• Jessa01

IVF februari 2017

Popetot skrev 2017-02-13 11:23:17 följande:

Äggplock gjort! Grät mig genom det. De andra gångerna har det gått bra men denna gången gjorde det väldigt ont. Fick ut 19 ägg!! Helt galet. Trodde det skulle bli färre denna gång men icke. Gissar att kanske hälften är mogna men det får vi veta i morgon när dom ringer. Nu ska jag bara ligga på soffan hela dagen och bli ompysslad. Tufft för min man att se vilken skillnad det var på mig denna gång mot förra. Kände sig hjälplös.

Heja heja!!!
  • Jessa01
    Popetot skrev 2017-02-16 15:17:44 följande:

Nu har vi fått tillbaka embryo. Testdag 2/3. Har världens gulligaste läkare. Är så glada nu. Nu måste tiden bara gå fort!

Håller tummarna! Vad spännande :)
  • Jessa01
    Busfrö10 skrev 2017-02-16 01:21:35 följande:

Hej!

Är på rd4 nu, blev inget till frysen tyvärr. Så allt hopp sätts till krypet i magen.

Vårt liv hamnade lite uppåner i tisdags. Min bästa vän fick en stroke och ligger nu i respirator... Kan inte fatta!

Försöker tänka positivt och inte stressa upp mig med tanke på vårt lilla kryp, men inte så lätt som ni kanske förstår.

Behöver all stöttning...

Skickar flera styrkekramar! Ta det lugnt och ta hand om dig och "krypet" :)
  • Jessa01

Usch nu är jag nervös. vul två imorgon, Hoppas att någonting har hänt med mina små blåsor. Förstår att det är bättre att avbryta om jag inte svarar på medicinerna. men jag vill liksom bara att det ska funka!

• Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-17 12:33:45 följande:

Dom förväntat hade inga mirakel skett. Vänster äggstock har inte en ända blåsa och på höger fanns fyra. En på 7, 9,11 och 13. Fortsatt samma dos och nytt vul på måndag. Han trodde inte dom minsta skulle hinna växa till sig, men man kan ju hoppas!

Kram på er och trevlig helg!

Inga mirakel här heller :(
    Vi hade två stycken en på 11 mm och en på 13 mm.

Så vi har avbrutit och ska sexa hemma denna gång.
    Sedan blir det långt protokoll m Menopur om ca 5 veckor. Vilken väntan! :/
  • Jessa01
    Popetot skrev 2017-02-16 21:32:45 följande:
    Jag hoppas också det kommer vara bättre besked för er i morgon! Håller tummarna!
    Tack snälla! Ska som sjuttisjuan säger ta det lugnt och hoppas på det bästa- vill ju komma ifatt dig nu ;)
  • Jessa01
    Millilo skrev 2017-02-16 20:58:12 följande:
    Håller tummarna!
    Tack snälla! Som du ser gick det inte så bra. Men skam den som ger sig eller? ;)
    Jag får följa er andras resa ett tag nu...
  • Jessa01
    CarolineJL skrev 2017-02-18 10:31:08 följande:

Jag kan inte fatta att detta är sant - känns som jag ljuger och att detta inte kan hända oss. Men idag fick vi besked att vårt enda ägg som befruktades blev det ägget vi väntat på - jag är gravid! Längtar efter måndag då jag kan ringa kliniken och berätta. All denna längtan och väntan.. nu hoppas jag verkligen allt ska gå bra för oss och alla ni som kämpar ???

Grattis!!!
  • Jessa01
    Popetot skrev 2017-02-20 10:10:27 följande:

Nu har jag tappat kollen på var alla är i processen. Har vi några äggplock, ET och testdagar som närmar sig? Jag är på 4:e ruvdag. Brösten håller på att sprängas av alla hormoner. Annars har jag inga känningar. Måtte tiden gå fort. Min läkare sa att embryot ska fästa dag 4-5 så tankarna lär kretsa kring det nu i två dagar.

Tog ovitrelle igår på fm, så ägget borde släppa ikväll/natt. Väntar på att barnet ska somna så vi kan mysa. Har börjat acceptera det avbrutna försöket och nu är det väl bara att hoppas att detta ger sig "naturligt" :)
  • Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-22 12:00:19 följande:

Det blev bara ett ägg av fyra fina blåsor.. Känner mig så besviken, hade hoppats så mycket att få två iallafall:( Hon kunde inte riktigt förklara varför eftersom allt såg så bra ut. Så då har vi bara ett litet ägg att sätta vårt hopp till igen.. Vi började redan diskutera nästa försök, behöver verkligen en plan för att orka gå igenom det här även om det låter negativt.

Får väl se om det blir ET som planerat på fredag, vi har ju lyckats med det tidigare trots att vi båda våra tidigare försök också bara gett ett enda ägg.

Kram på er därute!

Vad tråkigt att höra! Men ni har ett fint ägg :) Håller tummarna!!!

Just nu jag sitter här med världens magont utan att veta om ett ägg har släppt . Glömde lutinus imorse, känns som om jag har kraschat lite :(
    Vi har också börjat se framåt till nästa försök. Det känns lite bättre då!
Svar på tråden IVF februari 2017