Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Swinka skrev 2017-06-04 18:20:01 följande:

Ska försöka titta på emmaljunga live också, bara sett på.nätet, och sedan bestämma, men det låter bra att di är.nöjd med båda!

Bedside crib är som en liten säng med en öppen långsida som man har vid sidan av sin egen säng eller fäster den i sin säng så.man hamnar i samma höjd.

Tror att det underlättar att slippa lyfta ut barnet eller upp honom mitt i natten när han är ledsen eller ska ammas. Vågar inte ha honom mellan oss då det känns som att sängen räcker precis till 2 vuxna och en till, om än liten, skulle vara lite risky.

Sparkarna är ganska tydliga om än väldigt nätta, men känns inte utåt så min man kan känna särskilt ofta tyvärr men det kommer

Lycka till på ultraljudet på onsdag!

Ja men då vet jag vad du menar. Dom verkar smidiga. Vet inte hur vi ska lösa det med vart bebis ska sova. Har just en stor bebis (snart 6år) i sängen som inte vill sova själv.

När jag har ammat så har barnen alltid somnat om i sängen och har då fått sova kvar. Till denna lilla hsr jag nog tänkt ha ett babyneste, det verkar så smidigt att ha.
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-06-07 08:19:36 följande:

Någon som har tips kring järntabletter?

Jag mår annars väldigt bra just nu, men har kämpigt med att få i mig järn. Tar niferex strax innan jag ska sova, men efter några dagar med tabletter vaknar jag med ont i magen och illamående. Kommer jag ihåg tar jag också blutsaft vid maten. Järnrik mat tycker jag är svårt då vi dragit ner på kött och jag inte gillar vare sig blodpudding eller leverpastej som bm tjatar om. Däremot tycker jag mycket om mjölkprodukter som fil och keso som hämmar upptaget... Någon som har tips som fungerat för er?

Jag äter dom andra järn tabl, duroferon eller vad dom heter. Men det är ju bara varann dag.

Jag kan känna att jag blir illamående av mjölkprodukter.

Har tyvärr inget tips för att du ska slippa illamåendet.

Känns skönt att vagnen klar :)
  • BFoktober2017

Då har jag oxå varit på rul, allt så bra ut fast att den inte ville visa allt som bm ville se. Men till slut gick det :) fortfarande samma bf, jag frågade om det va samma och hon sa att det brukar dom aldrig ändra på. Utan om det ändras så är det väl då vid första Ul. Vi frågade inte om kön, min man satt snällt brevid och va tyst, han ville ju gärna veta.. men det va väldigt svårt att få till en bra bild bebis, då den låg lite konstigt.

Skönt att veta att allt är bra, nu väntar vi lite mera rörelser i magen

• BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-06-08 07:30:47 följande:

Skönt att det såg fint ut! Visst har väl du också moderkakan i framvägg? Trots att jag känner bebis tycker jag att det är en tydlig skillnad mot tidigare graviditeter då jag hade den i bakvägg.

Ja det stämmer, den ligger i framvägg och gjorde även det med barn nr2. Med första minns jag faktiskt inte hur den låg. Men jag var säkert uppskrivet när första rörelserna/sparkarna kom. Va mycket duktigare på att dokumentation och fixa med första än med andra.

Men har du känt något än? Är du i v 23 nu? Jag går in i v21 enligt Preglife appen.
  • BFoktober2017

Nu har jag känt riktiga buffar i magen, känner att det är bebis och inte tarmarna som man kunnat tror förut. Nu blir det ju bara mer o mer, har ju moderkakan i framvägg, så det har ju varit lite dämpning innan.

• BFoktober2017
    Betrayed skrev 2017-06-11 09:40:09 följande:

Vilken vecka är du i?

Har också i framvägg och är i v.23 nu, känner buffar varje dag och känt i kanske 10 dagar. Men väntar fortfarande på sparkarna!

Jag är v 21
  • BFoktober2017
    LitenBlomma skrev 2017-06-12 15:51:22 följande:

Här ser du mitt myom, den ligger mage mot mage med bebisen

Vilken bra bild, är det på det sena ul alltså v19-20?
  • BFoktober2017
    Euphoria85 skrev 2017-06-12 17:15:19 följande:

När har ni fått nästa bm besök efter rul?

Jag har fått min när jag är i v 25.

Känns som långt dit men det är det säkert inte egentligen.

Jag har också min moderkaka fram. Känner mycket rörelser långt ner men fortfarande inte mitt på magen.

Då har jag oxå fått mitt när jag är v 25-26
  • BFoktober2017

Jag äter ungefär som innan jag blev gravid, men vill gärna ha mer lagad mat än innan. Och nu har sötsuget försvunnit. Visst kan jag äta godsaker men inte som i början av gradviteten.. och tur är väl det.. för upp i vikt har jag gått.. har märkt det på ryggen. Men glass går såklart ner, så gott!

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017