• Jessa01

IVF februari 2017

Sjuttiosjuan skrev 2017-02-22 15:18:48 följande:
    Ja, vi får hoppas på att det blir befruktat och delar sig som det ska. Men om du tog sprutan borde det väl lossna?

Ja, jag mår också bäst av att planera framåt! Måste du vänta en mens innan el vad har dom sagt?
    Vi håller tummarna för att det lossnar ett ägg. Jag har bara försökt så länge så jag satte mitt sista hopp till ivf och så reagerade inte kroppen som den borde.

Nu inväntar jag mens och sedan går vi på långa protokollet. Så det värsta är väl att jag nu måste sitta här i fem veckor och hoppas att jag inte blir en klimakteriekossa av sprayen {#emotions_dlg.djavulsk}
    Jag borde nog sluta googla så mycket, men det är som en drog :P

Det känns ändå bra att vi är flera i samma sits och att det finns de som lyckas. Min vän har precis blivit gravid på 4e försöket med skitägg och det ger mig lite hopp ändå!
  • Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-23 18:51:01 följande:

Tyvärr inget återföring för oss denna gång:( Inte mycket att göra, bara hoppas på att vi får göra ett försök till så fort som möjligt.

Å nej vad tråkigt!!! Rynkar på näsan Håller tummarna för att ni får komma igång snart igen!!!
  • Jessa01
    Jessa01 skrev 2017-02-26 16:16:41 följande:
    Å nej vad tråkigt!!! Rynkar på näsan Håller tummarna för att ni får komma igång snart igen!!!
    Sedan såg jag Sjuttionsjuan att det gick bra ändå ;)
    Jag har varit lite borta denna helgen. Har varit bortrest och lyckats både att svimma och bli magsjuk på ett hotell. (Där jag var tvungen att checka ut mitt i allt) Så nu ligger jag här och försöker läsa igen allt som har hänt er. GRATTIS!
  • Jessa01
    CarolineJL skrev 2017-02-28 20:09:31 följande:

Hej alla! Jag var med i tråden i början, plussade för två veckor sedan och var så himla lycklig. Igår fick vi tyvärr missfall :( en riklig mens kom med en del slem/små klumpar så det var tyvärr missfall. Har ultraljud inbokat 10/3 som vi ändå ska gå på, för att se så allt är borta..

Usch känns så tungt när det väl gick vägen - att bromsas igen. Men nu laddar vi om för ivf nr 2 <3

<3 Så tråkigt att höra! Pepp till dig och din man!!! <3
  • Jessa01
    gammelpysen skrev 2017-03-03 06:38:27 följande:

Ingen bevis här. Testade negativt idag på ruvardag 13. Känns bara skit just nu.

:( styrkekram
  • Jessa01
    Popetot skrev 2017-03-08 20:47:32 följande:
    Åh vad tråkigt! När var din testdag? Ta hand om er!!
    Testdag var idag.Testade i måndags och såg då spökstreck så jag var lite förhoppningsfull... ska sörja lite och hoppa på långa protokollet om tre veckor. Hur orkar man med det här!?
  • Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-09 21:07:43 följande:

Nu kör vi vårt fjärde försök direkt på mensen som kom, känns lite skumt att sätta igång med sprutor igen när vi nyss slutade men vi ska testa om det kan kicka igång äggstockarna eftersom jag är så galet svårstimulerad. Kom precis hem från Apoteket med flera påsar och nu kommer jag gå på riktig monsterdos menopur och bemfola så får vi se vad ul säger om en vecka!

Hoppas att kroppen kommer igång denna gång :)
  • Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-14 14:37:47 följande:

Tjejer, är det någon av er som pratat med någon utomstående om er barnlöshet? Typ nån kurator eller så? Jag har alltid varit en stark tjej som gärna slänger problemen bakom ryggen och springer vidare men jag håller på att gå in i väggen känns det som. Och det känns inte som om någon som inte går igenom det här förstår. Fick just ett medd från min väninna som startade lite efter oss och blev gravid på sitt första FET och idag hade hon varit på första UL och hört hjärtslag. Så fantastiskt men jag kan inte vara glad och hon klagar över att det tagit sån tid för dom, okänsligt att säga så till en kompis som troligtvis inte kommer kunna få genetiska barn;( Känner mig helt nere och undrar om man kanske ska prata med någon, har ni erfarenheter? Jag känner inte igen mig själv :(

Kram

Jag har inte direkt pratat med någon om barnlösheten. Men jag drabbades av depression med mitt första barn. Jag vill verkligen be dig att ta kontakt med någon. Denna processen är sjukt tuff. Som någon här skrev så kan du drabbas av bakslag under graviditeten eller efteråt. Så det kan vara bra att ta kontakt med någon som du kan ventilera med.

Själv så tittar jag in här emellanåt men jag har inte riktigt orken just nu. Vi gjorde ju korta protokollet ungefär samtidigt förra månaden. Nu väntar jag på långa som ska starta om ca 1 ½ vecka... För att hålla mig någorlunda ovanför ytan ska jag resa på semester nästa vecka...

Kram
  • Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-23 13:57:55 följande:

Nu har jag varit på ET! Dom hade hittat 5 ägg i mina 6 blåsor till slut, 2 blev befruktade och såg fina ut så jag fick tillbaka båda två. Känns som om det finns hopp:) TD 6/4!

wow! heja :)
  • Jessa01
    Popetot skrev 2017-03-31 11:24:47 följande:

Hej allihopa! Idag var vi på första ultraljudet. 2 små med tickande hjärta. Lite chockade :)

Wow vad härligt att höra! <3
  • Jessa01
    Tösen88 skrev 2017-04-02 19:03:28 följande:

Någon mer som kör med långa protokollet & håller på å sprayar för fullt?=)

Yes, andra IVF.en- första långt protokoll. Vilken terror det är att vänta så här länge Förvånad 
    Men jag har precis läst flera här i trådarna som lyckats med långa så vi håller tummarna. Hur länge har du sprayat?
  • Jessa01
    Längtan1988 skrev 2017-04-04 06:49:20 följande:

Där försvann mitt. Mens och fruktansvärt ont :(

NEJ! Å det är lika tråkigt att höra varje gång :(
  • Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-03 18:46:30 följande:

Och där tog resan slut igen.. Så trött på allt det här nu:( Känns som om det är läge för en paus men har ju inte riktigt tid med det nu när äggen blir färre och färre för varje månad som går.. Tänker kanske vila en månad, sen köra långa igen och korta direkt på det, gav oss ju flest ägg. Funkar det inte då så får vi ta sommaren och sen planera ÄD till hösten.. Måste ha en plan att hålla mig till känns det som.

Grattis till er som plussat!!

Jag är så ledsen för din/er skull! Jag kan verkligen relatera till att känna av stressen och pressen och försöka gå på nästa försök snabbt. Men ni kanske behöver en liten semester nu? Fokusera på er och sedan gå på det igen.
    ÄD är så klart ett stort steg men det är också ytterligare en möjlighet till pluss.

KRAM 

• Jessa01

Någon som har sprayat med Synarela?
    Jag förväntade mig lite huvudvärk (och har känt av det direkt efter spray).
    Men idag vill jag bara gå och lägga mig- det är riktigt grymt!

Någon annan som känt liknande?

• Jessa01
    KajsaStina123 skrev 2017-04-10 14:47:13 följande:
    Hej,

När jag tog Synarela så fick jag lite ont i huvudet i samband m sprayningen, blev trött och på slutet var jag rätt avtrubbad till det mesta. Orkade inte ta tag i saker och var mest arg och irriterad. ..:-/....så det var skönt att få sluta med det och få tillbaka de kvinnliga hormonerna igen via sprutorna . Men verkar som alla reagerar olika på sprayen. Lycka till och hoppas det går bra.

.
    Då är jag inte helt onormal då ;)
    Idag blev mannen dock trött på mig eftersom jag under ett telefonsamtal berättade samma historia två gånger. Jag är liksom helt off och glömmer saker :O
    Tur att få börja med sprutorna imorgon!!!
  • Jessa01
    Akira Öken skrev 2017-04-15 21:54:36 följande:

Jag mådde väldigt dåligt av synarela. Hoppas att det blir bättre för dig!

Har sprutat i fyra dagar och ff huvudvärk :( Detta kommer att bli en låååång process det här!
Svar på tråden IVF februari 2017