Inlägg från: Glad81 |Visa alla inlägg
  • Glad81

Gravid Bf Oktober 2017

shima321 skrev 2017-08-01 16:00:10 följande:
    Hej
    Jag är ny på detta forum
    Finns det någon från Sundsvall? 
    Välkommen hit. Kul med fler oktoberbarn. När är du beräknad?
  • Glad81

Märkligt de där att en sida av kroppen blir mer drabbad. Jag har precis likadant fast på höger sida. Har fått åderbråck på innerlåret och min högra blygdläpp och i knävecket. Hade litegrann förra graviditeten och allt försvann den gången. Får se om man har tur att det försvinner denna gången med.

Ja! Hoppas tiden går fort. Det här med sammandragningarna börjar bli riktigt jobbigt. Får också svårt att gå när det kommer.

Vilken skillnad det är att vara gravid när jag blivit över 30 mot dom två första då jag var 20 och 22. Då har det bara varit mysigt och smärtfritt. Utan foglossning och bråck osv.

Men ser man tillbaka hur fort veckorna har gått så går väl dessa veckor som är kvar lika fort..... Hoppas man iaf.

Längtar jättemycket att få träffa lillan.

Är det någon som går eller tänkt gå profylaxkurs? Jag låg och försökte hitta en kurs runt där jag bor, men finns inte här.

• Glad81
    Linnnn skrev 2017-08-02 08:47:16 följande:

Jag är liksom lite tvärtom... Trivs fortfarande bra med att vara gravid, har inga direkta krämpor, har inte fixat inför bebisens ankomst och känner mig totalt ointresserad av att förbereda inför förlossning. Dessutom är det med all säkerhet min sista graviditet, så den kan gärna få vara ett tag till

Vad skönt för dig att du mår så bra. Detta är absolut min sista också så hade gärna kunnat njuta av graviditeten mer. Klart det är mysigt med den lilla som sparkar runt, och man får gå och längta. Men blir svårare när man har ont nästan hela tiden.
  • Glad81

Tråkigt att träffa olika barnmorskor varje gång. Jag har bara fått en annan när min var på semester.

Hoppas du får samma resten av tiden. Det är ju nu besöken blir tätare.

• Glad81

Det här med förlossningen tänker jag en del på, och försöker fatta att man ska göra det en gång till. Men på något sätt känns det overkligt. Precis som att man inte tar det till sig ordentligt. Sen vissa gånger kommer det över mig och jag fattar att jag ska gå igenom en förlossning till, och då blir jag lite skrämd vid tanken. Men samtidigt lite upprymd på något sätt. Det är ju ändå en så himla häftig upplevelse.

Funderar en del på mitt fundusmått. I tisdags var jag inne på mvc. Då hade jag gått 29+4 och hade 30cm i fundusmått. Känns som att det är mycket. Ligger mer över på kurvan än vad jag gjorde med min förra och han vägde 4100 när han föddes. Har inte lust att föda ett ännu större barn. Men jag får väl se om kurvan fortsätter uppåt eller om den dalar lite. Kan ju hoppas att den dalar iaf.

• Glad81
    Linnnn skrev 2017-08-04 07:37:09 följande:

Förstår att du funderar över det. Jag ligger också över kurvan, men minns inte så att jag kan jämföra med hur jag låg med tidigare barn. Andra graviditeten sa den fantastiska bm jag hade då att hon kunde känna på magen att jag skulle få en stor bebis, iaf 4 kg om hen kom i tid. Båda mina barn har vägt 4,4 kg och sen gått upp jättesnabbt i vikt i början. Nr 2 vägde 8 kg vid fyra månader. Det är ju tråkigt att inte kunna använda de små, söta bebiskläderna, men samtidigt har jag haft två starka barn som har extravikt att ta av vid tex förkylningar. Jag vet inte om förlossningen verkligen blir tuffare för att barnet är stort, man får ju mer hjälp av tyngdlagen iaf Hoppas åtminstone att vikten är under 4,5 kg vid 40 v för annars kan man behöva stanna på BB för extra övervakning osv om jag förstod rätt förra gången.

Första barnet blev jag snittad, och nästa födde jag vanligt och hon vägde 3250. Jag tyckte det var skillnad att trycka ut tredje sen som vägde nästan 1kg till. Jag kände att han var mycket större. Men det är ju som du säger att tyngdlagen gör sitt också. Jag har kvar journalerna från alla tre så jag sitter glatt och jämför alla mått och värden :)

Min tredje gick också upp väldigt fort. Så jag förstår vad du menar med kläderna. Han vägde 8.5 kg när han var fyra månader. Han gick upp mer än ett kg i månaden. Väldig skillnad om jag jämför med min lilla nätta tjej som var nr två. Men båda har följt sin kurva och mått jättebra. Så det kan ju verkligen variera. Sen när dom lär sig att gå brukar det jämna ut sig. Då rinner allt babyhull bort.
  • Glad81

Fin mage liten blomma :)

Hoppas du snart mår bättre.

Vi väntar en tjej, och vi är inte riktigt överens med namn än. Vi har en lista med namn men släppt lite på att prata om de. Så vi avvaktar nog tills hon tittat ut :)

Men min önskan är Vera, eller Vida.

Inatt har jag sovit så dåligt, usch! Varit mer vaken känns det som. Har så ont i höfterna så har svårt att ligga ner, och på rygg kan man ju inte ligga heller. Sån himla tur att jag inte jobbar mer iaf.

Måste säga att det känns fint att ni finns. Det är roligt att läsa om er alla.

Hoppas ni har det bra och haft en bra helg.

• Glad81
    Linnnn skrev 2017-08-09 14:11:35 följande:

Fin mage becka1989!

Och vad lustigt med hormonranden på benet LitenBlomma! Minns nu att jag hade rand på magen de andra två graviditeterna, men har inte sett till någon ännu. När brukar den komma? Någon som fått rand på magen?

Jag minns inte om jag hade rand med dom två första. Men tredje hade jag en väldigt tydlig rand som gick längs hela magen. Men har bara fått en väldigt svag rand än så länge. Får se om den blir tydligare. Fick ju kille sist, och väntar tjej nu. Så det kanske stämmer med killrand...... :)
  • Glad81
    becka1989 skrev 2017-08-08 09:42:14 följande:

V 31 :)

Väntar en pojke till. Har inget bestämt namn men varit inne på, Noel,Milton,Melvin

Vad fin mage. Förra graviditeten då vi väntade våran lille kille pratade vi om Milton. Jättefint namn tycker jag.
  • Glad81

Jättefina magar. Så himla mysigt :)

Det här med samsovning har jag också hört om. Men jag har gjort det med alla barnen, och kommer göra det nu med. Skillnaden kommer väl vara att jag tänker ha ett babynest. Har inte haft något till dom andra, men tycker att det verkar väldigt bra. Tänkte jag skulle ge mig på att sy ett. Tyckte inte det verkade så svårt när jag googlade runt och kollade hur man gjorde. Men vi får väl se, är inte direkt någon höjdare på att sy. Inget jag pysslar med annars. Kan sluta hur som helst :)

En bild från idag 31+0

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017