• Busfrö10

IVF februari 2017

Inuti bubblan skrev 2017-02-07 14:56:43 följande:

Låter ju som mycket bättre odds! Håller alla tummar och tår för att ni får några fina embryon!

För mig har de alltid spänt i magen lite samma kväll - låter precis som de ska. Tycker du gör helt rätt! Nedbäddning i soffan, alvedon och seriefrossa är alltid bra ???? Är planen nu att sätta in ett på torsdag eller?

Har haft superont nu på eftermiddagen... Skulle gå upp och släppa in katten, fick gå framstupa och liksom lyfta med höger ben, för det gjorde så förbannat ont när jag spände den sidan av magen. Har alltid haft mest ont på höger sida... även idag när de plockade ägg. Där fick de bara 3 ägg.

Kunde ta mig till soffan igen. Tom 2 alvedon, sen har jag sovit i 1,5 timme...

Förra gången hade jag inte ont alls, behövde inte ta någon smärtstillande överhuvudtaget. Så mycket annorlunda den här gången!

Ska eventuellt dit på torsdag för insättning. Annars blir det i helgen, de skulle höra av sig. Så vi får se =)
  • Busfrö10
    Inuti bubblan skrev 2017-02-07 16:03:51 följande:

Usch låter ingen vidare! Hoppas verkligen smärtan släpper snart! Lider med dig, det är verkligen inte roligt...

Jag trodde alltid de satte in på dag 2. Vad kunde de bero på att de ville vänta tills helgen? Att embryona skulle växt lite till då eller?

Ja nu känns det lite bättre, tog en citodon nu innan middagen.

Sist satte de in ägget två dagar efter uttag, men det kan variera beroende på hur de utvecklas. Ibland behöver de ha koll på de några dagar till för att se vilket som blir allra bäst. Men hoppas att det blir på torsdag och något till frysen. Vore så skönt.

Har sjukat mig imorgon med, är fortfarande så trött. Var hemma två dagar sist också.
  • Busfrö10

God morgon tjejer!

Idag hoppas jag på ett samtal om att vi ska in för insättning! Igår mådde jag mycket bättre, inte ont, men sååå trött.

Ska jobba ikväll så jag hoppas att jag hinner dit. Ska in 1340, behöver veta asap OM vi ska dit, så jag kan säga till på fritids att sonen blir kvar lite längre idag =)

Mycket som ska klaffa ????

Ha en fin dag!

• Busfrö10

Nu har de ringt!

Och de kom med mycket positiva besked!!
    Jag hade många fina ägg, så de kan inte riktigt välja än. Så det blir en blastocyst på söndag =)
    Var lite osäker på vad det innebar, frågade henne om det var positivt, och hon sa att det var mycket positivt! Jag googlade lite och om detta står det:

"Dag 5/6 Blastocystodling

Ibland kan man välja att vidareodla embryona ytterligare några dagar till blastocyststadiet. Detta kan vara aktuellt om kvinnan har många befruktade och fina embryon efter 2 dagars odling för att på så sätt lättare kunna välja ut det embryo som har största chans att ge en graviditet.

En blastocyst består av många celler (150-200 st) som i sin tur bildar den inre cellmassan och trofektodermala celler. Den inre cellmassan bildar sedan fostercellerna och de trofektodermala cellerna moderkakan."

Det känns väldigt bra, nästan sa att jag börjar hoppas och tro på något bra <3 
  • Busfrö10
    Millilo skrev 2017-02-09 11:10:23 följande:

Grattis! Vad härligt! Sa de hur många ägg det var? 

Nä, glömde fråga... Men mailade och frågade och hon sa att det var flera stycken! Så oklart än så länge.

Grattis till er! Fast jag har förstått att det är bra att odla på de, då ser de ju vilka som håller sig bäst och värt att stoppa in =)
  • Busfrö10
    Caarina1985 skrev 2017-02-09 20:05:38 följande:

Så underbart! Då får de välja ut av dina allra mest levnadsdugliga krigare. STORT GRATTIS till ett så underbart besked! Det är värt att fira *jippiey*

Tack!!!

Ja eller hur!! Måste fira när jag kommer hem från jobbet!!
  • Busfrö10
    Nube skrev 2017-02-10 11:45:33 följande:

Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Cystan har troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!

Åh vad värdo!!

Men lika bra att avbryta om det ändå inte blir så bra förutsättningar. Men så surt... Stor kram!
  • Busfrö10

Morrn!

Började med Lutinus igår... hatart... Ett jäkla kladd bara... Men säkert bra förstås =) Bara att bita ihop och försöka bli kompis med "enmeterspinnen" som ska upp i puppiluran =D

• Busfrö10
    Caarina1985 skrev 2017-02-11 20:42:56 följande:

Hahahahaaa, dör av skratt. Du slår verkligen huvudet på spiken! Man känner sig nästan kriminell när man försöker smyga runt på jobbet med pinnen för att ta sig till toaletten..

Ha ha! Eller hur!??

Ett jäkla klet blir det, men det är bara att gilla läget.

Grattis till alla ägg!! Hoppas många blir befruktade nu!

Vi åker in imorgon och stoppar in ett hoppas jag, om nu inget hänt våra små miniägg =)

[quote=77402607][quote-nick]Caarina1985 skrev 2017-02-11 20:42:56 följande:[/quote-nick]Hahahahaaa, dör av skratt. Du slår verkligen huvudet på spiken! Man känner sig nästan kriminell när man försöker smyga runt på jobbet med pinnen för att ta sig till toaletten.. :)Antar att Crinone fungerar likt Lutinus. Men det känns lite läskigt när tabletten smälter och det bara rinner ut som om man kissar på sig.

Synd att man måste ladda in tre stycken under dagen. Hur många Crinone behöver man ta om dagen?

Ha ha! Eller hur!??

Ett jäkla klet blir det, men det är bara att gilla läget.

Grattis till alla ägg!! Hoppas många blir befruktade nu!

Vi åker in imorgon och stoppar in ett hoppas jag, om nu inget hänt våra små miniägg =)
Svar på tråden IVF februari 2017