• ammela

IVF februari 2017

Risk för överstimulering här....

Hade 11 äggblåsor i torsdags, idag över 20 :/
    Inväntar blodprov och besked om hur vi fortsätter. Fasen vad läskigt att kroppen reagerar så kraftigt på 4 dygn. Får se se vad som händer härnäst!

• ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-20 17:39:50 följande:
    Vi kör äggplock på onsdag och hoppas det finns ägg i tre blåsorna som finns! Får jag ut 2 blir jag överlycklig!!!
    Äggplock torsdag blir det här. Dock risk för överstimulering med över 20 äggblåsor idag :/
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-20 22:15:38 följande:
    Du kan väl smsa några till mig:)
    Absolut! Skicka ditt nummer bara ;)
  • ammela
    Busfrö10 skrev 2017-02-21 07:44:45 följande:

Har mensvärk och så är det mer blod än rosa flytningar... fan också!!!

Tänker på dig!
  • ammela

Blev uppringd av sjukhuset för en stund sen, 2 dagar innan äggplock...

Tydligen har de sett att min mans spermier klumpar ihop sig så han behöver lämna sitt prov i ett specialrör med nån vätska i, efter äggplocket. Vad tusan betyder detta? Någon som varit med om samma?

BM sa att det var ganska ovanligt men labbet hade koll?!? Läskigt.

• ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-21 17:39:50 följande:
    Säkert ingen fara! Men när kom dom på det?
    Igår vad jag vet... har fått höra missbildade spermier innan, men det kanske är detta som är problemet egentligen. Vet inget alls nu...
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-21 17:38:42 följande:

Den här veckan har två av mina bästa vänner kommit med beskedet att dom är gravida.. så ledsen på mig själv att jag inte riktigt kan glädjas åt det:( Det känns också jobbigt för att jag vet att dom drar sig för att komma med nyheten eftersom dom vet vad vi går igenom. En av dom blev dock gravid på sitt andra Ivf försök, så hon vet verkligen vad vi känner. Men det var skönt att dela resan med henne och nu känner jag mig lite ensam kvar i det här ivfträsket. Så glad att jag har er att bolla och byta tankar med<3

Kram

Förstår dig. Är ju svårt att vara glad för dem när man själv kämpar!!
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-23 18:51:01 följande:

Tyvärr inget återföring för oss denna gång:( Inte mycket att göra, bara hoppas på att vi får göra ett försök till så fort som möjligt.

Kram!!
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-24 09:26:28 följande:

Helt sjukt!!

Dom ringde och berättade att ägget börjat dela sig under natten och att vi får tillbaka det kl 12! Fattar ingenting men är bara såååå glad:)

Kram

Wow!!

Har en vän som gjorde IVF för 15 år sen. De fick också ett samtal först om att det stannar av och inte blev något ET. Någon timme senare ringde de igen och sa kom! Nu är flickan tonåring!!

Lycka till! Får hoppas det går hela vägen nu!
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-24 13:48:15 följande:

Tack vad gulliga ni är allihopa!

Nu har vi fått vårt embryo, det delade sig ytterligare när vi var där så det känns lite hoppfullt även om dom inte tyckte det var toppen att det var så segt i starten. Men nu har vi iallafall nåt att hoppas på!

Kram på er!

Fint!! Finns ju ändå hopp!

Här är vi nöjda över att de inte har ringt, även om det betyder att det är färre än 8 befruktade så det blir inga blastocyster!
Svar på tråden IVF februari 2017