• Nube

IVF februari 2017

Nu har jag gjort första vul och det gick både och. Läkaren sa att det var egentligen lite tidigt för kontroll då jag endast sprutat sex dagar och efter 8-9 dagar kan man se hur man reagerar. Så mina äggblåsor var fortfarande för små så jag ska på vul igen på fredag och jag måste öka dosen av menopur från och med ikväll. Jag frågade om blodprovet för att kolla om jag är nedreglerad och läkaren sa att det brukar man ta om det finns risk för överstimulering. Jag har inte den risken men de tog blodprovet ändå. Tyvärr har jag även utvecklad en cysta på västersida men det är helt ofarligt men tråkigt ändå. Så få se hur det ser ut på fredag. Äggplock nästa vecka om allt går bra.

• Nube
    Popetot skrev 2017-02-07 13:44:56 följande:

Tycker ändå det låter ganska bra!? Var det många blåsor? Jag hade typ 3 större på varje sida och några mindre som nog kommer ifatt. Ska fortsätta med samma dos. Ska också på vul igen på fredag :) och jag slipper blodprov! Det är ändå en bit att köra för att ta dem och framförallt innebär det att de är mindre oroliga för överstimulering denna gång. Så jag är på gott humör. Tidigare äggplock har varit ca 15-20 ägg. Men jag vill gärna ha färre som är mer mogna och mindre risk för överstimulering. Nu ska jag verkligen ta det lugnt de närmaste veckorna. Är väldigt fysisk i mitt jobb så min chef har sagt åt mig att han vill jag lugnar ner mig annars blir han arg :) Ikväll ska jag jobba så måste ta sprutor på jobb. Lite drygt men funkar ju.

Ja, det kanske är helt ok men kändes ändå inte riktigt bra. Hade nog hoppats för flera och större blåsor men det var tidigt som sagt. Men läkaren tyckte ändå det blir äggplock trots att jag inte hade så många blåsor. Det var 3 på högersida och 2 på vänster, så vi får se..

Wow du har verkligem fått ut massa ägg! Mem jag förstår att det är kvaliten och inte kvantiten som räkms i slutändan. Hoppas det går bättre denna gång! Vi fortsätter hålla tummarna för varandra på fredag!
  • Nube
    Inuti bubblan skrev 2017-02-07 15:02:16 följande:

Låter ändå bra att de har koll på er med tidigt VUL. Utvecklar också cystor varje gång, men de har försvunnit snabbt för mig. Tycker alltid de är så blandade känslor att gå på VUL inför äggutplock. Ena gånger ser det bra ut och datum planeras in och nästa gång är de andra bud. Hoppas verkligen blåsorna växer till sig och att ni får ut många ägg nästa v!

Jag har aldrig haft cysta tidigare, är rädd att det ska göra ont när/om det spricker. Ja, det är verkligen blandade kännslor! Jag vill vara positiv men det känns svårt i vissa stunder och det är så mycket som ska fungera! Förstår inte riktigt hur det ens kan gå naturligt!

Jag har inte berättat för min chef, har ganska flexibla arbetstider och mycket frihet så än så länge har jag inte haft behov av det. Kanske senare om jag skulle behöva flera behandlingar, vilket är troligt.

Håller tummarna för dig! :)
  • Nube
    Caarina1985 skrev 2017-02-06 22:58:17 följande:

Hoppas att det går bra för dig och Nube imorgon. *håller tummar*

Tack snälla!

Kul att du har äggplock snart, hur känns det? Är det första gången du gör äggplock? Läste att du var tvungen att avbryta tidigare. Hur många blåsor hade du nu? Jag har inte heller så många blåsor, så det är lite oroande men enligt läkaren kommer de ändå göra äggplock och bortse från deras kvar att det ska vara minst 2 blåsor (tror det var två) eftersom jag kommer troligtvis inte få så många mer..
  • Nube
    Inuti bubblan skrev 2017-02-08 13:28:53 följande:

Läkaren sa innan vårt förra äggutplock att han kunde tömma cystorna under ÄP. Sen om han gjorde de eller inte vet jag inte. Jag vet att jag frågade och att jag såg hans mun röra sig men jag hörde inte vad någon sa - lustgasen hade full effekt!

Men oavsett så tycker jag inte du ska oroa dig för cystorna, inget farligt! Haft cystor innan också som försvunnit av sig själv utan att de gjort ont.

Jag har inte heller berättat för min chef än. Min förra behövde jag inför vårt första ÄP. Tänker som dig, när man måste vara ledig och inte får till de ändå så berättar jag.

Läkaren sa till mig också att cystan kan tömmas cid äggplock så det kanske blir bra. Tack för dina ord :)

Hur går det för dig?
  • Nube
    Fru Justitia skrev 2017-02-07 22:48:53 följande:

Jag räknar att jag är på RD 3. Räknar insättning som RD 1. Hur räknar/tänker du?

Jag känner mig också väldigt trött, lite dålig i magen, gasig och så mörker jag att jag reagerar starkt på vad folk säger. Har blivit riktigt flrbannad på ett par stycken idag. Igår däremot var jag nere och grät. Men tänker att det beror på allt vi proppat i oss, vågar inte tro nåt annat men hoppas så klart...!!

Åh, vad tiden går sakta... Håller med dig!!

Har TD den 18/2.

Ja, de blir nog mer påverkade än vad de vill ge sken av. Men märker att han vill, längtar och hoppas mer än jag någonsin sett förut - känns bra, tycker jag.

Måste sova nu. Kram

Hoppas ett + den 18 då! :)
  • Nube
    CarolineJL skrev 2017-02-08 16:30:47 följande:

Jag räknar dagen efter insättning som RD 1 och tänkte testa 20/2. Men kanske kan testa tidigare då. Usch, känns som att det inte spelar någon roll för att jag ändå kommer få mens. Mår ju som vanligt och tänker att jag borde märka om jag är gravid. Dagen för insättning var jag positiv men hur ska man veta/känna om celler fortsatt dela på sig, det är så smått så det känns som att det bara kan försvinna... Fy vad tråkig inställning jag har nu, men är så rädd att få negativt och bli helt förkrossad. Men hoppas av hela mitt hjärta att jag ska vara gravid snart och alla ni andra som kämpar! Kram kram

Förstår dina känslor, det är ju omöjligt att veta om embryon klarar sig men tänk att du har ändå kommit så lång att du har fått ett embryo! Många som aldrig ens kommer dit, därifrån har du ju bra chanser! Men förstår att det känns hopplöst. Håller tummarna för dig och alla andra som ruvar!
  • Nube
    CarolineJL skrev 2017-02-08 20:52:35 följande:

Tack för stöd och uppmuntrande ord! Ja jag har insett att vi trots allt haft tur, så tråkigt att läsa hur lång vägen är för vissa men samtidigt har man ingen aning om hur lång ens egna väg kommer vara så det känns svårt att vara så hoppfull redan. Men nån dag kommer det där jävla plusset, det har jag bestämt!! :)

Det har jag också bestämt! :) även om det är svårt att tro på det ibland. Det är så sant vad du skriver, ingen aning hur lång resan kommer att vara. Jag tänker ibland att jag kommer lyckas nu på första försöket men sedan tänker jag att det är helt omöjligt och att vi måste säkert prova flera gånger. Så frusterande!
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-08 21:28:47 följande:

Hej!

Får man hoppa in här? Har hängt i januaritråden men jag ligger så mycket efter där eftersom vi kör med låååånga protokollet:)

Vi kör privat nu efter två landstingsförsök på Uppsala Akademiska.

Vi har provat korta protokollet en gång och långa en gång. Jag har väldigt dålig äggreserv och är väldigt svårstimulerad så vi har bara fått ut ett endaste litet ägg båda gångerna men det har trots allt delat sig och lett till återföring men ingen graviditet:( Enligt läkarna på Uppsala så har vi Max 5% chans att bli gravida så här behövs ett mirakel!

Känns ändå så mycket bättre att gå privat, värdigt bra mottagande och stor kompetens, också en dröm att slippa åka 20 mil för ett UL..

Har varit på UL idag för att se att jag blivit nedreglerad efter 15 dagar med synarela så imorgon börjar vi med sprutorna! Nu kör vi både bemfola och menopur så det blir till att spruta av bara den:)

Spännande att höra om era erfarenheter och resultat. Kämpa tjejer!!!!

Välkommen! Jag kör också lång protokoll, har sprutat med menopur 7 dagar nu och har också dålig äggreserv! Första IVF för mig så ingen aning hur det kommer att gå, andra vul på fredag för att ser hur blåsorna vuxit. I tisdags hade jag bara fyra små. Sà du tycker att det är skillnad på privat klinik? Jag tänkte också prova privat sedan, känns att de har lite mer alternativ för oss med låg amh. Hade du bara använt menopur innan? Ska bli kul att följas åt :)
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-08 22:02:43 följande:

Ja, det är jobbigt när kroppen inte riktigt svarar på hormonerna. Det känns ju tjatigt i dessa sammanhang men det tål att sägas igen, det behövs bara ETT ägg. Problemet för oss med få ägg är att det inte finns några möjligheter att välja det bästa ägget om man bara får ut typ 3 ägg som dessutom ska bli befruktat och delat.. Första försöket tog jag Elonva och sen menopur och andra gången bara menopur hög dos från början 400 men det blev ju inte mycket bättre för det, såg bara 3 blåsor innan ÄP och 2 blåsor på andra försöket men bara ett ägg ut båda gångerna.

Ja, privat känns mycket bättre. Träffade en BM idag som verkligen tog sig tid, var krass men positiv på samma gång, kändes för första gången som om någon faktiskt brydde sig. Men såklart olika vart man går, landstinsförsök sker ju också på privata kliniker.

Vet du vad du har för amh?

Precis, det är mycket som ska funka och med få ägg är chanserna rätt så små. Men helt omöjligt är det ju inte heller, många har ju lyckats trots låg amh men det kanske behövs flera försök. Jag gör mitt första försök på sjukhus och även om de är kunniga är de inte super trevliga och har mycket att göra så privat är säkert bättre på så sätt. Har läst om många med låg amh ha bra erfarenheter av kliniken i Falun, kanske testar det nästa gång.

Min amh var 0.4. Du då?
Svar på tråden IVF februari 2017