IVF februari 2017
Angående överstimulering så är det en god ide att hålla koll på sin vikt. Går man plötsligt upp i vikt under tiden som man tar sprutorna så ska man nog säga till. Men lättast är det för dem att se varningstecken genom att man har väldigt många blåsor. Man kan också bli ombedd att ta blodprov i samma syfte. Allvarligare symptom har jag förstått det som att man oftast inte får förrän efter införing. Därför väljer de ibland att inte göra återinföring utan istället frysa in om de fått indikationer på att det finns risk för överstimulering.
Jag har bara gjort kort protokoll och tror då 150 är någon sorts stadardsdos i alla fall för första ivf. Men då du är nedreglerad så behövs kanske en högre dos? Lycka till med allt!
Hoppas så klart få säga grattis till en massa här också om ett litet tag :)
Tack, ja det där med vikten kan nog vara en bra indikation. Jag ska ta blodprov fem dagar efter att jag börjat med sprutorna och det lär väl också visa en del då.
Det låter fint för dig med dina blåsor och de lär ju hinna växa till sig ytterligare innan det är dags för ÄP :)
Det låter också vettigt att ta det lugnt, tror kroppen behöver det.
Skönt med en förstående chef, först funderade jag på att inte berätta nåt för min men insåg sen att det underlättar väldigt mycket om hon vet. Dels om jag mår dåligt på jobbet men också om jag behöver sjukskriva mig vid äggplock el. liknande.
Jag har alltid varit väldigt försiktig med att berätta privata grejer om min själv men jag har släppt en del på det och det är väldigt skönt. Det finns mer stöd att få än man kanske tror och det känns som att fler stöttar än dömer.