Inlägg från: glasstoppen |Visa alla inlägg
  • glasstoppen

Gravid Bf Oktober 2017

Hej alla! Hoppar väl in här med, plussade i fredags och BF är enligt uträkningar 20 oktober. Detta är inte alls planerat så det är mycket känslor just nu, vi vet ännu inte hur vi ska göra. Blev såklart jätteglad när jag såg de, känslan av att veta att man faktiskt kan bli gravid är ju enorm. Däremot nu känner jag mig mest nedstämd, men det kanske är för jag itne vet hur vi ska göra? Har ont i magen, mest på morgnarna & kvällarna. Lite ömmade bröst men annars inget, hade hellre haft mycket symptom så de hade känt som man vore gravid, nu känns det mest som man är skengravid. Haha!

• glasstoppen

Bf 20 oktober här och har fortfarande inga känningar. Går runt och tror jag är skengravid för man ska ju liksom känna eller må illa känns det som..?

• glasstoppen
    Skrutten_85 skrev 2017-03-03 18:40:28 följande:

Ja verkligen :) jag gjorde i Norrköping på vrinnevi.

Hur bokade du det? Kosta de mycket extra?:)
  • glasstoppen

Har typ inga känningar förutom att brösten gör ont o spänner.. känns som det blir så hyper att man måste känna nått? Känns ibland som man är skengravid. Vad menas med tysta veckor?

• glasstoppen

Tjoho!

Idag tog alla hormoner över och jag tycker såå synd om min kille. Tjutit och vsrt grinig om vartannat ???? fortfarande svinont i tuttarna, när går det över tro? Ingen som vill följas åt lite? :) har BF 19 oktober och ska på första UL 11 april o då även göra KUB och havandeskaps förgiftningstestet.

• glasstoppen
    FiaW skrev 2017-03-26 14:12:04 följande:

Jag tycker mina hormoner har hållit sig ganska lugna men idag har jag varit irriterad på en hel del i min närhet. Jag har också haft en svidande känsla i nedre delen av magen så jag har känt mig lite orolig för det också.

Vi har BF 16/10 och ska på KUB 6/4.

Spännande! :)

Är det ert första barn? Det är vårt första gemensamma, sambon har två sen innan :)

Mina har varit ganska lugna, så skönt att inte slippa gå runt o va ledsen eller tjurig hela tiden.. usch Har du? Så himla jobbigt när man har ont i magen för man vänder ju allt som att det har med bebis å göra. Min barnmorska pratade om att det kan vara träningsvärk typ..

Åh då har vi nästa samma ju :) hur känner ni inför kub? Jag ångrar nästan att vi valde att ta det men det kändes dumt att säga nej när de erbjöd det..

Första barnet här. :) oh spännande, roligt med ett gemensamt!
  • glasstoppen
    FiaW skrev 2017-03-26 23:11:55 följande:

Nej jag har också haft det lugnt med hormonerna, varit lite lynnig en eller två dagar tidigare. Annars har jag känt mig lugn och glad:)

Ja förmodligen är det när livmodern växer som det gör ont. Det är bara läskigt när man inte varit med om det tidigare, man vet ju inte riktigt. vad man ska vänta sig och hur det kan kännas.

Ja roligt med bara tre dagar mellan BF :)

Vi har hela tiden vetat att vi vill göra kub så när de erbjöd det tackade vi ja direkt.

Däremot känns det läskigt med resultatet, det gör ju egentligen inte en mycket klokare. Det finns ju fortfarande många "friska" barn även om man skulle få en låg siffra. Supersvårt!

Om ni ångrar er har ni rätt att hoppa av när som helst.

Ja visst är det läskigt. Jag ligger hemma med ångest just nu. Började för va 45 minuter sen, känns som en kniv skär i mig typ i nedre delen av magen i omgångar.. känns inte alls något vidare:(

Ja verkligen! :)

Ja men eller hur, kanske ett bättre sätt att förbereda sig på att det finns en större chans för attt något kan vara tokigt, än att bara få det som en "chock".
  • glasstoppen
    FiaW skrev 2017-03-28 06:21:43 följande:

Usch så jobbigt, har det gått över? Jag har vissa dagar haft ganska ont nere i magen och det har känts olika varje gång. Nån gång har det känts som det skär i äggstocken, i förrgår sved det ju och en annan gång har det varit ren "mensvärk".

Men det är klart att det händer extremt mycket i det området för tillfället, så det är väl bara att hänga på :)

Ja nu har det gått över, inga blödningar eller nått så antar att det kan vara allt som händer där inne :)
  • glasstoppen

Nån mer som har det pinsamma problemet med att magen inte sköter sig ordentligt ? Tips på vad man kan göra för å få igång den som den brukar va?

• glasstoppen
    Bebisyra1 skrev 2017-04-04 12:49:14 följande:

Hej allihopa!

En orolig själ här som är i vecka 12(11+3). Jag har haft bruna flytningar till och från vecka 8 ungefär och inte varit speciellt orolig föräns i fredags. Då min flytning helt plötsligt blev mer slemmig (brun/genomskinlig/svart och röd) sen fortsatte de med "vanliga" bruna flytningar med pyttelite slem emellanåt. Jag ringde Mvc pga oro för missfall. Men enligt hon jag pratade med så tyckte inte hon att det lät som någon fara då jag inte har ont. Jag försökte lugna mig och inte tänka på det(vilket inte är det lättaste).

Sen i söndags morse så fick jag sånt där slem igen vilket gjorde mig orolig igen.. tänkte ringa 1177 men visste inte vad jag skulle säga så jag struntade i det, hade ju inte ont då heller. Sen i går kväll fick jag som menssmärtor i ryggen (när jag har mens brukar jag oftast få ont i nedre delen av ryggen inte så mycket i magen.). Vet inte vad jag ska göra har inte ont idag men flytningarna fortsätter..:/ Någon som har något tips?

När Har du ultraljud inbokat? Det är säkert ingen fara, kan du inte ringa kvinnokliniken akut å berätta om din oro?
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017