• Nube

IVF februari 2017

Nu har jag gjort första vul och det gick både och. Läkaren sa att det var egentligen lite tidigt för kontroll då jag endast sprutat sex dagar och efter 8-9 dagar kan man se hur man reagerar. Så mina äggblåsor var fortfarande för små så jag ska på vul igen på fredag och jag måste öka dosen av menopur från och med ikväll. Jag frågade om blodprovet för att kolla om jag är nedreglerad och läkaren sa att det brukar man ta om det finns risk för överstimulering. Jag har inte den risken men de tog blodprovet ändå. Tyvärr har jag även utvecklad en cysta på västersida men det är helt ofarligt men tråkigt ändå. Så få se hur det ser ut på fredag. Äggplock nästa vecka om allt går bra.

• Nube
    Popetot skrev 2017-02-07 13:44:56 följande:

Tycker ändå det låter ganska bra!? Var det många blåsor? Jag hade typ 3 större på varje sida och några mindre som nog kommer ifatt. Ska fortsätta med samma dos. Ska också på vul igen på fredag :) och jag slipper blodprov! Det är ändå en bit att köra för att ta dem och framförallt innebär det att de är mindre oroliga för överstimulering denna gång. Så jag är på gott humör. Tidigare äggplock har varit ca 15-20 ägg. Men jag vill gärna ha färre som är mer mogna och mindre risk för överstimulering. Nu ska jag verkligen ta det lugnt de närmaste veckorna. Är väldigt fysisk i mitt jobb så min chef har sagt åt mig att han vill jag lugnar ner mig annars blir han arg :) Ikväll ska jag jobba så måste ta sprutor på jobb. Lite drygt men funkar ju.

Ja, det kanske är helt ok men kändes ändå inte riktigt bra. Hade nog hoppats för flera och större blåsor men det var tidigt som sagt. Men läkaren tyckte ändå det blir äggplock trots att jag inte hade så många blåsor. Det var 3 på högersida och 2 på vänster, så vi får se..

Wow du har verkligem fått ut massa ägg! Mem jag förstår att det är kvaliten och inte kvantiten som räkms i slutändan. Hoppas det går bättre denna gång! Vi fortsätter hålla tummarna för varandra på fredag!
  • Nube