? Hoppas smärtan inte håller i sig så länge. För min del så var alla former av toalettbesök en tortyr den första tiden men det gick över. Jag hade ju också ganska många ägg - 20 st. Ta det nu lugnt och återhämta dig. Kram
  • Popetot

Hej allihopa! Idag var vi på första ultraljudet. 2 små med tickande hjärta. Lite chockade :)

• Popetot
    minaimaginärabarn skrev 2017-03-31 13:13:44 följande:

Stort GRATTIS, dubbel lycka! Jag försökte läsa mig till om ni satte in två men det framkommer inte riktigt. Vilken vecka är du nu i? Gjorde ni UL på kliniken?

Tack :) vi satte in två så visst fanns tvillingar med beräkningarna. Men man blir ju chockad ändå. Hoppas på fler goda besked i tråden snart.
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-31 11:37:22 följande:

Men vad fantastiskt!!!!!! Åh, vad underbart:)

Tack så hemskt mycket!
  • Popetot
    Jessa01 skrev 2017-03-31 20:03:24 följande:

Wow vad härligt att höra! <3

Malin79 skrev 2017-03-31 20:40:13 följande:

Men så häftigt. Ett stort grattis! 

Tack så mycket båda två! Tusen tankar snurrar!
  • Popetot
    KajsaStina123 skrev 2017-04-01 14:16:41 följande:

Grattis till er vad roligt .

När satte ni in äggen? Jag är själv supernervös då vi satte in 2 st 5-dagars embryon för snart 1 vecka sedan. Jag hoppas så innerligt att det tar sig men jag känner ingenting förutom ömmande bröst och pytte lite illamående men det beror nog på Lutinusen. Kände lika förra ggn då det gick åt skogen....och börjar få sån där orolig mage inför när mensen ska komma. ....så det känns just nu inte så hoppfullt.. Hur kändes det för dig? Eller ngn annan som plussat? Kändes det som om mensen var på väg?....är så orolig....

Tack! Tror vi satte in 16/2. De var tredagars. Testdag 2/3 och är nu i vecka 9.

Jag försökte denna gång att inte leta symptom (nästan omöjligt). Man får så mycket symptom utav hormonerna så du kommer aldrig att veta vad som kom utav lutinus, ovitrelle eller en eventuell graviditet. Jag önskar jag hade det enkla svaret åt dig :)

När är din mens beräknad? Min har varit 2-3 dagar sen båda mina tidigare ivfer. Jag håller mina tummar för dig! 5 dagars är ju bra. Då vet man redan att det är tuffa små rackare.
  • Popetot
    Malin79 skrev 2017-04-03 09:37:04 följande:

Nu har jag också testat positivt!! Jag är så himla glad! 

Jag tjuvtestade i går, egentligen är det testdag i morgon. Men jag har inget emot att se ett positivt test en gång till :)

I går tog jag sista Lutinus, lite nervöst tycker jag det är att sluta med dom.

Grattis igen! Jag tyckte också det var jobbigt att sluta men ägget har ju fäst nu. Hade du satt in 1 eller 2 embryon?
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-03 18:46:30 följande:

Och där tog resan slut igen.. Så trött på allt det här nu:( Känns som om det är läge för en paus men har ju inte riktigt tid med det nu när äggen blir färre och färre för varje månad som går.. Tänker kanske vila en månad, sen köra långa igen och korta direkt på det, gav oss ju flest ägg. Funkar det inte då så får vi ta sommaren och sen planera ÄD till hösten.. Måste ha en plan att hålla mig till känns det som.

Grattis till er som plussat!!

Ååh nej! Jag är så ledsen för er skull. Har tänkt på dig massor. Har inget bra att säga men jag känner med dig! KRAM
Svar på tråden IVF februari 2017