• Sjuttiosjuan

IVF februari 2017

Jessa01 skrev 2017-02-22 15:50:45 följande:

Vi håller tummarna för att det lossnar ett ägg. Jag har bara försökt så länge så jag satte mitt sista hopp till ivf och så reagerade inte kroppen som den borde.

Nu inväntar jag mens och sedan går vi på långa protokollet. Så det värsta är väl att jag nu måste sitta här i fem veckor och hoppas att jag inte blir en klimakteriekossa av sprayen

Jag borde nog sluta googla så mycket, men det är som en drog :P

Det känns ändå bra att vi är flera i samma sits och att det finns de som lyckas. Min vän har precis blivit gravid på 4e försöket med skitägg och det ger mig lite hopp ändå!

Det låter ju toppen, skam den som ger sig. Jag har kört långa de två sista gångerna, mått bra av sprayen bara varit lite varm och haft lite värre humör än vanligt:) Dock verkar den inte ge mig fler ägg så nu planerar vi för korta direkt om allt ser okey ut. Är väldigt glad att dom tänker lite utanför boxen och ändå är positiva, så glad att vi får fortsätta försöka, det var ju inte självklart märkte vi..

Ja, vänta och googla är något man blir bra på om man sysslar med IVF!
  • Sjuttiosjuan
    Busfrö10 skrev 2017-02-22 18:15:00 följande:

Har pratat med sophiahemmet idag och meddelat mensen... de är helt fantastiska där!

Vi har bokat in en ny tid innan nästa mens nu, känns bra. Vi kör i alla fall ett försök till...

Vad skönt! Vi får kämpa på tillsammans<3
  • Sjuttiosjuan
    Witttra skrev 2017-02-22 17:55:02 följande:

Men du? bra att det iaf blev ett! O kul att ni fått ett tillbaks varje gång tidigare! Förstår att du hoppats på fler men vi håller tummar och tår för detta nu! 

Tack snälla du<3
  • Sjuttiosjuan
    Glee07 skrev 2017-02-22 21:25:24 följande:

Börjar med gonal f 350 idag 22 februari. Den här blir också min tredje och sista ivf. Undrade också om det är farligt att ha så hög dos.????

Tror inte det om du inte har tendens att bli överstimulerad. Jag tog 225 Bemfola och 300 Menopur denna gång och vi pratade om att höja nästa gång. Så kör hårt och stort lycka till!!!
  • Sjuttiosjuan

Tyvärr inget återföring för oss denna gång:( Inte mycket att göra, bara hoppas på att vi får göra ett försök till så fort som möjligt.

• Sjuttiosjuan

Tack alla fina<3 Grät floder igår men nu känns det lite bättre.. Ska planera in ett nytt möte om någon vecka och se hur allt ser ut, om allt ser normalt ut kör vi direkt, då tänker jag be om att få prova korta protokollet med monsterdos, det långa har ändå inte hjälpt oss mer, bara tagit längre tid. Nu drar vi till fjällen och försöker tänka positivt och ha kul!

Ha en fin helg tjejer!

• Sjuttiosjuan

Helt sjukt!!

Dom ringde och berättade att ägget börjat dela sig under natten och att vi får tillbaka det kl 12! Fattar ingenting men är bara såååå glad:)

Kram

• Sjuttiosjuan

Tack vad gulliga ni är allihopa!

Nu har vi fått vårt embryo, det delade sig ytterligare när vi var där så det känns lite hoppfullt även om dom inte tyckte det var toppen att det var så segt i starten. Men nu har vi iallafall nåt att hoppas på!

Kram på er!

• Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-02-24 14:23:20 följande:

Vilka underbara nyheter! Grattis! Nu ruvar du! När ska du testa?

10/3 men jag har fått rosa ruvardag 9 båda gångerna så jag har aldrig testat. Hoppas jag kommer lite längre denna gång!
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-24 16:19:48 följande:

Fint!! Finns ju ändå hopp!

Här är vi nöjda över att de inte har ringt, även om det betyder att det är färre än 8 befruktade så det blir inga blastocyster!

Så länge dom inte ringer är det bra! När ska ni sätta tillbaka?
Svar på tråden IVF februari 2017