• Busfrö10

IVF februari 2017

Då har vi varit och stoppat in en liten blastocyst!

Av våra 11 ägg var 10 mogna, 7 blev befruktade, och 2 överlevde till nu. Så ett av de ligger och gror i mig nu =)

Det andra ska de odla på tills imorgon och förhoppningsvis stoppa i frysen.

Nu är det bara att fortsätta med Lutinus och njuta av att vara med ett litet embryo =)

• Busfrö10
    FiaW skrev 2017-02-12 13:00:37 följande:

Tack snälla!! Men det jag oroar mig för är att testet kan visa positivt pga Synarel, jag kan inte tro att det tagit av sig själv efter så länge. Det är inte klokt i så fall, vi har ju knappt hunnit ha sex denna perioden. Det känns för otroligt.

Nåja, jag slutar med sprayen så länge :)

Stor kram!

Men åh! Fantastiskt ju! Grattis!!!
  • Busfrö10
    Popetot skrev 2017-02-12 16:19:07 följande:

Härligt! Vilken blir din testdag? Vi har äggplock i morgon.

Vi har testdag den 27 feb... så nu håller jag alla tummar och tår. Det KÄNNS bra än så länge =)

Lycka till imorgon! Kommer gå galant! Njut av allt lugnande!! =P
  • Busfrö10
    pigan86 skrev 2017-02-12 16:22:41 följande:

Grattis till ett så fint resultat!

Kram

Tack!!!
  • Busfrö10
    Popetot skrev 2017-02-12 17:39:18 följande:

Jag ska hjälpa till med mina tummar också :) Då jag är mycket mer svullenn och öm denna gången så undrar jag om äggplocket blir tuffare. Har inte tyckt plocket har varit alls jobbigt de andra gångerna. Men med lugnande blir det säkert bra. Brukar mest känna mig lite snurrig när jag reser mig och inte särskilt påverkad i övrigt. Sen är jag iofs utslagen resten av dagen så kanske blir jag mer påverkad än jag trott :) Håll tummarna för mig i morgon.

Nä jag kände inget alls efteråt efter första försöket. Mycket värre den här gången. Men som sagt olika för alla och från gång till gång! Håller alla tummar för er imorgon!
  • Busfrö10
    Jessa01 skrev 2017-02-12 18:23:51 följande:

Hej allihop!

Hoppar in så här på 7:e sprutdagen- korta protokollet.

Någon annan som kör korta? Ska man ha ont i magen redan?

Är rädd för överstimulering :/

Hej! Välkommen!

Vi kör korta. Hade äp i tisdags och idag satte vi in en blastocyst.

Jag var ganska öm i äggstockarna typ. Ibland var det liksom jobbigt att gå, kändes som att de fladdrade omkring. Men de har väl koll med vul? Överstimulering vet man väl först efter äp vad jag har förstått?
  • Busfrö10

Jävla hormoner... sjuuukt kort stubin... Min sambo och sonen får ta en hel del... Fan vad dåligt samvete man får =/

• Busfrö10

Hej!

Är på rd4 nu, blev inget till frysen tyvärr. Så allt hopp sätts till krypet i magen.

Vårt liv hamnade lite uppåner i tisdags. Min bästa vän fick en stroke och ligger nu i respirator... Kan inte fatta!

Försöker tänka positivt och inte stressa upp mig med tanke på vårt lilla kryp, men inte så lätt som ni kanske förstår.

Behöver all stöttning...

• Busfrö10
    CarolineJL skrev 2017-02-18 10:31:08 följande:

Jag kan inte fatta att detta är sant - känns som jag ljuger och att detta inte kan hända oss. Men idag fick vi besked att vårt enda ägg som befruktades blev det ägget vi väntat på - jag är gravid! Längtar efter måndag då jag kan ringa kliniken och berätta. All denna längtan och väntan.. nu hoppas jag verkligen allt ska gå bra för oss och alla ni som kämpar ???

Men åh! Fantastiska nyheter! Stort grattis!!!!!
  • Busfrö10

Är idag på rd7 med en blastocyst. Gjorde ett tjuvtest imorse...så klart negativt....VARFÖR skulle jag göra det nu!?

Har testdag om en vecka. Min mens ska väl komma på tisdag om den kommer... vet inte vad jag ska tro. Har haft samma känningar som innan mens alla andra gånger. Blä.

Och så det här med min bästis, gissar att den stressen påverkar kroppen på ett negativt sätt. Skit också. Har verkligen försökt att hålla kroppen lugn, men det går ju liksom inte. Fortsätter att hålla tummarna för min bästis och så krypet förstås!

Svar på tråden IVF februari 2017