• pigan86

IVF februari 2017

Popetot skrev 2017-02-14 15:49:02 följande:
    Välkommen! Fint resultat med äggen. Hoppas guldägget finns där! Skönt att följas åt med andra. Har själv haft ett litet meltdown idag över alla som kommer med råd och kommentarer trots att de inte har en aning hur det är att gå igenom vad vi gör. Förstår att det är av välvilja men jag blir så trött på det.
    Jag är också trött på alla "goda råd" och "pepp talk" där dem inte förstår någonting. Vägen från inskrivning till ett + är mkt längre än vad många tror. Jobbigt att alltid behöva förklara ingående vad som sker vid varje besök på kliniken, ultraljud och telefonsamtal. Ibland vill man bara få "vara". Här inne på fl får man tips på ett sätt där andra som går igenom samma sak berättar om deras erfarenheten och det känns mer "naturligt".

Att läsa allt ni skriver här hjälper iaf mig jätte mkt, ni är bäst även fast jag inte vet vem ngn av er är! Tack <3
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-14 21:28:28 följande:
    Spännande för henne.. =) Vilken stols storasyster hon kommer bli!
    Jag hoppas verkligen de :)

Jag & hon har tyvärr ingen vidare relation. Men antar de lätt blir så när jag "tagit" hennes pappa ifrån henne. Dem var ensamma i nästan 5 år innan jag klev in i bilen. Första året gick bra men nu är de rent ut sagt hemskt.. Försöker ha överseende då jag vet att tonårsperioden är hemsk. Känns inte som att hon accepterar mig och oftast behandlas jag som luft, men det blir nog bättre i framtiden hoppas jag :)
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-14 22:09:21 följande:
    Det är en svår sits med bonusbarn. För vissa går det hur bra som helst och alla blir som en enda stor familj, men det blir ju inte alltid så. Hoppas att pappan är tydlig till barnet att det är du som är "mamman i familjen". Du kommer aldrig att bli hennes mamma men hemma hos er ska hon behandla dig som hon hade behandlat sin egen.
    Om du sätter upp regler så måste han stå bakom dom och inte helt plötsligt tycka att dom inte gäller dottern. Då har han sänkt dig i hierarkin och lyft barnet.
    Det är ingen lätt lek att vara bonusförälder.
    När hon är hos oss är vi två olika familjer, en familj där det är jag o han och en familj där de är han o dottern.. tråkigt med sant. Jag har helt gett upp den där flickan. Skulle inte förvåna mig om hon ens lär känna sitt framtida syskon.. Hon lämnar ju inte ens sitt rum om de bara är vi två hemma. Skitdålig stämning tycker vissa - min vardag enligt mig. Ser hellre att hon är på sitt rum än behandlar mig som luft och inte svarar när jag pratar med henne :/

Idag mår jag lite bättre, inget illamående. Är lite små öm över magen men det kan jag leva med :)

Hur går de för er andra? Har ni fått tid för äggplock och insättning?
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-15 12:57:43 följande:

Pratat med RMC idag. Det bli ET i morgon. De vågar inte vänta på att den eventuellt blir blastocyst då det är vår sista ivf. Men vi hoppas såklart att några klarar sig till frysen. Ska bli skönt att få ett embryo. Pigan86, hur går det? Vet ni något mer?

5 befruktade ägg, insättning på fredag. Känns super och jag har bra magkänsla så de känns som att de ska gå bra :)
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-15 17:32:41 följande:
    Häligt, då sätter du också in 3dagars som jag. Ser fram emot att följas åt till plusset!
    Detsamma!
    Nu håller vi tummarna och försöker njuta varje vaken minut <3
  • pigan86

Gjorde äggplock i tisdags och har ont ännu idag. Börjar bli orolig för insättningen som är imorgon :(

Kommer smärtan öka då någon som vet? Och hur många dagar har ni haft ont efter äggplocket?

• pigan86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-16 08:37:44 följande:
    Jag hade rätt så ont och blödde lite i ca 3 dagar, det är nog helt normalt. Det gör inte ont alls vid ET och förvärrade inte smärtan. Du kan vara helt lugn:)

Lycka till och hoppas ni får guldägget!!!

Kram
    Tack för snabbt och positivt svar <3
    Hoppas smärtan ger med sig typ NU! Var påväg ut med hunden men var tvungen att väcka min sambo så han fick gå. Kunde inte börja mig ner o få på mig skorna kändes som att jag skulle gå av.

Är inte direkt svullen över magen, inget man ser med blotta ögat iaf. Hoff!
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-16 08:56:29 följande:
    Tack så mycket! Längtar! Ang smärta så tycker jag inte du ska vara orolig sålänge det inte förvärras. ET är ett enkelt ingrepp (ska nog inte ens benämnas som ingrepp). Jag tycker det känns mindre än ett vul.
    Tänkte mer att dem kanske inte gör insättningen när man fortfarande har ont?

Ahaa så pass, tycker inte att ett VUL känns desto mer så då borde morgondagen gå på ett smicksmack :D
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-16 15:17:44 följande:

Nu har vi fått tillbaka embryo. Testdag 2/3. Har världens gulligaste läkare. Är så glada nu. Nu måste tiden bara gå fort!

Åh vad kul, grattis grattis!!
    Hoppas allt går precis som de ska, vila och mys på ordentligt nu <3
    Det är snart mars, det går av bara farten
Svar på tråden IVF februari 2017