• Popetot

IVF februari 2017

Busfrö10 skrev 2017-02-11 08:48:09 följande:

Morrn!

Började med Lutinus igår... hatart... Ett jäkla kladd bara... Men säkert bra förstås =) Bara att bita ihop och försöka bli kompis med "enmeterspinnen" som ska upp i puppiluran =D

Jag har aldrig fått lutinus utan istället crinone. Tycker den funkar ganska bra även om det blir lite jobbiga flytningar ibland. Däremot har jag hört att det är mycket mer hormoner i lutinus. Kanske är bättre?
  • Popetot
    Nube skrev 2017-02-10 16:13:04 följande:

Kul att höra! Jag var också inställd på att det blir plock på måndag men icke. Håller tummarna för dig istället!

Tack! Hade hoppats vi kunde följas åt eftersom vi låg så lika. Vet du hur snart ni kan starta igen? Eller vill ni ta det lugnt?
  • Popetot

Någon som hört om speciella livsmedel man bör/inte bör äta under ruvning? Jag vill göra allt rätt denna gång!

Jag läste någon gång att ananas var bra men nu hittar jag inte var. Längtar till äggplocket på måndag. Så svullen nu. Känns som det finns mer grejer i mig än vad som egentligen får plats.

• Popetot
    Caarina1985 skrev 2017-02-11 20:42:56 följande:

Hahahahaaa, dör av skratt. Du slår verkligen huvudet på spiken! Man känner sig nästan kriminell när man försöker smyga runt på jobbet med pinnen för att ta sig till toaletten.. :)Antar att Crinone fungerar likt Lutinus. Men det känns lite läskigt när tabletten smälter och det bara rinner ut som om man kissar på sig.

Synd att man måste ladda in tre stycken under dagen. Hur många Crinone behöver man ta om dagen?

Crinone tar man varje morgon. Det är en gel man sprutar in. Låter som det är jobbigare flytningar med lutinus.
  • Popetot
    FiaW skrev 2017-02-12 13:00:37 följande:

Tack snälla!! Men det jag oroar mig för är att testet kan visa positivt pga Synarel, jag kan inte tro att det tagit av sig själv efter så länge. Det är inte klokt i så fall, vi har ju knappt hunnit ha sex denna perioden. Det känns för otroligt.

Nåja, jag slutar med sprayen så länge :)

Stor kram!

Men vad galet!! Grattis! Berätta mer i morgon när du pratat med någon kram
  • Popetot
    Busfrö10 skrev 2017-02-12 15:37:18 följande:

Då har vi varit och stoppat in en liten blastocyst!

Av våra 11 ägg var 10 mogna, 7 blev befruktade, och 2 överlevde till nu. Så ett av de ligger och gror i mig nu =)

Det andra ska de odla på tills imorgon och förhoppningsvis stoppa i frysen.

Nu är det bara att fortsätta med Lutinus och njuta av att vara med ett litet embryo =)

Härligt! Vilken blir din testdag? Vi har äggplock i morgon.
  • Popetot
    Busfrö10 skrev 2017-02-12 17:22:52 följande:

Vi har testdag den 27 feb... så nu håller jag alla tummar och tår. Det KÄNNS bra än så länge =)

Lycka till imorgon! Kommer gå galant! Njut av allt lugnande!! =P

Jag ska hjälpa till med mina tummar också :) Då jag är mycket mer svullenn och öm denna gången så undrar jag om äggplocket blir tuffare. Har inte tyckt plocket har varit alls jobbigt de andra gångerna. Men med lugnande blir det säkert bra. Brukar mest känna mig lite snurrig när jag reser mig och inte särskilt påverkad i övrigt. Sen är jag iofs utslagen resten av dagen så kanske blir jag mer påverkad än jag trott :) Håll tummarna för mig i morgon.
  • Popetot
    Jessa01 skrev 2017-02-12 18:23:51 följande:

Hej allihop!

Hoppar in så här på 7:e sprutdagen- korta protokollet.

Någon annan som kör korta? Ska man ha ont i magen redan?

Är rädd för överstimulering :/

Välkommen! Mina två första ivf hade jag inga känningar alls men var ändå nära överstimulering. Nu min tredje gång kände jag mig öm och svullen redan i tidigt stadie men de är inte oroliga alls. Så vad jag vill ha sagt; det skiljer från person till person och gång till gång. Har du gjort vul?
  • Popetot

Äggplock gjort! Grät mig genom det. De andra gångerna har det gått bra men denna gången gjorde det väldigt ont. Fick ut 19 ägg!! Helt galet. Trodde det skulle bli färre denna gång men icke. Gissar att kanske hälften är mogna men det får vi veta i morgon när dom ringer. Nu ska jag bara ligga på soffan hela dagen och bli ompysslad. Tufft för min man att se vilken skillnad det var på mig denna gång mot förra. Kände sig hjälplös.

• Popetot
    Jessa01 skrev 2017-02-13 11:52:42 följande:

Vul idag... Höger äggstock hade inte ens reagerat på hormonerna. Något 10 mm ägg på vänster. UL igen på fredag. Va fan rent ut sagt!!! ????

Nej vad tråkigt! Hoppas dom vaknar tiil liv dessa dagar nu. Fick du ökat dos?
Svar på tråden IVF februari 2017