• Popetot

IVF februari 2017

Busfrö10 skrev 2017-02-16 01:21:35 följande:

Hej!

Är på rd4 nu, blev inget till frysen tyvärr. Så allt hopp sätts till krypet i magen.

Vårt liv hamnade lite uppåner i tisdags. Min bästa vän fick en stroke och ligger nu i respirator... Kan inte fatta!

Försöker tänka positivt och inte stressa upp mig med tanke på vårt lilla kryp, men inte så lätt som ni kanske förstår.

Behöver all stöttning...

Åååh jösses! Hoppas hen klarar det. Inte en stress eller sorg ni ska utsättas för nu (eller någonsin). Försök att ta det lugnt. Massa kramar till er!
  • Popetot
    Akira Öken skrev 2017-02-15 21:39:14 följande:

Hej på er!

Hoppas att det går bra att vara med här?

Jag kommer att börja med synerla imorgon.

Har två misslyckade IVF-försök bakom mig.

Första gången lossnade alla ägg, utom ett, i förtid. Ett ägg befruktades och återfördes, men klarade sig inte. Andra gången fick vi 7 ägg där ett ägg befruktades. Tyvärr avstannade celldelningen.

Välkommen hit! Har du kör korta protokollet innan? Hoppas på tredje gången gillt för dig. Precis som jag gör för oss.
  • Popetot
    FiaW skrev 2017-02-16 07:05:18 följande:

Massor av kärlek, kramar och styrka till er alla som oroar er! Här får ni ett av mina favorit-citat.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

<3

Det är mitt favoritcitat också :) Brukar tänka på det när allt känns tungt!
  • Popetot
    ammela skrev 2017-02-15 23:16:00 följande:

Sprutdag 7 avklarad. Ultraljud i morgon, lite pirrigt då det är vår första IVF. Blodprovet i måndags såg bra ut iaf...

Lyckat till idag! Hoppas på många äggblåsor för er!
  • Popetot
    pigan86 skrev 2017-02-16 08:29:29 följande:

Lycka till idag popetot! Håller tummarna för er, kram <3

Tack så mycket! Längtar! Ang smärta så tycker jag inte du ska vara orolig sålänge det inte förvärras. ET är ett enkelt ingrepp (ska nog inte ens benämnas som ingrepp). Jag tycker det känns mindre än ett vul.
  • Popetot

Nu har vi fått tillbaka embryo. Testdag 2/3. Har världens gulligaste läkare. Är så glada nu. Nu måste tiden bara gå fort!

• Popetot
    ammela skrev 2017-02-16 10:57:39 följande:

Tack! Det gick bra. 11 blåsor, 10-13 mm så läkaren var nöjd. Jag ska fortsätta på samma dos 150 enheter till måndag, nytt VUL då och troligen äggplock på onsdag!

Hoppas er insättning går bra idag och att det har delat sig som det ska!!

Låter ju jättebra!
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-09 21:47:30 följande:

Nu har jag tagit första sprutorna! Känns spännande och livsfarligt på samma gång men nu kör vi! Vul nästa fredag..

Kul att höra era positiva resultat!

Lycka till i morgon!
  • Popetot
    Jessa01 skrev 2017-02-16 20:01:56 följande:

Usch nu är jag nervös. vul två imorgon, Hoppas att någonting har hänt med mina små blåsor. Förstår att det är bättre att avbryta om jag inte svarar på medicinerna. men jag vill liksom bara att det ska funka!

Jag hoppas också det kommer vara bättre besked för er i morgon! Håller tummarna!
  • Popetot
    CarolineJL skrev 2017-02-18 10:31:08 följande:

Jag kan inte fatta att detta är sant - känns som jag ljuger och att detta inte kan hända oss. Men idag fick vi besked att vårt enda ägg som befruktades blev det ägget vi väntat på - jag är gravid! Längtar efter måndag då jag kan ringa kliniken och berätta. All denna längtan och väntan.. nu hoppas jag verkligen allt ska gå bra för oss och alla ni som kämpar ???

Ååååh fantastiskt! Grattis!!!!
Svar på tråden IVF februari 2017