• Caarina1985

IVF februari 2017

pigan86 skrev 2017-02-13 21:04:30 följande:

Haha då är dem lika, jag är alltid ute i god tid och snabb när man ska iväg medan karl lullar på och får ingenting gjort känns det som :D

Hoppas du fick din kopp kaffe och att de går bra för er att köra. Vi tar E4an norrut imorgon, känns som att åka med livet som insats sånahär dagar :/

Det får inte krävas två liv i kampen för ett.

Visst hade din sambo ett barn sen tidigare?

Hur gör ni i det fallet. Är barnet delaktig på denna resa?
  • Caarina1985
    cino80 skrev 2017-02-13 20:56:11 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden jag med. ????

Efter ett avbrutet försök i december så är vi nu inne på försök två, korta protokollet. Har PCO så det blev en lång stimulering, runt 16 dagar, med tre olika sprutor i slutet. Menopur plus final-f samt Ovitrelle. Pga överstimuleringsrisk så blev det totalfrys. Äggplock i förra veckan med 12 mogna ägg, 8 befruktade och 3 blastocyster till frysen. Så nu väntan på nästa cykel för att komma vidare. Denna eviga väntan. ????

Välkommen!

Denna otroliga väntan tar knäcken på en.

Super med 3st frysta bebisfrön. Så nu går du för ovanlighetens skull och VÄNTAR på mensen.. =)

Om jag fattar saken rätt så är detta första gången du gör äggplock? I så fall räknas inte den första avbrutna behandlingen. Det är ägguttagen som räknas som "försök".
  • Caarina1985
    Arapapegojan skrev 2017-02-13 21:12:06 följande:

TAck fina! Jag är avnligtvis en mycket positiv person men när det kommer till det här så faller jag tillbaks i det här negativa tankesättet. FInns ju de som har det värre. Så jag får dåligt samvete att jag gnäller. Men det slutade i en djup depression så det är först nu vi orkat ta tag i IVF igen. Är som du skriver, jag är rädd för alla misslyckade försök.pyret bör ha börjat bo in sig nu om det gått vägen. Tack för dina positiva ord <3

Varje människa är unik och ingen den andra lik. Så ge tusan att jämföra med andra! Dina känslor är dina och du måste rå om dig själv.

Jag är en superglad skit som alltjämt ser allt från den soliga sidan. När alla våra embryon (utom ett) delade sig alldeles för fort vid vårat 3e försök så tänkte jag att det är moder jords sätt att visa vilken som var DEN (Blev negativt ändå). Men vi kan inte förutsätta att alla är som jag. Min syster har gjort samma resa som jag gör och när hon väl stod med plusset i handen så brakade hon ihop. Så inget är rätt eller fel.

Det finns många saker som man kan förena kropp och knopp med.. Testat Yoga, meditation m.m. Finns hut mkt bra grejer som helst. Också går tiden lite fortare :)
  • Caarina1985
    Fru Justitia skrev 2017-02-13 22:49:34 följande:

Jag tycker det är så fruktansvärt att hantera den här eviga väntan....

Pendlar framgick tillbaka mellan hopp och förtvivlan. Vet att jag nog inte är ensam, men blir galen på mig själv.

Ena stunden tänker jag att det är bra att jag är trött och har fått lite blemmor. Lite hård i magen och illamående vid ansträngning.

Andra stunden tänker jag att det likaväl kan vero på mensen och utmattning pga allt man utsätter sig för....

Har ingen "morning sickness" alltså.

Det enda positiva är att jag inte blöder än, men vet ju att Lutinus skjuter upp mensen....

FEM dagar kvar nu till TD!

Blir galen!!! HOPPAS och LÄNGTAR så MYCKET men tvivlar likaså...

Giv mig styrka!! Måtte det gå denna gången. Amen.

Det är så individuellt, men jag har aldrig fått mensen en endaste dag försenad med Lutinus.

Vi måste konstruera en snabbspolningsknapp/tidsmaskin! :)
  • Caarina1985
    pigan86 skrev 2017-02-14 10:15:39 följande:
    Jo han har barn sedan tidigare. Hon vet om att vi försöker skaffa barn men inte så pass delaktig att vi berättat om hur de går till och vad vi gör här på kliniken. Men hon är helt införstodd i att hon förhoppningsvis ska bli storasyster :)
    Spännande för henne.. =) Vilken stols storasyster hon kommer bli!
  • Caarina1985
    Popetot skrev 2017-02-14 14:57:27 följande:

Pratat med kliniken, 9 (!) befruktade. Så himla glad. De ville vänta med beslut om återföring till i morgon så ska prata med dem igen då. Så lättad!

Vad roligt, stort Grattis!!
  • Caarina1985
    Arapapegojan skrev 2017-02-14 14:58:52 följande:
    Tack snälla du! Desto mer man läser om det så blir man frustrerad dessutom. De verkar vara lite "efter" i Sverige.. försöker att inte läsa in mig och leva som vanligt. Lovade att inte googla efter ruvardag, hade glömt att detta är ju det värsta!!! (Att vänta) jag blev stucken "fel" så det blödde mycket under Äggplocket och gjorde väldigt ont en vecka efter. Sist blev jag så bortskämd och hade inte alls ont.. vi fick ute elva ägg och några blev befruktade med ICSI, tydligen pga att de sett flera spermier komma in i ett ägg. Bara ett överlevde med ICSI sen blev de resterande IVFerna (5-6) "vanligt" befruktade. Embryologen sa att de hade 50-60% chans när de är blastocyster.. så jag hoppas jag får vara den lyckliga denna gång ?? var så rädd för IVF igen så bestämde att det skulle inte bli någon mer. Att vi var klara men med takt med att jag blivit över 30år så började hjärnan spöka lite igen. Sen ville min man detta väldigt gärna, sist var det jag som var drivande. Var nästan skönt i somras när jag förlikat mig med tanken som barnlös och att det kanske fanns en mening med det också (att jag ska lägga all energi på att hjälpa utsatta djur)! Sen så ska min syster har barn till sommaren. Hon har försökt MÅNGA år med två olika, vips träffade hon en som hon blev tillsammans med och barnet kommer i Mars efter att de träffats i tre månader. Naturen är ironisk ibland då hennes ex är flerbarnsföräldrar så faktorn var inte dåliga simmare. Hur går det för dig? Har du ett som du ruvar på? Tack för ditt fina resonemang, det lättade samvetet litegrann ?????
    Det kanske är så att allting har sin tid... Och jag hoppas att det är eran tid nu =)
    Moder jord är brutal och sätter en på prov alltid då och då, men det finns väl en mening med det också...?
    För oss har det gått riktigt bra den här gången, körde långt protokoll och då fick vi många fler ägg. Plockades ut 13st i fredags. 4st av de blev befruktade via ICSI då min man har väldigt få spermier,
    Av dessa fyra har utvecklingen fortsatt jättefint och två stycken ligger kvar på kliniken för långtidsodling. Och två stycken ruvar jag på :)
  • Caarina1985
    pigan86 skrev 2017-02-14 15:20:46 följande:

Nu är äggplocket gjort! Det gick helt okej bra, morfin + lugnande var till bra hjälp under själva ingreppen. Men nu några timmar senare mår jag illa och är inte lika kaxig längre. Tog precis alvedon och var tvungen att tvinga i mig vätska vilken var svårt pga illamående :(

Dem fick ut 12 ägg och imorgon ska dem ringa om resultatet!

Vad härligt! Grattis.
    Hoppas att illamåendet och smärtan från ägguttaget klingar av snabbt.
  • Caarina1985
    pigan86 skrev 2017-02-14 21:35:58 följande:
    Jag hoppas verkligen de :)

Jag & hon har tyvärr ingen vidare relation. Men antar de lätt blir så när jag "tagit" hennes pappa ifrån henne. Dem var ensamma i nästan 5 år innan jag klev in i bilen. Första året gick bra men nu är de rent ut sagt hemskt.. Försöker ha överseende då jag vet att tonårsperioden är hemsk. Känns inte som att hon accepterar mig och oftast behandlas jag som luft, men det blir nog bättre i framtiden hoppas jag :)
    Det är en svår sits med bonusbarn. För vissa går det hur bra som helst och alla blir som en enda stor familj, men det blir ju inte alltid så. Hoppas att pappan är tydlig till barnet att det är du som är "mamman i familjen". Du kommer aldrig att bli hennes mamma men hemma hos er ska hon behandla dig som hon hade behandlat sin egen.
    Om du sätter upp regler så måste han stå bakom dom och inte helt plötsligt tycka att dom inte gäller dottern. Då har han sänkt dig i hierarkin och lyft barnet.
    Det är ingen lätt lek att vara bonusförälder.
  • Caarina1985

Sitter nergosad i soffan med en kopp te och känner mig jättegravid. Mest bara för att jag kan + att jag fortfarande är väldigt svullen sen behandlingen och äp.
    Mitt i allt nerpackande av vårat bohag tittar jag på mannen och utbrister: 'Men kära nån, vad gör vi om det blir TVÅ????' Förvånad En är alldeles för bra för att vara sant, två borde fasen inte ens vara möjligt.
    Slutade med att vi satt på golvet bland alla kartonger och bara tokskrattade. (Har packat gravtestet överst i en av kartongerna så jag hittar igen den när det är testdag)

• Caarina1985
    Arapapegojan skrev 2017-02-14 22:00:09 följande:
    vad härligt! Det låter lovande tycker jag <3 Hoppas det tar sig och att de som långtidsodlas sparas till syskon. Har en väninna det tog sig på första försöket och det var den manliga faktorn. Så jag har bara hört gott när de väl blivit befruktade! Hyrbil länge har du euvat? Även det 2 eller 3 dagars? Chanserna ökar markant med två också. Därför nekar vår klinik det pga risken för tvillingar. Menar absolut inte att vara negativ nu <3 utan vill ge lite hopp! Tänker att de resonerar så pga av att chanserna att båda sätter sig är också stora. Att klinikerna gör så olika. Jag vill helst "tjata" till mig två st men de verkar så bestämda. När var ET för er? <3
    Man får hoppas att de har fått komma till frysen. De borde i så fall ha blivit frysta igår eller idag. Vi gjorde ET i måndags med 3dagars embryon. Så jag har bara ruvat 3dagar nu.Hjärta

Min läkare resonerade att med två så ökar vi våra chanser att en av dom fäster. Givetvis finns det en risk/chans att båda fastnar men det är vi fullt medveten om. Jag har för mig att tvillingfödslar till viss del även är genetiskt betingat. Och ingen av oss har tvillingar i närmsta släkten. Nåja, vi får se vad det blir, det kan bli 1, 2, Noll eller en hundvalp. Min man undrade idag ifall teststickan visar två plus om det blir Twins..? =)
    Det är tur att man får skratta åt saken i alla fall.

Det står väl i någon lagtext att klinikerna inte får framkalla flerbörd, men det borde menas att de inte befruktar ett ägg med flera spermier. För när de återinför två embryon så får ju kroppen välja. Kanske våra kliniker har tolkat lagtexten lite olika. Vilken klinik går du till?
    Nu är det väl inte våldslänge kvar till testdag för dig?
  • Caarina1985
    Arapapegojan skrev 2017-02-14 22:34:37 följande:

Mysigt det låter Carina 1985 :) Jag håller mina tummar för er. Jag har gosat ner mig med en spännande bok och en av våra två hundar <3 Planerar skogspromenader imorgon och matlagning så allt är färdigt tills min älskling kommer hem. Ni är mitt i flytt och vi är mitt i renovering. Hoppas de vill stanna så blir det mer fart på både renoveringar och flytt. Mannen jobbar borta så honom sa jag godnatt till för länge sen. Han babblar på om IVFen så var det inte alls sist. Så att allt är på det viset så jag hoppas det är ett turtecken :) <3

Jo, vi är mitt uppe i flytt. Tänkte en gång att nu jädrar måste våran bebislängtan gå vägen när vi håller på med något positivt samtidigt.
    Nästan alla våra tidigare gånger som jag har ruvat har vi åkt skyttetrafik till och från sjukhus eller varit på begravningar. Så jag söker efter småååå ljusglimtar till varför det ska lyckas den här gången, du gör likadant också. :)

Kul med renovering, men tänk på vad du gör! Inte lyfta en massa tungt. Jag vet - det är skitlätt att säga med svårare att låta bli.
    Det blir ju väldigt enkelt att prioritera vilket rum i huset vi ska göra iordning först ifall det visar ett + på stickan. Hoppas din dag blev så mysig som det lät att den skulle vara.

• Caarina1985
    pigan86 skrev 2017-02-15 14:25:53 följande:
    5 befruktade ägg, insättning på fredag. Känns super och jag har bra magkänsla så de känns som att de ska gå bra :)
    Popetot skrev 2017-02-15 12:57:43 följande:

Pratat med RMC idag. Det bli ET i morgon. De vågar inte vänta på att den eventuellt blir blastocyst då det är vår sista ivf. Men vi hoppas såklart att några klarar sig till frysen. Ska bli skönt att få ett embryo. Pigan86, hur går det? Vet ni något mer?

Åh vad kul för er! Hoppas att alla vi IVFare fyller frysarna på klinikerna runt om i landet!

• Caarina1985
    Millilo skrev 2017-02-15 21:53:13 följande:
    Det är på kvinnans sida ärftligheten för tvillingar ligger, det är benägenheten att släppa två ägg. När de väl stoppar in två ägg så spelar genetiken ingen roll. Det finns ingen lagtext kring hur många ägg som de får lägga in. Kvinnokliniker brukar avråda från att lägga in två ägg ibland pga ökad risk för kvinna och barn vid duplexgraviditeter (=tvillingar). Å andra sidan köper jag IVF-klinikernas resonemang fullt ut om att öka chanserna till barn. Så länge den blivande föräldern/föräldrarna är beredda på att det kan bli tvillingar så tycker jag det är lugnt! Det finns ju flera som vill ha tvillingar. Har en kompis vars första barn blev tvillingar. De föddes 10 veckor efter att hon gjort ultraljudet och alltså fick veta om det! Jag kan tycka att första ultraljudet borde ligga långt tidigare i Sverige, sjyst att ändå ge föräldrarna lite chans till förberedelse.
    Se där, matnyttig info. Det är intressant att en del genetik "suddas ut" när man gör IVF.
    Oj shit! 10veckor var ingen lång förberedelsetid. Det finns dom som tycker att 9mån är alldeles för kort när de upptäcker att det "hänt en grej" :)
  • Caarina1985

Gjorde en liten paus från fl och fokuserade på att dyka ner i flyttkartongerna.
    Vilken vecka det har varit för alla här och vilken berg & dalbana detta forum visar upp. Vi är alla i så olika faser i livet.

- Välkommen alla nya till tråden
    - Tråkigt med kompisen som blivit sjuk - stora styrkekramar!
    - Grattis till + tecken, måste kännas som en overklig dröm. Nu håller vi alla tummar och tår att det går hela vägen. Och att vi får se många såna här.
    - Lycka till alla som kämpar på med sina sprutor och allt vad det innebär.
    - Skit att mensen kommit. Men är det garanterat negativt för det?
    - Hoppas att ägget som fanns är den lilla rackaren ni väntat på.

Är själv på ruvardag 9 och har testdag Fredag 3e. Fick meddelande att våra två embryn som odlades vidare inte klarade sig till frys. Så nu är hoppat hos de två godingarna som är införda.
    Lutinus ger en superhärliga flytningar och kletar som bara den. Svettas som en fontän på nätterna och kroppen känns ganska pluffsig. Också ligger en förkylning och lurpassar. Den bryter säker ut under nästa vecka när flyttlasset går.. :(

• Caarina1985
    Witttra skrev 2017-02-22 17:58:24 följande:

Välkommen tillbaks! Jag är också på ruvardag 9 nu med ett tredagars. Vad har du satt in för en parvel? Älskar lutinus?. not! bytte till crinine denna vända och trivs med den mycket bättre!

Hur känner du annars i kroppen? Bra med flytten mitt i allt så dina ruvardagar går! Det gör inte mina? hehe...

Jo, tiden går lite fortare när man har annat att tänka på.

Då har vi samma här. Fick tillbaka två stycken tredagars. Så det fattas väl bara att det blir dubbel jackpot mitt i flytteriet. Men ingen skulle ju bli lyckligare än vi :)

Hoppas så in i bänken att det är sista gången i livet jag behöver ta Lutinus! Kul på jobbet när man står med en kund och känner 'å jävlar, det bara rinner!!' Funderade ett tag om man skulle gå till pampershyllan på ica :)

Jag känner mig faktiskt sjukt bra i kroppen utöver att hela kroppen känns lite svälld. Fast jag har fått ta det lite lugnt den senaste tiden. Har inte rört på mig i samma utsträckning som jag brukar. T.o.m läkaren bad mig att inte hålla på som en vilde, speciellt inte då vi satte in två..

Hur mår du själv?

Man får hitta på något hela tiden så tiden ska gå. Man kan lugnt påstå att vi är som fångar i våra egna kroppar. Bara vänta, vänta, vänta, vänta.....
  • Caarina1985
    Popetot skrev 2017-02-22 21:11:49 följande:

Vi fick 1 till frysen :D Vi har inte fått det på någon av de tidigare ivferna.

Vilken vinst! :)

Man blir så glad över såna besked. Men visst är du även ruvare just nu?
  • Caarina1985
    Glee07 skrev 2017-02-22 21:25:24 följande:

Börjar med gonal f 350 idag 22 februari. Den här blir också min tredje och sista ivf. Undrade också om det är farligt att ha så hög dos.????

Har svårt att tro att det skulle vara farligt, då hade du inte fått det ordinerat. Däremot skulle jag bli förvånad om gjorde din första ivf och fick så hög dos. Jag är också en sån som behöver höga doser. Sist jag hade gonal-f var vi uppe i 450enheter.
  • Caarina1985
    Popetot skrev 2017-02-22 22:27:18 följande:

Ja, så glad att jag grät när jag läste brevet. Ruvar på 3dagars så hoppas självklart på det.

Då hoppas vi att bebisfröet i dig vill fastna. Men den i frysen känns ändå som en livlina :)
  • Caarina1985
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-23 18:51:01 följande:

Tyvärr inget återföring för oss denna gång:( Inte mycket att göra, bara hoppas på att vi får göra ett försök till så fort som möjligt.

Finns inte ord nog.... En stoooor varm styrkekram till er!<3
Svar på tråden IVF februari 2017