Caarina1985 skrev 2017-02-14 22:09:21 följande:
Det är en svår sits med bonusbarn. För vissa går det hur bra som helst och alla blir som en enda stor familj, men det blir ju inte alltid så. Hoppas att pappan är tydlig till barnet att det är du som är "mamman i familjen". Du kommer aldrig att bli hennes mamma men hemma hos er ska hon behandla dig som hon hade behandlat sin egen.
Om du sätter upp regler så måste han stå bakom dom och inte helt plötsligt tycka att dom inte gäller dottern. Då har han sänkt dig i hierarkin och lyft barnet.
Det är ingen lätt lek att vara bonusförälder.
När hon är hos oss är vi två olika familjer, en familj där det är jag o han och en familj där de är han o dottern.. tråkigt med sant. Jag har helt gett upp den där flickan. Skulle inte förvåna mig om hon ens lär känna sitt framtida syskon.. Hon lämnar ju inte ens sitt rum om de bara är vi två hemma. Skitdålig stämning tycker vissa - min vardag enligt mig. Ser hellre att hon är på sitt rum än behandlar mig som luft och inte svarar när jag pratar med henne :/
Idag mår jag lite bättre, inget illamående. Är lite små öm över magen men det kan jag leva med :)
Hur går de för er andra? Har ni fått tid för äggplock och insättning?