Inlägg från: Lillafindus |Visa alla inlägg
  • Lillafindus

Gravid Bf Oktober 2017

Det här med samsovning körde jag med när min flicka var liten, då hade jag dock inget babynest men rullade ihop handdukar som jag la runt henne som en liten mur, jag hade aldrig kunnat ha henne i spjälsängen då hon hade väldigt stort behov av min närhet under hela hennes första år i livet.

Med lillasyster så har vi köpt babynest och även en spjälsäng som vi kan ta bort ena sidan på, så vi tänkte skjuta intill den mot min sida av sängen och ha babynestet i sängen som vi kan flytta henne i fram och tillbaka på nätterna.

Magen skulle jag aldrig lägga henne på,
    Utan det blir antingen på rygg eller sidan.
    Stora tjejen älskade att ligga på sidan, vaknade direkt när vi la henne på rygg haha! ????..

• Lillafindus

Jaha vecka 32 började med att jag vaknade och kände mig ledsen och deppig, hela dagen har fortsatt så.
    Jag har varit sjukskriven sen jag var i vecka 15 ungefär, inte heltid hela tiden men 50% som mest, jag börjar bli sjukt less på att gå runt och vänta och samtidigt ha ont överallt, inte kunna sova på nätterna och dessutom vara helt orkeslös..
    vill bara att dessa veckorna ska gå så att lilltjejen kommer ut någon gång.

Någon annan som känner som mig?

• Lillafindus
    Lillafindus skrev 2017-08-12 17:43:08 följande:

Jaha vecka 32 började med att jag vaknade och kände mig ledsen och deppig, hela dagen har fortsatt så.
    Jag har varit sjukskriven sen jag var i vecka 15 ungefär, inte heltid hela tiden men 50% som mest, jag börjar bli sjukt less på att gå runt och vänta och samtidigt ha ont överallt, inte kunna sova på nätterna och dessutom vara helt orkeslös..
    vill bara att dessa veckorna ska gå så att lilltjejen kommer ut någon gång.

Någon annan som känner som mig?

Som minst menar jag
  • Lillafindus
    Marrebj skrev 2017-08-17 09:24:25 följande:

Finns ju några här som har barn sen tidigare så tänkte jag kollar med er då jag känner mog fundersam . För några dagar sen började jag ha förvärkar vilket jag förstått på 1177 att de är fullt normalt . Igår natt vaknade jag upp med enorm smärta i magen , jag beslutade mig stiga upp och lägga mig i soffan , tänkte ta alvedon men de släppte smärtan och jag kände lättnad , dock kom ju värken tillbaka med många minuters mellanrum ( klockade aldrig ) när jag börjar märka värkarna kommer och går börjar jag ju bli orolig. Avvaktar ändå trots enorm smärta som tillslut gjorde att jag började spy.

Ringer sen till bm som skickar mig till en läkare , vet inte vad jag tyckte om den läkaren men men . Det konstaterade att allt såg bra ut och jag var öppen 4 cm och de var ingen fara sa han ? De var fullt normalt . Jag hade normalt med fostervatten och de enda han kunde se var att Lill killen ligger å trycker väldigt långt ner. Han kunde dock inte svara om jag kommer föda tidigare eller inte ? Utan blev bara ordinerad att fortsätta vila och ta de lugnt . Värkarna har lugnat sig vilket är bra. Men känner mig väldigt tom och fundersam .

Jag har ett barn sen tidigare.
    Om du hade kommit in till förlossningen med regelbundna värkar och varit öppen 4 cm så hade du fått stanna för att föda.
  • Lillafindus
    Marrebj skrev 2017-08-17 10:06:33 följande:
    Ja de jag tycker är så konstigt ? Frågade sambon som var med om han verkligen sa 4 cm öppen å han uppfattade så också .. nu var de läkare på själva bm mottagningen vi fick träffa .. ska man ringa och rådfråga förlossningen istället vad dom tycker ? Nu har värkarna lugnat sig men han kollade ju inte heller värkarna utan gjorde bara vaginalt undersökning samt vul ? Hm
    Ja, jag tycker du ska ringa förlossningen,
    Har du värkar nu?
  • Lillafindus

Jag gör och funderar lite på hur vi ska göra efter förlossningen, min man vill ju gärna ta emot besök av de närmsta på BB eftersom att det är deras första barnbarn på hans sida.
    Jag har en dotter sen ett tidigare förhållande.

Hur har ni tänkt med besök efter förlossningen?
    Den som är den viktigaste besökaren enligt mig är ju den nyblivna storasystern :)

• Lillafindus
    Marrebj skrev 2017-08-17 09:24:25 följande:

Finns ju några här som har barn sen tidigare så tänkte jag kollar med er då jag känner mog fundersam . För några dagar sen började jag ha förvärkar vilket jag förstått på 1177 att de är fullt normalt . Igår natt vaknade jag upp med enorm smärta i magen , jag beslutade mig stiga upp och lägga mig i soffan , tänkte ta alvedon men de släppte smärtan och jag kände lättnad , dock kom ju värken tillbaka med många minuters mellanrum ( klockade aldrig ) när jag börjar märka värkarna kommer och går börjar jag ju bli orolig. Avvaktar ändå trots enorm smärta som tillslut gjorde att jag började spy.

Ringer sen till bm som skickar mig till en läkare , vet inte vad jag tyckte om den läkaren men men . Det konstaterade att allt såg bra ut och jag var öppen 4 cm och de var ingen fara sa han ? De var fullt normalt . Jag hade normalt med fostervatten och de enda han kunde se var att Lill killen ligger å trycker väldigt långt ner. Han kunde dock inte svara om jag kommer föda tidigare eller inte ? Utan blev bara ordinerad att fortsätta vila och ta de lugnt . Värkarna har lugnat sig vilket är bra. Men känner mig väldigt tom och fundersam .

Om man som fullgången kommer in och är öppen 4 cm och dessutom har sammandragningar, så får man stanna för då är förlossningen nära.

Herregud ska de inte försöka stoppa det om det går?

Jag tycker du ska åka in.
  • Lillafindus
    Marrebj skrev 2017-08-17 23:29:00 följande:
    Värkarna har helt avtagit och jag har en livlig krabat i magen . Har funderar i mängder idag samt vila men valt att hoppas å tro vi hörde väldigt fel . Kommer värken igång igen eller på något sätt smärtar ringer vi direkt förlossningen . Tack för allas omtanke och stöd . :)
    Skönt att höra att värkarna avtagit, men vänta inte med att åka in om du får minsta känning till.
    Jag höll på att föda min flicka i vecka 33 förra graviditeten, de stoppade det som tur var, men att åka in i tid är viktigt. Tål att tilläggas att jag hade regelbundna värkar.
  • Lillafindus
    Linnnn skrev 2017-08-19 14:34:04 följande:

Helt plötsligt har alla mina gravidbyxor blivit för små och då menar jag inte över rumpan och låren utan över magen. De med kort mudd är lönlöst att försöka använda och de med lång mudd når plötsligt bara upp till naveln ungefär vilket gör att mudden hela tiden hasar ner och knölar sig. Är det någon annan som har samma problem? Vad gör man? Någon med stor mage som hittat byxor som funkar? Fattar inte alls hur man gör när man väntar tvillingar... Jag är ganska lång så jag antar att det bidrar i kombination med stor mage, men det är ju två månader kvar då jag behöver ha byxor!

Mina gravidbyxor ter sig på precis samma sätt.
    Men jag har alltid älskat tights så det använder jag typ hela tiden :)
    Finns billiga på hm :)
  • Lillafindus

Tänkte bara tipsa er om att gå in på babybox.se och beställa gratis babyboxar från babyproffsen, lloyds apotek, och apoteksgruppens babybox.
    Och även bli medlemmar i libero klubben och få en Box därifrån med.
    Tack vare det så har jag fått typ 4 paket blöjor och lite annat smått och gott :)

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017