Inlägg från: Swinka |Visa alla inlägg
  • Swinka

Gravid Bf Oktober 2017

Hur går det för er alla?

Här går det ganska bra ändå tycker jag minus diverse krämpor och väldans trött.

Magen har växt som tusan!

Likaså åderbråcken haha men har köpt ett par riktigt sexiga(not!) kompressions-stay ups som underlättar och hoppas det inte blir värre nu.

Slänger in magbild, skillnad på 5v. Enorm tycker jag!

• Swinka
    LitenBlomma skrev 2017-07-04 17:35:11 följande:

Magen i v28.

Jättefin!
  • Swinka
    LitenBlomma skrev 2017-07-12 17:10:27 följande:

BF lista

Litenblomma - Kalmar län här - Bf 2 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

Fyller på mig där uppe
  • Swinka

Ny vecka igen då! V.27 redan, går så fort nu!

På måndag börjar jag nytt jobb. Jobbar på förskola och nu startar vi upp en helt ny en vilket kommer kräva en del, men som tur är anställdes jag " trots graviditet" så det är ingen hemlighet och de får.ha överseende med lite krämpor.

Måste fråga, foglossning... det känns som atr någon har tagit en hammare och slagit sönder blygdbenet på mig varje morgon eller om jag ska vända på mig i sängen det liksom hugger till där när jag anstränger buken typ. Är det alltså detta som är foglossning?

Inatt vaknade jag och uppräckte jag i princip helt och hållet sov på magen! Det kan ju knappast vara bra för.bebisen eller?

Hoppas ni har det fint i sommarvädret @->--

• Swinka
    LitenBlomma skrev 2017-07-17 17:34:29 följande:

Jag tror tyvärr att det är foglossning. Du känner inte av fogarna bak i svanken? Tror inte att det är någon fara att sova på mage, bebisen är skyddad men kan knorra runt lite för att hitta ett bra läge.

Åh suck, inte foglossning. Hoppas den håller sig mild iaf. Njae ibland har jag känningar bak i ryggen o. Jag ska stälma.mig upö eller om jag går en lite löngre stärcka me det är under kontroll än.

Fick lite panik att jag klämt ihjäl stackarn när jag sov på mage! Fattar inte att jag ens lyckats ligga på mage, går absolut inte vaken haha
  • Swinka

Kul att läsa hur det går för alla!

Jur gick det med slemmis euphoria? Det var infet knasigt va?

Det där med fosterrörelser är så jobbigt.

Vissa dagar tycker jag han röjer som en galning andra dagar mindre, men jag känner ju honom fortfarande. Men vad räknas till minskade fosterrörelser lilsom? Försöker att inte hänga upp mig på det då.jag faktiskt ändå känner honom om än svagt vissa dagar, men som någon skrev kan det ju va så att han sparkar inåt.

För ett par v sen ringde de från babyproffsen och sa att vår vagn kommit men den var trasig efter leveransen så vi måste vänta till slutet på.september tills den nya kommer då Emmaljinga har stängt och inte sätter igpng sin produktion förrän augusti.

Inget mig emot då vi då får 2018års modell av vår vagn som dessutom är upgraded med bättre fjädring, vilket jag läste 2017 och 16 saknar så jag blev faktiskt lite glad nästan haha.

Annars är det mesta stort redan inköpt. Och en hel del kläder för att....well, det är ju sååå puttenuttigt och gulligt! Varken jag eller min man kan hålla oss!

Idag är min sista semesterdag och det känns ärligt skit. Jag var ju sjukskriven 2 veckor innan semestern pga ev. myomnekros sammandragningar och smärta.

Och jag har mest legat raklång pga det. Var iväg.en sväng till landet men bara att gå 20 min promenad skapade världens obehag. Detta är ett nytt jobb som dessutom blir fast tjänst efter 6mån så jag vill inte sabba det. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Förskola kan jag lägga till så det är svårt att bara vara still.

Är i v.28 imorn och tycker jag är ENORM för den veckan. Dessutom är min mage så högt upp men.bebis kan ju inte vara där redan? Är jag bara.svullen eller har mina muskler delat sig så mkt redan kanske?

Oj vad långt det blev! Slänger in en magbild!

Kram på er alla fina mammor to be!

• Swinka
    Lillafindus skrev 2017-07-22 10:51:00 följande:

Vi har nästan allt färdigt, var på Ullared i vecka 18 och då köpte vi på oss, så det enda som fattas nu är ett babygym och en babysitter, samt lite mer blöjor och hygienartiklar :) .. en fråga, har ni några förslag på bra babynests? Vi köpte en men den blev helt förstörd i tvätten, har funderat på att sy ett eget, är ju ändå sjukskriven haha!

Beroende på vad ni vill betala ka jag tipsa om "vimse design" som gör baby nest. Googla så dyker hon upp.

Vi beställde med ullstoppning och eko textil för 1400kr. Men tänker att det är.bättre för.bebis än polyester och skumstoppning iom att ullet tempererar bättre och eko, ja varför inte när vi ändå är på gång hon gör dock vanliga nests också lite billigare. Vi är jättenöjda med det sålänge. Sen får vi hoppas lillkillen också gillar det
  • Swinka
    LitenBlomma skrev 2017-07-23 15:41:46 följande:

Ibland är det tur i oturen när saker går sönder Ni hinner iaf få vagnen nån vecka innan bf.

Jättefin mage! Du bär honom högt, jämför med min mage som börjar redan nere vid trosorna och står rätt ut. Min livmoder är vinklad utåt. En del bär tvärtom in mot kroppen och har bara lite put i denna vecka.

Hur var det nu med jobbet, småbarn?? Skulle du inte kunna få HP om det blir för tungt? Jag har aldrig haft det så kan inte reglerna.

Jag jobbar på fritids och vi kommer att ha ett barn som är utåtagerande. Hen var på sommarfritids och vi hamnade i en situation där vi i personalen fick ta emot slag, sparkar och saker som kastades bl.a inlines och hjälmar. Vi fick avväpna hen från ett basebollträ och hen sparkade mig dessutom i magen. Jag har tänkt att ta upp möjlighet till omplacering om detta inträffar igen men vet inte om det är möjligt...

Ja allas magar är ju olika, ibland känner jag mig som en val redan haha och då är det ändå många veckor kvar!

Ska jobba på 3-4års så det är inte de allra minsta tack o lov. Men det är 26st ändå på avdelningen. Kan säkert ansöka om HP, men vill inte som ny på jobbet skapa problem. MEN egentligen så är det skitsamma. Det viktigaste är att jag och bebisen mår bra så jag ska försöka vifta bort skuldkänslor!

Men oj, ja du måste ju bli omplacerad om det finns risk att någon utagerar sådär igen. Det är ju dessutpm en skyldighet arbetsgivaren har pm det finns möjlighet, så de kan ju inte säga att du måste jobba med det barnet.

Annars kanske dina kollegor förstår och tar fighten själva ifall det händer igen. Eventuellt kanske hen ska ha rätt till resurs? Fritids är ju större barn än föris så det är ju mkt våldsammare att bli slagen av en typ 10 åring än en 4 åring. Var försiktig!
  • Swinka

Oj vad det hänt mkt sen jag kilkade in sist!

Visst är det helt knäppt att det är oktober så snart!

Jobbar nu och det är tuuungt. Jag har sjukt underbara kollegor som är helt införstådda och typ ber mig göra så lite som möjligt och hämtar kaffe så jag är.vämdigt bortskämd och tacksam iom att det är ett nytt jobb så var jag lite orolig men det gör allting lättare när det är.tungt när kollegorna är så bra.

Kissnödigheten känner jag så väl igen. Känns akut och så kommer typ en liten liten skvätt haha.

Har också hört att sömnmönstret i magen behåller de sen utanför med men vet inte om det stämmer...

Lyssnat på gratis profylax via gravidappen preglife och försöker läsa ut föda utan rädsla samt ett par böcker till men kan inte ta till mig det. Vet inte varför.

Han sparkas och voltar för fullt vissa dagar mindre andra dagar men det är samma.mönster så.är inte så orolig.

Att väbda sig i sängen är helt omöjligt. Men sover på sidan ganska bekvämt foetdarandr minus myrkryp.och typ 55 grader varma fötter. Sover med strumpor dränkta i iskallt vatten haha

Har foglossning och smärtsammandragningar när jag går så försöker att göra det så lite som möjligt men måste ju ändå till o från buss och tåg och där kan jag ta ut mig rejält.

Allt känns så konstigt nu. Ena dagen är.jag förväntansfull och lycklig och nästa dag har jag ångest typ "vad har jag gjort!" Känns fortfarande overkligt att vi ska ha barn.

Älskar buffarna i magen men ibland gör det lite ont, och något ännu mysigare är när jag lyckas få tag i en liten fot, då blir jag sådär lycklig igen. Väldigt mkt upp o ner känslomässigt nu ändå.

Hoppas ni har det fint i sista.sommarvärmen

• Swinka

Oj vad mycket som hänt sen jag sist var inne!

Vi håller på att starta upp en helt ny skola och förskola sen en månad tillbaka så jag är heeelt slut! Igår svimmade jag på jobbet tom, tack o lov i vilorummet på sängen när jag precis skulle lägga mig ner men ändå.

Spenderade dagen på danderyd och fick så himla mkt bra hjälp. De kollade dels bebis på spec. Mvc men sen skickade de iväg mig på kontroller till kardiologer där de gjorde alla möjliga tester. Har relativt lågt blodtryck dock inte för lågt, men min puls stiger till ca 140 när jag bara står stilla så det är därför jag svimmar. Samma om jag sitter och ska ställa mig upp eller lgger och ska upp

Kroppen har svårt att pumpa runt allt extra blod nu.

Vilar hemma idag o i helgen och tar nya tag på måndag. Då går jag ner till 31h/v också så hoppas att det ska räcka för att inte det ska bli jobbigt igen.

Magen växer men likaså jag nu. Innan växte bara magen. Sväller upp som en ballong om benen och fingrarna efter en dag och har lagt på mig 10kg sen innan grav. V.31 nu.

Jättefina magar alla som lagt upp!

Och vad skönt att allting verkar ha gått bra för dig Marrebj!

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017