Inlägg från: Glad81 |Visa alla inlägg
  • Glad81

Hinnsvepning innebär att undersökaren för in pek (alt.pek/långfinger) i cervixkanalen till inre modermunnen. Därefter lossas fosterhinnorna från det nedre uterinsegmentet med en eller flera cirkelrörelser.

Detta kan göras upprepade gånger för att få igång förlossningen.

Vad glad jag blir att ni tycker magen har sjunkit. Igår hade jag slem i trosorna och fick sitta och torka mig massor med gånger. Googlade på slemproppen hur de såg ut. Och det såg ut så. Men det var ju bara en del utav den och den kan ju börja lossna långt innan förlossningen startar. Men man är ju glad att det händer något iaf :)

Vad jobbigt fiaw att du blivit förkyld. Hoppas det går över innan förlossningen. Jag var förkyld och efter det blev jag inte av med min nästäppa. Så jag har packat ner nässpray i bb-väskan. Då om nån gång måste man ju kunna andas ordentligt.

Hur går det för er LitenBlomma. Mår du och lillen bra?

Heja på dig erijon och vi håller tummarna att hinnsvepningarna gör sitt.

Jag har fortfarande ork med besök. Men är sjukt social. Vill gärna göra nåt och ha folk runt mig för det mesta. Så kommer ingen till mig åker jag och hälsar på nån. Jag blir ju själv de dagarna mina stora barn är i skolan och min 5-åring är hos dagmamma 15 timmar i veckan. Och min man är på jobbet. Försökte få min 5-åring att vara hemma med mig nu när jag går hemma...... Men det ville han inte. Han ville fortsätta gå hos sin dagmamma och träffa sina kompisar och leka såklart.

Hoppas nästa barn i våran grupp snart tittar ut :)

Kram på er!

• Glad81

Vad fin han är. Har ni något namn än? Ser att han tar naturgumminapp. Har också köpt en och hoppas att den blir accepterad :) Låter jobbigt att inte få sova. Även fast man är beredd på de så funkar det inte med hur lite som helst. Vad skönt att det blev lite bättre inatt iaf. Hoppas han snart kommer in i en bättre dygnsrytm. Hur har det gått med eftervärkar för dig. Jag har haft ett rent hell...e. Och det blir ju värre för varje barn. Sist tyckte jag det var jobbigare än förlossningen. Blir ju svårare att amma också för då gör de ju så gräsligt ont i magen. Får vara beredd med värktabletter. Undrar hur du haft det eftersom du har fått många barn?

• Glad81

Jättefint namn.

Ja jag får vara beredd med tabletter. Vad skönt att det bara var jobbigt i två dagar.

• Glad81
    Lillafindus skrev 2017-09-24 22:17:32 följande:

Jag måste fråga, för har glömt,

När har du bf? Jag är beräknad den 13 oktober, så är också i vecka 37 :)

Jag har Bf 12 oktober. Bilden är från i fredags. Vad kul, en dags skillnad bara :)
  • Glad81
    Lillafindus skrev 2017-09-25 10:47:43 följande:

Ja, jätte kul :) ..

Väntar ni en pojk eller flicka? :)

Det blir en flicka. Ni då?
  • Glad81

Jösses här händer det grejer! Vad kul! Grattis trolltrio:) Hoppas allt gick bra och att ni mår bra.

Hur går det för dig erijon:)

Jag skulle vara barnvakt i söndags åt min kusins barn. Men hon hade bara lurat dit mig och ordnat en babyshower. Så gulligt :)

Linn: Förstår att du längtar på att få gå hem. Hur länge till ska du jobba?

• Glad81

Grattis erijon! Vilken sötis ni fått :)

Liten blomma: Kan verkligen inte tro att du varit gravid nyss:)

Kul med babyshower för dig Bfoktober även fast du vet i förväg.

Vad skönt med lite energi såhär innan bf Lillafindus. Och kul att ni också får en liten tjej :) Jag ska in till bm imorgon.

Fin mage swinka:) Skönt för dig att du slipper sammandragningar, det är ganska jobbigt. Här kommer det ofta och tätt så man blir ganska trött på d.

Nu vill jag också ha bebis :)

• Glad81
    Marrebj skrev 2017-10-01 04:29:15 följande:

Blir tokig på att googla . . Borde lägga ner. Jag har haft rethosta flera dagar nu och nätter . Inatt så hostar jag till som vanligt och vaknar till ordentligt när jag känner de bara forsar vätska ut mig, kände mig inte kissnödig eller liknande och inte skett förut . SD å vild babys i magen ..

Lite ont i vänster sidan om magen å nedre delen av ryggen som kommit å gått lite ... men annars inge värre . Man vill ju heller inte ringa FL och fråga .. trosorna var väldigt blöta så fick byta om..

Min förlossningen har startat med vattenavgång 2ggr av tre. Har inte tvekat om att det varit vatten för det har kommit så mycket och vid varje sammandragning har de runnit. Jag har även märkt det på magen, det har synts att det inte är något vatten kvar, eller väldigt lite kvar.

Har du ringt in och kollat med förlossningen?
  • Glad81
    Marrebj skrev 2017-10-01 10:29:35 följande:

Hur märker man på magen ? Nä jag har så svaga värkar å dom är säkert 60 minuter mellan varandra så känns inte som de är något , lite mer sammandragningar än jag brukar har . Har dock extremt spänd mage konstant som jag inte brukar ha . Har inte kommit så mycket mer sen det inatt .

Min mage har blivit formad mer efter bebisen även fast man inte har någon värk. Man märker att vattenmängden e väldigt mycket mindre i magen. Men det beror ju såklart på hur mycket vatten som försvunnit.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017