• pigan86

IVF februari 2017

Busfrö10 skrev 2017-02-07 13:13:38 följande:

Hej!

Idag har vi varit på äggplock!

Jag har haft väldigt ont och mått illa senaste dagarna, kändes som att jag hade en massa druvklasar runt äggledarna. Så kändes skönt att komma dit idag och tömma blåsorna ????

Det gick fint, gjorde lite ont vid "ingreppet", men fick mer smärtstillande så det var ingen fara!

11 ägg fick de ut!! Tjoho! Nu återstår att se hur de tar sig ???? Sist fick vi ut 5 ägg, så har väl kanske bättre odds den här gången... hoppas vi!

Nu ligger jag i soffan nerbäddad, magen spänner och allt är som det ska ?

Grattis och skönt att de är gjort gissar jag? :)

Håller tummar och tår för er <3
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-07 13:33:27 följande:
    Tror du verkligen de skulle avbryta när du har några så stora. 11 och 14mm har väl verkligen potential att växa till nästa vecka? Vårt äggplock kommer också bli nästa vecka.
    Jo jag hoppas ju på de, men oron finns där ändå. Att dem ska stanna av o inte växa mer. Dock känns magen svullen och kan inte riktigt sitta som jag vill (känns som att höfterna tar emot) jätte svårt att förklara :D

Jag pratade med kliniken alldeles nyss och vi är välkomna ner i början på nästa vecka, mest troligt måndag. Karln min är mer nervös än mig just nu, jag är mest otålig och lite små grinig.
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-07 22:43:43 följande:
    Men det är ju ett fint resultat!

Gör ni ul i umeå eller på distans? Av det här resultatet finns det ju ingen anledning att avbryta. Det tror jag inte du behöver bekymra dig för. Man vill att det ska gå så mycket fortare än vad det egentligen gör, men äggen behöver sin tid på sig att mogna också.

Imorgon är det onsdag och efter det kommer Torsdag... :) Det kommer gå bra för er.
    Ultraljuden kan vi som tur är göra hemma så vi slipper åka till umeå för att ta dem iaf :)

Jo tiden går fort så länge man håller sig sysselsatt, ibland är de skönt att slippa tänka också.
  • pigan86
    Busfrö10 skrev 2017-02-09 07:51:43 följande:

God morgon tjejer!

Idag hoppas jag på ett samtal om att vi ska in för insättning! Igår mådde jag mycket bättre, inte ont, men sååå trött.

Ska jobba ikväll så jag hoppas att jag hinner dit. Ska in 1340, behöver veta asap OM vi ska dit, så jag kan säga till på fritids att sonen blir kvar lite längre idag =)

Mycket som ska klaffa ????

Ha en fin dag!

Håller tummarna att dem hör av sig snart till dig. Själv sitter jag och väntar på samtal om när vi ska på äggplock, har tagit semester hela nästa vecka i samråd med min chef, hoppas verkligen det blir på måndag.
  • pigan86
    Witttra skrev 2017-02-09 17:53:20 följande:
    Åh, har missat att du skrivit tidigare just vid sprutstarten! Hur går det? Var är ni i behandlingen? Spännande med första vändan! Hoppas sprutorna känts ok?! Har du haft äggplock ännu? Jag ska på äggplock imorrn och det är alltid nervöst.
    Ingen fara :)

Det går bra för oss. Trodde sprutorna skulle vara värre men nu går de av bara farten.

Mina ägg ville inte växa så snabbt så blev förlängd sprut tid. Men nu börjar dem "mogna" så äggplock blir på alla hjärtansdag för oss, känns positivt då dagen i sig är väldigt kärleksfull. Så vi håller tummarna och hoppas <3

Håller tummarna att äggplocket går bra för er imorgon och att ni får ut många fina ägg <3 kram
  • pigan86
    Busfrö10 skrev 2017-02-09 10:48:23 följande:

Nu har de ringt!

Och de kom med mycket positiva besked!!
    Jag hade många fina ägg, så de kan inte riktigt välja än. Så det blir en blastocyst på söndag =)
    Var lite osäker på vad det innebar, frågade henne om det var positivt, och hon sa att det var mycket positivt! Jag googlade lite och om detta står det:

"Dag 5/6 Blastocystodling

Ibland kan man välja att vidareodla embryona ytterligare några dagar till blastocyststadiet. Detta kan vara aktuellt om kvinnan har många befruktade och fina embryon efter 2 dagars odling för att på så sätt lättare kunna välja ut det embryo som har största chans att ge en graviditet.

En blastocyst består av många celler (150-200 st) som i sin tur bildar den inre cellmassan och trofektodermala celler. Den inre cellmassan bildar sedan fostercellerna och de trofektodermala cellerna moderkakan."

Det känns väldigt bra, nästan sa att jag börjar hoppas och tro på något bra <3 
    Grattis!
    Tycker helt klar att du ska börja hoppas och tro på något bra <3
    Kramar
  • pigan86
    CarolineJL skrev 2017-02-09 18:02:33 följande:
    Vågar inte heller tro. På RD 6 idag och tiden går så långsamt. Fick idag veta att en god vän fött barn inatt och samtidigt som detta skickade en annan vän bild från sitt ultraljud. Dessa två sms, i kombination med att jag tänkt att "idag kanske det fäster", gjorde att jag började storgråta på bussen hem från jobbet. Det bara bubblade över. Känner mig så missunnsam, men när är det min tur - vår tur? Jag och min sambo är världens bästa och skulle bli så himla bra föräldrar. Gud förlåt vad deppig jag är! Hamnat i en sån period. Kämpa på allihopa, kram kram
    Förstår precis hur du känner, jag känner samma sak när vänner och bekanta berättar om sina graviditeter och nyfödda barn. Kan inte längre glädjas och le för andras skull, är så sjukt avundsjuk på andra som "ploppar" ut ungar hit och dit :(

Men förhoppningsvis får vi också lämna glada besked och skicka bejbis bilder snart <3
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-09 23:07:11 följande:

Tror jag blir tokig på min man snart..

Sitter i bilen på väg till Umeå då vi ska på äggplock imorgon kl.8

HAN har suttit och tuggat på fingrarna sen vi satte oss i bilen för 7 timmar sen! När vi kommer fram ska jag besikta de stackars fingrarna ;)

Samtidigt lider jag med honom som är så nervös. Det brukar bli några T-Shirt byten under äggplockningsdagen.

Nackdelen med att ha så långt till kliniken, man hinner tänka så mkt påväg dit :)

Jag har sedan en tid slutat bita på mina naglar och dem är nu långa o fina. Men är lite små orolig att mina kommer bitas ner påväg till kliniken på måndag.

Lycka till idag, kram till er
  • pigan86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-09 21:47:30 följande:

Nu har jag tagit första sprutorna! Känns spännande och livsfarligt på samma gång men nu kör vi! Vul nästa fredag..

Kul att höra era positiva resultat!

Sprutorna blir till en vana sen som tur är, första dagarna är värst men sen går de av bara farten som tur är :)
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-09 22:55:07 följande:
    Nämen, tänk om det blir en liten kärleksbebis i dubbel bemärkelse :) Det hade vart helt fantastiskt.
    Man kan ju alltid hoppas iaf. För vi har längtar och hoppats så länge så att lyckas på alla hjärtansdag hade verkligen varit ngt att minnas framöver också :)
Svar på tråden IVF februari 2017