Inlägg från: Swinka |Visa alla inlägg
  • Swinka

Gravid Bf Oktober 2017

Försökermedivf skrev 2017-05-13 11:15:09 följande:

Någon som bestämt sig för namn? Vi var helt säkra på vad en flicka skulle heta men det visade sig vara en pojke vi väntar :) och där kan vi inte alls bestämma oss, så svårt att komma på fina och inte supervanliga pojknamn tycker jag!

Håller med! Flicknamn är så mycket lättare tycker vi. Men vi har ett par pojknamn vi funderar på, dock är det inga wow-namn, utan mer, bästa namnet som ändå är rätt fint och ovanligt. Men man vill ju känna att oj vilket bra namn vi har!
  • Swinka
    lisohl skrev 2017-05-13 12:51:17 följande:

Jag är inte alls förlossningsrädd. Hade en mycket bra upplevelse vid min första förlossning så jag känner mig trygg i att jag och min kropp kommer fixa det här tillsammans med min man och barnmorskan.

Inför min första förlossning läste jag Att föda av Gudrun Abascal som jag tyckte var bra. Det beror ju på hur man är som person, men jag ville gärna veta så mycket som möjligt. Att läsa andra kvinnors förlossningsberättelser undvek jag dock då jag inte vill höra några skräckhistorier.

En annan bok jag kan rekommendera är Föda utan rädsla. Tyckte jag fick med mig bra verktyg som jag använde mig av under förlossningen.

Hoppas att du får den hjälp du vill ha och behöver!

Tack för tips! Gudruns bok har jag hemma, och föda utan rädsla har jag funderat på. Jag är i regel en orolig själ, tror alltid det värsta, kanske som någon försvarsmekanism ifall det nu skulle bli det värsta, så är jag liksom. Beredd.

Nåväl, det blir som det blir
  • Swinka

Vad.mysigt med sparkar! Tyckte.mig känna lite pirr förr men inget alls längre. Var säkert bara mina tarmar.

Är i v 18 nu så det kan ju ske närsomhelst.

• Swinka

Idag såg jag dem..

Mina första bristningar... på bägge brösten. I v.18.

Suck. Hoppades så innerligt att jag skulle slippa dem.

Någon annan som fått så tidigt?

• Swinka

Vad spännande att det är RUL snart för många!

Vi har på onsdag.

Det är lite stressigt nu som jag läser det är för några. Nu är det mitt.första barn så har inga avslutningar eller så att gå på tack o lov, men däremot ett nytt jobb. Tänkte gå lite timmar fram till juli, sen semester och så iallafall augusti börjar jag ett nytt jobb. Fick jobbet trots att de visste att jag var gravid och skulle vara föräldraledig ett bra tag så är tacksam att jag slipper ljuga och.mörka. dessutom får jag 3000kr upp i lön. En fast tjänst. Räknar FK föräldrapenning på den nya lönen tror ni? Hoppas

Känner också sammandragningar rätt ofta, framförallt när jag vart igång på dagen. Men det är nog inte helt ovanligt vad jag förstår.

Vilket jättesöt elefant förresten!

• Swinka
    Glad81 skrev 2017-05-22 10:20:29 följande:

Hejsan! Nu har vi varit på rul. Allt såg bra ut och vi väntar visst en liten tjej. Känner mig lite chockad, trodde verkligen det var en kille. Men nu blir familjen jämnt fördelad eftersom vi har två pojkar och en tjej innan :) Jag får börja titta på tjejnamn nu och vänja mig vid tanken. Huvudsaken är ju att allt såg bra ut. Är så himla mysigt att se den lilla där inne. Och vi hade en jättebra barnmorska och hon berättade hela tiden vad hon kollade och mätte. Datumet ändrar dom inte om man varit och gjort kub. Jag har gått 19+3 idag och enligt hennes mätningar var jag 19+4. Så hon växer som hon ska iaf, men jag går efter 12e oktober som jag fick från kub.

Ha det bra allesammans och lycka till ni som ska på rul snart:)

Vad roligt! GRATTIS till lilltjejen!

Skönt att allt såg bra ut har rul på onsdag, spänd!
  • Swinka
    BFoktober2017 skrev 2017-05-23 19:14:42 följande:

Har lagt undan kläder på polarn i 62, byxa o body. kanske bli super stort. Minns inte riktigt när man kunde börja använda 62. Har ju köpt en tidigare i 56. Men vill ju kunna ha det lite längre.

Köper ni mycket kläder till er? Jag har köpt på mig lite, har typ inget som passar. Har gått upp överallt på kroppen tror jag.

Men jag har även beställt 2 amningsbh toppar. Känns sjukt onödigt att köpa stora bh-ar som jag kanske inte kan efter. Men någon typ av tjockare bh eller topp måste jag ha. Då min bröstvårtor syns väldigt tydligt genom tröjorna.

Ligger just på ryggen i soffan, antingen är det tarmarna som rör sig. Eller är det helt enkelt bebisen som jag känner tydligt av där inne under naveln vi äd troskanten :) är som det rycker till eller pulsera. Svårt att förklara. Men då lever det säkert där inne.. bara konstiga tankar jag få.

Vi har köpt lite kläder i blandade storlekar. Min man kunde inte hålla sig. Han spårade på akademibokhandeln också haha fick med sig 5 barnböcker. Det är skönare att tänka positivt nu när vi har dopplern än innan, då man inte hörde eller kände bebis och min katastrofhjärna tänkte ju direkt på det värsta. Dopplern var ett bra köp!

Däremot är det så svårt att köpa kläder till.mig.

Mammabyxor är så osköna med den höga.mudden, men vanliga kläder är för små eller sitter fel om jag köper större. Dock har mamma haft jättemkt toppar som är lösa och som jag kan ha så har "lånat" säkert 10st

Känner inte bebis mkt men häromdagen kände vi två små buffar när min man hade handen på magen. så mysigt! Dock inte känt nåt efter det. Ser fram emot RUL imorn, men också lite rädd att något skulle vara fel som man inte kunde se på KUB.
  • Swinka
    BFoktober2017 skrev 2017-05-23 19:56:45 följande:

Oj va skoj att det är din man som inte kunde hålla sig :) min man tycker jag handlar alldeles för tidigt. Men kan ju inte hålla mig. Men sen får det nog räcka. Vill ju inte bara ha neutrala kläder.

Men jag har sett mamabyxor med liten mudd, alltså inte den stora som man dra över hela magen. Det kanske vore något istället.

Vart hittade du dessa? Såg några på bonprix också om någon mer är intresserad, men de fanns inte i min storlek. Har kört med gummisnoddar men funkar bara med ett par jeans nu. Växt ur alla andra...
  • Swinka
    BFoktober2017 skrev 2017-05-23 21:37:18 följande:

Dessa är från HM, men de verkar vara små i stl. Beställde ett par som hette super skinny i 40 och dom va för små. Köpte även ett par vita som hette skinny i samma stl och dom satt perfekt.

Undrar om inte mamalicious har liknande dessa från hm. Ja jag tycker det är svårt o lite obekvämt med gummiband i byxorna

Beställde dessa nu tog i 40 och 42 får se vilka passar?

Japp, sjukt obekvämt med snoddar.

Nu ska jag sova för kl 8 imorgon bitti får vi se vårt lilla under!
  • Swinka

Allting såg bra ut på RUL och vi väntar en liten grabb. Precis som vi misstänkte baserat på nub-teorin

Enda var att jag har ett atom ivägen så att om det inte försvunnit vid v 32 så planeras kejsarsnitt istället. Det känns.völ lite sisådär men ingen katastrof då jag ändå har förlossninfsskräck. Hade.mer bara hoppats på att komma över det. Är mest så glad att pojken är frisk och mår bra. Blev framflyttad till 23 okt men hade redan baserat på min ägglossning listat ut att 20de som jag fick från början inte var helt korrekt.

Trista är att dagen innan jag fick reda på att jag var gravid överraskade min man mig med.biljetter till Lady Gaga den 23 oktober haha.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017