• Popetot

IVF februari 2017

Fru Justitia skrev 2017-02-03 19:30:32 följande:

Lycka till!

Går igenom precis samma sak. Återföring på sön dock.

Sen börjar det tuffa med att vänta och hoppas tills det är ett faktum - att man lyckats eller misslyckats....

Det sista som överger en är hoppet...!!

Kram

Välkommen du också! Är det din första ivf också? Ruvningstiden är det värsta... all denna väntan! Lycka till på söndag!
  • Popetot

Välkommen alla nya! Skönt i allt elände med andra som förstår (även om jag såklart hade önskat att ni alka inte hade dessa bekymmer). Jag har varit ledsen nu i några dagar. Det är så påtagligt nu att vi gör vårt sista försök. Men ska verkligen försöka vara positiv. Ikväll tar jag första orgalutran och i morgon blir det ultraljud.

• Popetot
    Nube skrev 2017-02-06 15:06:48 följande:

Förstår att du har varit ledsen, hur många gånger har ni försökt? Hoppas verkligen att det går bra nu då, måste det göra! :) Jag har också första ultraljud imorgon.

Detta är vår tredje ivf. Vi får aldrig några embryon till frysen och vid biopsi hittar man inte några spermier så vi måste förlita oss på de få som är infrusna. Därför blir detta sista försöket för oss. Idag är jag ynklig. Har huvudvärk from hell men såg att det är en vanlig biverkning med gonal-f. Vad tar du för sprutor? Håller tummarna för oss båda i morgon.
  • Popetot
    Nube skrev 2017-02-06 17:54:08 följande:

Tack! Jag ska ta min 6e menopur sprutan ikväll, kör lång protokoll så sprayar även med nässpray. Har inga biverkningar egentligen, men börjat känna äggstockarna lite. Hoppas det betyder någonting bra.

Ni har mycket att gå igenom då, hur mår din man/sambo? Måste vara tufft för honom.

Det är väldigt olika om man får biverkningar eller inte. Minns inte att jag fick några de två tidigare gångerna. Det är tufft för min man men jag är ändå säker på att detta stärker vår relation. What doesnt kill you stämmer verkligen för oss. Just nu är jag lite arg på honom dock :) Om en kvart ska jag ta orgalutran första gången och jag har sagt att jag vill att han ska vara med. Men han verkar ha fastnat på jobb. Nåja, har ju gjort det förr men det var så länge sedan. Din man verkar vara en riktig klippa också! När ska du vara på vul i morgon? Vi ska in vid 10.
  • Popetot
    Nube skrev 2017-02-06 18:26:42 följande:

Vi har tid redan 8.30 så det blir en tidig morgon. Det är vårt första IVF så allt är nytt och lite läskigt. Som tur har sambon varit bra stöd och hjälpt till med sprutorna. Hoppas du också får hem din man snart! :) Jag undrar hur snart man brukar ha äggplock efter första vul, har du någon erfarenhet? Jag vet inte ens om jag kommer till äggplock pga min låga amh och risk att jag inte utvecklat tillräckligt med äggblåsor. Men vill verkligem inte avbryta!

Jag har haft mitt äggplock på dag 13 eller 14 (från mensens första dag) så ca en vecka efter första vul. Jag har behövt göra vul ytterligare en gång och blodprov däremellan. Blodprovet tror jag var för att jag varit nära överstimulering båda gångerna.

Jag hoppas verkligen att det går bra för dig i morgon!
  • Popetot
    ammela skrev 2017-02-06 21:04:52 följande:

Ni som kört långa protokollet och använder gonal-f.

Hur många sprutor har ni använt under behandlingen? Jag ska börja på 175 enheter och sitter och räknar lite nu. Har fått reda på injektionernas 6 första dagar och har redan då behövt börja använda min andra spruta. Men var bara fått två utskrivna. Hur ska det räcka? Vet ju iofs inte doserna efter dag 6 men enligt planen ska jag ta sprutorna i en vecka till efter det...

Inget att oroa dig för. Nu kör jag iofs korta men du kommer väl göra ultraljud innan dina sorutor är slut? Säg då bara till dem att de behöver skriva ut mer.
  • Popetot
    pigan86 skrev 2017-02-07 07:55:03 följande:

Förstår att de känns jobbigt att de är nu eller aldrig de gäller, håller mina tumma för er. Kram

Tack så mycket! Hur gick ditt vul igår?
  • Popetot
    Busfrö10 skrev 2017-02-05 10:18:39 följande:

Blä vad jag mår illa... Och det känns som att jag går omkring med stora klasar till äggstockar... Ömmar liksom när jag går... Hoppas att det är ett bra tecken...

Ikväll ska jag ta ovitrellen kl 1930. Slutar dock jobba kl 2000, så får väl ta den inne på toan =/

Hoppas ni andra mår bra!

Lycka till på äggplocket idag!
  • Popetot
    Inuti bubblan skrev 2017-02-07 09:53:56 följande:

Hej, hoppar också in i tråden om det är okej :)

Jag och min sambo har försökt få barn sedan i slutet av 2013. Jag har PCOS och hans spermier simmar dåligt.

IVF 1 med ICIS 2016 juni: Långt protokoll. Plockar ut 18 ägg. 5 st är mogna. 2 st blir embryon. Jag blir överstimulerad. Embryona fryses ner. Svårt att få till ägglossning lyckas i oktober 2016. Men embryona klara inte upptining.

IVF 2 med ICIS 2017 januari: Kort protokoll. Får ut 13 ägg. 5 blir befruktade. Mild-måttlig överstimulerad, beslut tas om totalfrys. Då embryona inte klarade upptining beslutas att frysa ner blastocyster istället som tål upptining bättre (frysa dag 5-6 istället för 2-3). Det är dock inget som klarar sig till frysen.

IVF 3 med ICIS planeras nu i februari med långt protokoll. Förhoppningen är att lyckas återinföra ett färskt embryo. Väntar nu på min mens som är oregelbunden men borde komma om ca 2 veckor.

Aldrig varit gravid och hittills inte lyckas få sätta in något. Ingen av oss har tidigare barn.

Välkommen hit! Vilken pärs ni gått igenom. Själv gnäller man för att man inte får plus men ni har ju inte ens fått embryon. Jag hoppas verkligen att det blir tredje gången gillt för er.
  • Popetot
    pigan86 skrev 2017-02-07 08:08:34 följande:

Jag vet inte om de gick bra eller dåligt, beror på hur man ser på saken. Det fanns nu 5 blåsor på 8-10 mm, 3 st på 11 mm och 1 på 15 + några småttingar. Så nytt ul på torsdag och planerat äggplock nästa vecka på måndag..

Jag har från sprutdag 1 känt att äggplocket blir nu på fredag men inte de, får glatt vänta till nästa vecka. Magen är spänd och stramar men ska nog klara en vecka till.

Jag hoppas verkligen blåsorna växt till sig till på torsdag, är så orolig att dem ska be oss avbryta alltihopa :(

Tror du verkligen de skulle avbryta när du har några så stora. 11 och 14mm har väl verkligen potential att växa till nästa vecka? Vårt äggplock kommer också bli nästa vecka.
Svar på tråden IVF februari 2017