Inlägg från: Lillafindus |Visa alla inlägg
  • Lillafindus

Gravid Bf Oktober 2017

BFoktober2017 skrev 2017-07-24 06:11:54 följande:
    Jag kommer nog skriva ner att jag vill ha epidural o lustgas om nu inte bm skriver det i journalen. Det har ändrats lite sen sist jag va gravid. Annars har jag inget annat som jag önskar utan det blir som det blir :) usch ser inte alls fram emot förslossninigen
    Ne, jag är inte heller jätte sugen på att gå igenom det igen, nu har man gjort det innan så man vet ju hur ont det kommer att göra.
    Man får tänka på att det kommer vara värt det efteråt! :)
  • Lillafindus

Har en fråga, jag kan inte se några av era bilder som ni lägger ut, kan det ha att göra med att jag kollar från mobilen?

• Lillafindus
    lisohl skrev 2017-07-24 21:38:17 följande:
    Det stämmer, går inte se i appen. Men funkar om du går in via webbläsaren i telefonen eller dator. :)
    Tack för hjälpen :)
  • Lillafindus

Är det någon mer än jag som går in på Google och kollar hur barnet i magen ser ut i veckan man är i?
    Det känns så sjukt att man faktiskt har en riktig människa där inne nu, ( även om det varit en människa sen första stund, haha ) .
    Jag är i vecka 29 förresten :)

• Lillafindus
    Linnnn skrev 2017-08-03 11:37:08 följande:

Idag var jag hos bm på v 29-besök. Visade sig att det var ytterligare en ny bm. Jag har nu träffat nya bm vid varje besök! Mycket tröttsamt. Jag förstår ju att det kan vara knöligt under semestern, men det har ju varit nya bm innan dess också.

Vad konstigt, jag har bara haft 1 med undantag för 1 gång under hennes semester.
    Man ska ju ha rätt till en personlig bm.
    Tycker du ska ta upp det så du får samma den lilla period som är kvar.
  • Lillafindus

Jaha imorgon går vi in i vecka 31, jag och lillasyster i magen. Och på måndag ska vi till bm för kontroll. Vet någon om bm kan känna kroppsdelarna i denna veckan? Tänkte fråga när vi är där.
    Vi ska flytta nu i dagarna och min man börjar jobba igen på måndag, känns väl sådär i och med att jag nu fått smärtsamma sammandragningar som kommer så fort jag anstränger mig.
    Någon annan som är svullen om händerna? Mina fingrar ser ut som 10 falukorvar ungefär haha! ????..

• Lillafindus
    FiaW skrev 2017-08-05 12:39:55 följande:

Verkligen kul att läsa om er alla :)

Jag känner igen den där känslan som du skriver om Swinka, att oftast är man glad och förväntansfull men ibland kommer känslan "vad har vi gjort" över mig. Det är ju en så drastisk förändring och ett åtagande för livet. Jag kan tänka att såna funderingar kanske är lite vanligare inför första barnet när man vet vad man har och trivs med det och inte har en aning om hur det är att vara förälder.

Min sambo har ganska stort huvudmått så jag är lite orolig för att lillkillen ska ärva det.. Funderar också lite på att jag hört att första barnet oftast liknar pappan mer än mamman enligt gammal fortplantningsevolution, detta så att pappan ska veta att det är hans barn och vilja ta hand om det. Kanske inte alls ligger nåt i det :) men det hade ju varit kul om pojken liknade mig lite också då sambon redan har två barn sen innan som liknar honom och detta är mitt första (och vem vet kanske enda med tanke på min ålder), så håller tummarna för det.. haha.

En helt annan sak. Vi har tittat på två olika babyskydd, som bägge passar att klicka på vagnschassit vi köpt. Det ena är mer rejält och känns bättre på alla sätt förutom att det väger drygt 4,8kg. Det andra väger 4kg. Det tyngre är Britax Babysafe Plus shr II Cosmos och det andra är Britax Römer Primo. Har nån av er erfarenhet av dessa eller bara av vilken vikt som är acceptabel att bära runt på. Sen tänker jag att det kanske inte blir så mycket bärande nu när man kan klicka på skyddet på vagnen, men jag har ingen aning :)

Ha en fin helg alla fantastiska mammor och föräldrar! <3

Det där med att första barnet brukar vara likt pappan, finns det nog inte så mycket sanning bakom, då min första dotter ser exakt ut som mig, och har gjort under alla hennes 8 år, en kopia haha!
    Men sen har det ju lite och göra med om man har starka drag i ansikte och mörkt hår.
    Jag har väldig mörkt hår men faktiskt inte så jätte starka drag haha! Konstigt! ????..

Sen med babyskydd, vi har köpt en besafe,
    De ska passa på de allra flesta vagnarna, sen finns det ju olika adaptrar som passar till de olika vagnarna.
    Vi har valt en crescent trike duovagn, och med den behöver man köpa till en adapter till vagnen.
    :)
  • Lillafindus

Jag kanske är jätte känslig, men är det bara jag som tycker det känns fel och konstigt när andra människor än sin man och barn kommer fram och tar på magen?

Det värsta var när städerskan på jobbet kom fram och började ta på magen, vet ju fasen inte ens vad hon heter!

• Lillafindus
    MiaPaulina skrev 2017-08-08 12:41:05 följande:
    Jag tycker inte heller om att folk bara hur som helst tar på magen. Jag är inte allmän egendom bara för jag är gravid.. Men jag har haft tur att de flesta faktiskt frågor om det får känna på magen.

Jag har en tröja som jag köpte på rea som det står "hands of the bump" på. Tyckte den var lite rolig så kunde inte låta bli :)
    Kunde inte sagt det bättre själv.
    Här är det ju tyvärr ingen som frågar om de får ta på min mage, de känner ändå!
    Sjukt respektlöst, man skulle ju aldrig gå och känna på någon ogravids mage liksom.

Jag är av den sorten som inte vill att folk ska komma för nära inpå, så det här med alla händer och folk som pratar med magen är inte direkt något mysigt för mig.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017