IVF februari 2017
Så i morgon 12.45 är planen. Ultraljud först då de fortfarande är lite oroliga för överstumulering men jag mår bra än så länge!
Gör ET ont? Börjar bli lite nervös här för allt!
Tack alla för svar! Vi har fått tillbaka ett 8-celligt embryo! Gjorde inte ont alls!
Hoppar in här i tråden. :)
Jag satte in tre stycken embryon i fredags (ett förstaklassigt, ett andraklassigt och ett tredjeklassigt) och hoppas det ska leda till någonting den här gången. Det här ät vårt andra försök och jag vill gärna jämföra allt jag känner med förra gången. Dock känner jag inte av någonting än vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att det bara har gått två dagar sedan transfern. När började ni känna av symptom? Jag råkade dock ut för en miniförkylning och nös hela dagen igår vilket kanske inte är så bra... Vi får se hur det går! :) Testdag 10/3.
Jag fick ett plus!
Fick äntligen brevet från Sahlgrenska idag, 4 (?!?!!) blastocyster till frysen, helt galet. Av 6 st vi hade kvar som odlades vidare!
Någon som vet hur man räknar ut BIM efter en IVF? Är ju vår första så har ingen koll på när jag kan börja invänta mens eller ej.
Jag är gravid! Testdag idag. Min klinik måste ha senast dag av alla, 23 dagar efter äggplock!
Jag har läst ivrigt här sen sist men inte skrivit något för det har varit rätt tufft. Först blev jag överstimulerad trots klinikens försäkringar om att det skulle jag garanterat inte bli på 12 ägg. Blev inlagd på hemkliniken, men slapp bli tappad. Ska däremot ha blodförtunnande minst första trimestern. Tyckte själv att jag hade urinvägsinfektionssymptom så bad de kolla det och hade ungefär så tydlig urinsticka som går att ha. Hemkliniken tyckte dock inte att jag skulle ha behandling, " de visste ju inte om jag var gravid". Fick tjafsa en del. Till slut fick IVF-kliniken höra av sig och säga det jag redan sagt nämligen att gravida utan undantag ska ha behandling för urinvägsinfektioner och har man gjort en IVF räknas man som gravid tills testet är gjort.
Jag har hypotyreos sen innan och då ska man ta ämnesomsättningsprover så fort man blivit gravid eftersom dosen i princip alltid behöver höjas. Fick återigen tjafsa med MVC som inte ville ta prover eftersom de vägrade befatta sig med mig innan inskrivning v. 10 (de har ingen tidig inskrivning här som jag tror att de egentligen har skyldighet att ha.) På hälsocentralen sa de att det ska göras på MVC och jag hann förstås bli superstressad eftersom dåliga värden ger en rätt kraftigt ökad missfallsrisk. Det slutade med att det blev flera dagar försenat innan hälsocentralen med en suck gick med på det. Då visade sig proverna ha hunnit bli riktigt usla så nu väntar jag på att få träffa en endokrinolog på sjukhuset.
En ganska stökig start på graviditeten alltså, men att vara gravid känns fint förstås!