FiaW skrev 2017-02-07 10:42:58 följande:
Hej alla fina tjejer!
Stort grattis till er som plussat! :)
Usch, det låter väldigt läskigt med överstimulering. Stackars er som har ont och mår dåligt, jag tänker på er!
Kan man på nåt vis märka av om man är på väg att bli överstimulerad, så man kan ringa läkaren och kanske dra ner dosen?
Jag håller på med nässprayet under långa protokollet på vårt första IVF-försök. Ska börja med sprutorna om en vecka, är 225 en vanlig dos om man ska ta Gonal-f?
Tror inte någon plussat än ;)
Angående överstimulering så är det en god ide att hålla koll på sin vikt. Går man plötsligt upp i vikt under tiden som man tar sprutorna så ska man nog säga till. Men lättast är det för dem att se varningstecken genom att man har väldigt många blåsor. Man kan också bli ombedd att ta blodprov i samma syfte. Allvarligare symptom har jag förstått det som att man oftast inte får förrän efter införing. Därför väljer de ibland att inte göra återinföring utan istället frysa in om de fått indikationer på att det finns risk för överstimulering.
Jag har bara gjort kort protokoll och tror då 150 är någon sorts stadardsdos i alla fall för första ivf. Men då du är nedreglerad så behövs kanske en högre dos? Lycka till med allt!