• pigan86

IVF februari 2017

CarolineJL skrev 2017-02-18 10:31:08 följande:

Jag kan inte fatta att detta är sant - känns som jag ljuger och att detta inte kan hända oss. Men idag fick vi besked att vårt enda ägg som befruktades blev det ägget vi väntat på - jag är gravid! Längtar efter måndag då jag kan ringa kliniken och berätta. All denna längtan och väntan.. nu hoppas jag verkligen allt ska gå bra för oss och alla ni som kämpar ???

Grattis <3
    Gud vad roligt att höra, ha en fin helg och mys på riktigt :)
  • pigan86

Ruvdag 3.
    Ömma bröst som tusan och känner mig allmänt svullen. Flytningar mest nattetid och bortsett från de så mår jag som "vanligt" :)

• pigan86
    rebeqqa skrev 2017-02-20 12:54:02 följande:

Hej hej tjejer!

Vi står i starten inför första ivf försöket. Jag väntar på blödning -som bör komma snart ätit provera i 10 dagara.

Vi har försönt få barn i 2 år, men jag har alltiv vetat att nåcot var fel med mig pga min oregelbundna/helt uteblivna menscykel. Läkaren konstaterade att jag har pcos och efter mer än ett år med olika behandlingar står vi nu där. Vi ska göra ivf på Sahlgrenska, jag är både ängslig och orolig. Mest för alla sprutor och äggplocket. Tänker inte så mycket på utgången än.. men jag tror jag kommer oroa mig för det mer längre fram i processen.

Vi ska göra korta protokollet, med gonal F 112.5enheter, orgalutran och ovitrelle ! Väntar som sagt bara på blödning nu och jag hoppas den kommer snart så vi kan börja!

Jag gruvade mig också väldigt mkt för sprutorna då jag är väldigt spruträdd men jag klarade de och det kommer du också att göra :)
    Första gången var värst var så sjukt nervös men jag lovar dig att de kommer gå bra ju fler gånger du tagit sprutorna :)

Jag tog också gonal-f, orgalutran och ovitelle. Det finns bra filmer på youtube om hur man tar sprutorna, dem hjälpte mig mkt.

Lycka till och hoppas din mens kommer snart <3
  • pigan86
    rebeqqa skrev 2017-02-20 21:12:03 följande:
    Åh tack snälla för att du delar med dig och peppar mig <3 Jag hoppas också mensen kommer snart så vi bara kan sätta igång. Hur går det för er nu? Vart är ni i processen?
    Vi hade äggplock på alla hjärtansdag och insättning i fredags den 17/2 så nu är vi på ruvdag 4.

Jag mår bra nu, men ska inte ljuga från plocket fram tills i söndags var jag öm i magen och mådde lite illa + flytningar. Men de har gett med sig och nu känner jag mig bara lite uppsvälld + att brösten är ömma har svårt att hitta en skön positiv att ligga i när jag ska sova :)
  • pigan86
    Busfrö10 skrev 2017-02-21 07:44:45 följande:

Har mensvärk och så är det mer blod än rosa flytningar... fan också!!!

Vad tråkigt, kramar i massor <3
  • pigan86

Har en liten tanke till er som ruvar/ruvat. Hur många dagar efter äggplock fick ni eran testdag? Alltså testdagen kliniken gav till er?

• pigan86
    Witttra skrev 2017-02-21 21:23:54 följande:
    19 sjukt långa dagar! Inte alls sånna där vanliga dagar som bara försvinner.
    gammelpysen Skrev följande:
    Efter äggplock: 3 veckor, efter frysåterföring: 2 veckor.

Tack för svaren, tyckte bara de kändes "länge" med tanke på att ägglossningssprutan går ur en inom 10 dagar.. Men då får jag glatt vänta 15 dagar till då. Hoff
  • pigan86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-23 18:51:01 följande:

Tyvärr inget återföring för oss denna gång:( Inte mycket att göra, bara hoppas på att vi får göra ett försök till så fort som möjligt.

Kram <3
  • pigan86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-24 09:26:28 följande:

Helt sjukt!!

Dom ringde och berättade att ägget börjat dela sig under natten och att vi får tillbaka det kl 12! Fattar ingenting men är bara såååå glad:)

Kram

Grattis! Vad roligt att höra och en toppen nyhet inför helgen för er del också <3
  • pigan86

Idag fick vi brev från kliniken, av dem 5 de odlades vidare på hamnade endast 1 i frysen. Känns tråkigt att bara en kom så pass långt, förhoppningsvis ruvar jag på vårat guldägg men har ändå på något sätt förberett mig på att det inte kommer fungera första gången och är redo för ett nytt försök hur konstigt de än låter :/

• pigan86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-24 23:33:21 följande:
    Antingen har du guldägget i magen eller i frysen:)
    Jag vill tro att det är guldägget jag ruvar på eftersom det var dehär ägget som delade sig bäst från allra första början, men något inom mig säger motsatsen. Framtiden får utvisa helt enkelt :)
  • pigan86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-25 08:13:17 följande:
    Det låter som ett superbra tecken!! Nu väntar långa dagar för oss, jag vågar inte hoppas så mycket eftersom vårt ägg betedde sig lite lurigt.
    Denna eviga väntan, känns som att dagarna står stilla :)
    Vilken dag hade du som testdag??
  • pigan86
    ammela skrev 2017-02-25 10:31:27 följande:

Gör ET ont? Börjar bli lite nervös här för allt!

Jag kände inte av något av själva ET. Så du behöver inte oroa dig, det kommer gå bra även för dig <3
  • pigan86
    rebeqqa skrev 2017-02-26 18:24:06 följande:

Hej igen tjejer! Nu är vi på gång - på riktigt! Första sprutan är tagen, andra blir ikväll. VUL fredagen den 3/3 - lite nervös inför VUL. Hoppas så att min kropp svarat bra, men man vet ju aldrig. Jag har idag gått runt med världens huvudvärk- vet inte om det beror på gonal F eller pga att jag var spänd och orolig igår inför sprutan.

Jag ska börja med orgalutran om några dagar - vad är er erfarenhet ? #livräddförsprutor

Jag är väldigt spruträdd, får panik bara en nål närmar sig min kropp. Blir kallsvettig och har svimmat på VC mer än en gång..

Men.. Sprutorna som jag tagit i samband med ivf har gått förvånansvärt bra, första gången var läskig och jag var jätte rädd men jag lyckades helt utan problem och sen gick de av bara farten. Tog sprutor sammanlagt i 14 dagar och jag är riktigt stolt över mig själv. Håller mina tummar att du lyckas lika bra som mig med sprutorna, jag kände knappt av någon av sprutorna förutom att de stramade lite men inget man inte klarade av. Det går ju som tur är fort att injicera ;)
  • pigan86

Igår hade jag rosaaktiga flytningar på morgonen o sedan ingenting under hela dagen och idag på eftermiddagen började jag blöda. Så jag gissar att resultatet blev som jag trodde, inget plus denna gång heller.

Håller tummarna att ni andra lyckas bättre <3

• pigan86
    Popetot skrev 2017-03-02 05:45:20 följande:

Jag fick ett plus!

Åh vad roligt!
    Grattis <3
  • pigan86

Pratade med kliniken igår och vi måste vänta till maj för frysåterföring. Känns väl inte sådär jätte roligt att behöva vänta två månader till när man väntat i över tre år på att få plussa.

Hoppas på en fin vår så tiden går fort. Tänkte hoppa av denna tråd nu, jag håller alla mina tummar och tår för er som plusat och för er som är en bit på vägen mot en plus.

Ni andra som får tråkiga besked precis som mig vill jag ge en stor kram och ett stort lycka till <3

• pigan86
    Popetot skrev 2017-03-10 21:54:17 följande:
    Vad tråkigt att höra! Jag hoppas tiden går fort och att ditt guldägg finns frysen! Kram
    Tack <3
    Trodde redan från start att guldägget var de som hamnade i frysen, så jag hoppas verkligen att de är så :)
  • pigan86
    ammela skrev 2017-03-10 22:01:41 följande:
    Varför måste ni vänta så länge? Trist
    Vi var tvungen att vänta in en "vanlig mens" och sedan får vi tillbaka ägget på mensen efter de, så de blir det först i maj :/
  • pigan86
    ammela skrev 2017-03-11 09:47:18 följande:
    Ah, räknade precis på mitt också och blir i slutet av april/början av maj. Jag har ganska kort cykel! Jag hade negativt idag också (rd 14) men ingen mens än...
    Håller tummarna att du får ett plus ändå <3
Svar på tråden IVF februari 2017