Inlägg från: glasstoppen |Visa alla inlägg
  • glasstoppen

Gravid Bf Oktober 2017

BFoktober2017 skrev 2017-04-25 16:24:40 följande:

Har du några barn innan? Det är ju olika, men oftast får man väl större mage när man har barn innan. Jag väntar mitt tredje, och visst känns det lite konstigt att magen redan är stor i v 14.

Sen är det ju lite hur man är kroppen kan jag tänka mig oxå. Magen kommer snart ska du se. Och försök istället att njuta av att du mår bra, det är ju snart dags för nästa ul för dig väl?

Det är första för mig så kan vara därför:)

4 veckor kvar till nästa idag!
  • glasstoppen
    FiaW skrev 2017-04-27 17:41:59 följande:

Jobbigt att du åkt på en massa skit :( Hoppas du ska slippa det nu.

Ja, vi vill ta reda på könet så det gör vi på RUL 23/5 :D Ska ni ta reda på det?

Detta är också vårt första barn och det var efterlängtat,

tog ganska god tid på sig ;)

Jag har inte känt något än men som förstagångsförälder brukar det ju tydligen dröja.

Imorgon kommer resten av personalen på jobbet att få veta att jag är gravid. Chefen vill kunna gå ut med annonsen om graviditets-vik. i början av nästa vecka. Det ska faktiskt bli riktigt skönt att inte behöva försöka dölja magen längre, när den är så stor som den är.. verkligen ballong-läge!

Haha vi är ju nästan synkande.. ska med ta reda på könet men vi gör det 24/5. Åh vad härligt att den äntligen damp ner hos er!

Jag fick se den lilla igår! Var o kollade upp mina cellförändringar igår, så då bjöd hon på en snabbtitt. ????

Skönt att ändå gå ut med det. Jag har tyckt det är skönt att alla vet om det, så man kan prata om diskutera fritt å inte behöva viska till de som vetat om det.
  • glasstoppen
    FiaW skrev 2017-04-27 18:30:37 följande:

Haha, så roligt att vi har RUL dagarna efter varandra :)

Åh så skönt att ni fick se den lilla igår! Hon sa inget om könet då? Det borde nog gå att se nu :)

Jag har också haft cellförändringar men de verkade ha försvunnit innan jag blev gravid. Har du förändringar nu, hur stora är de? Oroar du dig för det?

Ja, skönt att inte behöva tänka så mycket :)

Verkligen! Haha.

Nej och hon var jättesnabb med att säga att vi inte skulle kolla på organ eller nått liknande. Hon visa bara att hjärtat slog och tog en bild :)

Japp jag har cellförändringar nu, hae gått på koll varje halvår i snart tre år. Sist var för ett år sen men då hade det försvunnit men nu är de tillbaka. Det oroar mig helt klart, försöker att inte tänka på.nått. de säger ju att bebis inte blir påverkad av att de är där nere å rotar.. men idag har jag blött lite men det sa hon igår är helt normal, så jag försöker tänka på det. Ska troligtvis tillbaka när jag är i v28.

Hur mår du?
  • glasstoppen

Usch jag är så nojig o mår dåligt.. var på extrakoll för mina cellförändringar i onsdags. I torsdags kom det som brunaktig blödning, igår var det lugnt o imorse fick jag en rosarödaktigflytning. Skulle lätt kunna börja grina i vilken sekund som helst, vad tror ni, hör det ihop med cytologprovet eller är det nått annat? Är i v 16

• glasstoppen
    FiaW skrev 2017-04-28 00:20:47 följande:

Så jobbigt för dig men skönt att de säger att det inte påverkar bäbisen och bra att de håller koll.

Jag tycker att det är länge sen jag var där nu. I och med att förändringarna försvann så tror jag inte de skulle kalla mig förrän om tre år och det tycker jag känns länge. Tänk om förändringana kommer tillbaka och hinner bli värre innan de kollar nästa gång.

Kan man boka egna koller eller måste man vänta tills man blir kallad?

Jag mår bra. Mår lite illa ibland och kan känna mig yr med lite hjärtklappning ibland. Sen har jag ju som sagt en gigantisk mage men annars mår jag helt okej :)

Idag är jag inte lika kartig och positiv som jag var häromdagen.. imorsw hade jag rosarödaktigflytning.. livrädd för att det ska vara nått annat, så nu är jag så trött på att dem varit där inne å rotat.. för så orolig jag vart under de här dagarna har jag inte varit under hela graviditeten.

Ja man kan höra av sig till de, många län erbjuder dropin tider, men prata med din barnmorska :)

Så tråkigt med allas kommentarer om magen :/ fascinerande hur olika det är, på en del syns de inget o på andra syns de massor.
  • glasstoppen
    FiaW skrev 2017-04-29 10:44:14 följande:

Så jobbigt för dig :(

Jag tror inte det är någon fara, slemhinnorna är extra känsliga under graviditeten och kan reagera med en blödning. Det finns ju de tjejer som blöder utan att de varit hos gynekolog/barnmorska och det kan va helt normalt.

Får du mer blödningar eller inte blir av med oron så hade jag ringt barnmorskan för att få lite lugnande ord <3

Det lugnade ner sig så nu känns det bättre:)

Hur går allt för dig? Känt nått än? :)
  • glasstoppen

Alltså vart hittar man snygga graviditetskläder?

Får lagom panik för allt känns bara trist å fult just nu... ;)

• glasstoppen
    FiaW skrev 2017-05-06 21:12:01 följande:

Är det viktigt och väldigt bra att ha en gravidförsäkring? Har inte skaffat nån och har egentligen glömt bort att man kan göra det.

Jag hae med försäkring, ta den som kostar är inte den som är gratis:)
  • glasstoppen
    FiaW skrev 2017-05-07 09:31:03 följande:

Skönt att det lugnade ner sig, då kan du kanske njuta lite mer av graviditeten nu :)

Det går bra för mig, är fortfarande svullen i magen men det är bättre.

Annars tycker jag att jag känt små buffar men jag har ingen aning om det är bäbisen eller nåt i tarmarna. Det kommer ofta när jag sitter framåtlutad i soffan och skulle jag gissa är det liten, för jag känner inte riktigt igen känslan.

I så fall är det ju helt underbart! :D

Har du känt nåt än?

Jag var på konsert i söndags å tyckte jag kände nått då, idag kände jag på fm hur de kändes nått im knackade inuti magen. Men vet inte om det är inbillning eller intr för man vill så gärna känna.
  • glasstoppen

Jag känner inget heller och tycker inte magen växer nått heller. Min karl frågade igår om jag hade fött bebisen redan för han tyckte magen försvunnit.. haha.

• glasstoppen

Idag är det dags för extra träff med barnmorskan för blodprov för å se ifall sköldkörteln blitt bättre ????

• glasstoppen
    Okt396 skrev 2017-05-17 10:02:10 följande:

Hej, efter att ja följt tråden så länge men aldrig gjort en inlägg är de nu dax känner jag för att dela med mig av glädjen som inte var planerad men väldigt välkommen ändå. Igår var vi på rul och de kom fram till att vi ska få en fin liten pojke. Nu känns de verkligen som på riktigt. Bf 3 oktober.

Sambon och jag är 20 & 22 år ????

Välkommen :) BF 19 oktober och inre heller det var planerat.
  • glasstoppen
    Swinka skrev 2017-05-22 19:16:02 följande:

Vad roligt! GRATTIS till lilltjejen!

Skönt att allt såg bra ut har rul på onsdag, spänd!

Rul på onsdag här med!
  • glasstoppen

Hade rul flera veckan och vi väntar en liten flicka. Chock för vi var så säkra på att det var en pojk.

Idag har jag dock vart väldigt öm å typ haft ont så fort man rört magen.. lugnade sig framåt lunch son tur är. Nån son känt de?

• glasstoppen

Första dagen sen vi fick veta om graviditeten som jag är hemma. Å idag är jag inte kartig, alla dessa hormoner. Drömt dåligt om bebis två nätter i rad nu så idag tog känslorna vid o jag har gråtit mest hela morgonen.

Önskar bara man kunde veta att allt är bra o att man slipper vara orolig för minsta lilla man har ont i magen.

• glasstoppen
    Amason skrev 2017-06-02 18:22:32 följande:

Kul att de flesta varit på rul nu :) Nu har vi också varit på det, allt såg fint ut och vi ska få en pojke :) Känns mer verkligt nu, och mer som en person som någon skrev innan.

Jag har börjat få mycket sammandragningar (tror jag att det är) nu, magen blir helt stenhård under naveln typ. Känns obehagligt men gör inte ont. Kan komma när som helst men kommer framförallt i samband med att jag kommer vid sex. Någon som har lika? Är det något man kan göra/ något man ska oroa sig över?

Sedan har jag även väldigt ont i bäckenbenet, framför allt om jag försöker mig på att springa men även om jag går. Räknas det som foglossning eller vad kan det vara tror ni? Och kan man göra något?

Förutom dessa "krämpor" är jag inne i ett riktigt lyckorus nu, längtar efter vår son och ser sååå mycket fram emot hösten :)

Jag har med fått krämpor i samband med sex, jag googlade på det o fick fram att det inte var farligt så det är bara fortsätta mysa;)

Grattis till pojken! När har ni bf?
  • glasstoppen
    Amason skrev 2017-06-03 18:16:25 följande:

Skönt att höra att man inte är ensam, tack för svar :) Har också googlat och insett att det inte är farligt.. så himla obehagligt bara! :(

Tack så mycket! Blev framflyttad nio dagar (!)men hon sa att det "inte var nån skillnad"... så nu är det den 29/10 helt plötsligt och jag känner mig snuvad på en vecka. Men hon sa att vi kan gå efter det vi har gjort innan, alltså att vi är i vecka 20 för jag lär inte föda just den 29e ändå... Känns väl inte helt hundra.

När hade du bf? :)

Men oj, nio dagar är ju ändå väldigt länge att det kan bli sådan skillnad liksom. Vi har bf 19 oktober, fick inget nytt datum på rul så:)
  • glasstoppen

En fråga till er som varit på rul; mätte barnmorskan bebis så ni fick reda på ungefär hur lång hen är? Vi var ju för 1 1/2 vecka sen nu, barnmorskan sa att allt såg bra ut men kändes ändå stressad..

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017