Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

lisohl skrev 2017-08-29 16:24:35 följande:

Var till bm idag v 31+3. Bebis ligger med huvudet ner men huvudet fortfarande rörligt. Hoppas hen fortsätter ligga så. Känns tydligt att hen ligger så för jag kan känna hur det ilar i bäckenet ibland när hen vrider huvudet samt var rumpan är.

Jag tycker också att det känns som att bebisen ligger med huvudet ner även om bm inte kände efter då jag var där förra veckan. Känner igen de där plötsliga ilningarna i bäckenet som kommer ibland. Och tryck och sparkar på revbenen. Ingen av mina barn har fixerat sig så jag gissar att det blir samma den här gången.
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-08-29 16:45:41 följande:

Fina magar

Jag gjorde ett sånt kap förra veckan på en köp o sälj grupp på Facebook. En helt ny spjälsäng för 100kr det va två sprickor i och dom hade fått en ny säng. Jag är super nöjd

Fanns det någon Facebook grupp förresten??

Grattis till kapet Jag tror att det finns flera fb-grupper. Många som hängde här i början tror jag gick över dit.
  • Linnnn

Hur vet man om man har foglossning? Jag har inte haft det tidigare graviditeter, men nu har jag haft ont i ljumskarna ett tag. Är också svullen där och visade bm förra veckan. Visst är väl foglossning mer i rygg och hela bäckenet?

• Linnnn

Här är en till i förnekelsefasen... Fast där har jag nog mer eller mindre befunnit mig hela graviditeten. Får kommentarer i stil med om att jag vid det här laget ändå borde ha fattat. Jag ser ju väldigt gravid ut... Men jag blev gravid trots p-piller, yngsta barnet är 7 år och vi hade för länge sen sålt alla bebisgrejer. Minns inte hur det är att ha bebis och kan inte ens minnas hur det känns att föda barn. Minns inte ens att det gjorde särskilt ont, så det blir nog en chock när det är dags Tycker att en del sammandragningar är så kraftiga att det liksom blir svårt att andas vanligt... Mannen har nog precis börjat inse att det kommer att bli bebis för han har börjat prata om ny bil...

• Linnnn
    lisohl skrev 2017-08-30 09:13:25 följande:

Det är ju bäckenet som blir instabilt men jag tror det kan visa sig som smärta i skinkor, ljumskar och lår. Så det är inte alls omöjligt att det är foglossning du känner av. Hoppas det inte blir värre!

Får se hur det utvecklar sig. Har inga känningar alls annat än i ljumskarna och jag är som sagt ganska svullen där, så det kan ju vara något annat. Bm skulle rådgöra med läkare så kanske får veta mer vid nästa besök. Eller så hinner det onda sprida sig till dess...
  • Linnnn

Har ingen erfarenhet av vändningsförsök Lisen89 (mer än genom kompisar). Min bm sa precis som din vad gäller ev vändningsförsök om bebis inte ligger rätt. Hoppas liten vänt sig till nästa besök!

• Linnnn
    Trolltrio skrev 2017-08-31 15:23:38 följande:

Fick se lilla filuren försöka suga på tummen, hur sött som helst!

Alldeles lagom i storlek för veckan, skönt! Ca 2,6kg.

Idag är foglossningen grym, känns som jag går sönder i bäckenet. Troligen sista jobbdagen i morgon!

Åh vad mysigt! Skönt att läsa att bebis kan vara normalstor för en till med rejält sf-mått också

Hoppas du kan vara hemma och ta det lugnt framöver när du har så ont!

Idag har jag suttit stilla pga kurs och då märkt att jag har sammandragningar ungefär en gång i timmen. Jag undrar också om de väcker bebis för jag har känt sparkar minst lika ofta som sammandragningar. Är det inte meningen att de här små pluttarna ska sova större delen av tiden?! Mitt hopp om att få en väldigt lugn bebis är inte så stort längre
  • Linnnn
    LitenBlomma skrev 2017-08-31 18:42:29 följande:

Idag har jag haft mensvärk och Sd med 10-15 min emellan. Det märks att det är är slutet nu. Såhär har det lurats med de andra barnen också. När man tror att det är dax att åka in så slutar det...

Oj, oj så spännande! Jag har aldrig haft ens minsta mensvärkskänning med de andra barnen förrän det varit dags på riktigt.
  • Linnnn

Jag sover också dåligt just nu. En kudde under magen och en mellan knäna som flyttas med när jag byter sida. Jag vaknar och är varm på natten, men behöver inte gå upp och kissa varje natt och aldrig mer än en gång. Sen är jag som sagt stressad över jobbet också och har varit tvungen att jobba över flera dagar den här veckan och det bidrar till att det är svårare att somna om när jag väl vaknat.

• Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-09-01 10:39:18 följande:

V.33 BM besök idag SF mått 31 cm huvudet ligger neråt men är ruckbart.

Men gången innan hade jag en annan BM som mätte 30 cm, det kan ju vara så att man får olika mått.

Men ska iaf tillbaka den 11e för ett nytt mått, hon ville vara på sin säkra sida att den växer som den ska. Jag är inte orolig.

Nej, de mäter ju gärna lite olika. Jag är förvånad över att min mage följt samma trend med tre olika bm som mätt...
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017