Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Vad roligt att läsa om hur flera fixar hemma Jag har inte hamnat i "boastadiet" än, så gissar på att det betyder att jag kommer att vara gravid ett tag till. Minns torkning av lister, gnuggning med svinto och bakning i slutet av tidigare graviditeter, men jag jobbar iof heltid och då blir det svårt att hinna med annat än på helgerna.

• Linnnn

Vad bra att du fick ett riktigt avslut Musetti. Det känns lite svårt att varva ner om man ska på diverse kontroller nästan varje dag?! Förstås bra att de kollar upp, men det måste ju kännas rimligt, så att du inte bara blir mer stressad av det.

• Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-09-13 16:41:39 följande:

Vilken v är du nu i? Alltså inget trevligt ämne att snacka om hihi.. men har haft så mycket problem med magen innan, med förstoppning å så.. fram tills nu typ.. visa dagar gör jag tvåan 2-3 ggr om dagen har aldrig hänt förut.. ibland går det fler dagar utan att det kommer något.. mycket konstigt att magen helt plötsligt har börjat sköta sig.

Kör på ett till mixrolax

Jag får ont i magen bara av tanken på att inte kunna gå på toa på flera dagar... Hade det iof så i början av graviditeten, men då åt jag ju ingenting heller

Har varit konstant hungrig senaste veckan och dessutom extra sötsugen, så var väldigt konstigt när det vid bm-besöket visade sig att vikten inte ändrats på 3 veckor. Kanske tar ett skutt till nästa gång för det känns liksom extra gott att äta nu också.
  • Linnnn
    Euphoria85 skrev 2017-09-13 20:16:39 följande:

Spjälsängen står inte och är imponerad i hallen..

Den står omonterad .

Haha! Den kanske är lite imponerad av ditt slit också
  • Linnnn

Skönt att läsa om att jag inte är ensam om att äta choklad Typ varje dag...

Gissa om jag känner igen mig i "duktig flicka"-grejen. Just nu under kongressen känns det ibland som att jag jobbar dygnet runt. Och när folk frågar om det inte är tungt med magen, så svarar jag oftast att nej då, det går så bra. Självklart är jag lite ärligare mot dem jag känner bättre, men just när jag är mitt uppe i allt känns det ju som att jag orkar...

• Linnnn

Självklart älskar hans mamma dig felicityporter! Det låter inte som att han (eller hans mamma) haft det lätt. Som tur är bryr sig små bebisar inte om hur det ser ut hemma. Även om jag förstår att ni vill komma iordning, så spelar det ingen roll för liten. Ni hinner fixa sen.

Jag tror inte du behöver oroa dig för datumet. De har nog bedömt storlek på ul och våra bebisar klarar sig utanför magen utan problem nu. Har ingen erfarenhet av kejsarsnitt/smärtlindring.

• Linnnn
    felicityporter skrev 2017-09-14 22:27:47 följande:

Han jobbade inte över precis som jag trodde.Jag ställde en kuggfråga när han kom hem (han låtsades som allt var som vanligt) och frågade honom hur han firade sin fasta anställning och han sa att han drack några öl hos en arbetskamrat. Han vägrade be om ursäkt för lögnerna när jag bad honom och förolämpade mig istället och hade mage att be om MIN medicin eftersom hans är slut - trots att den ska räcka två veckor till. Jag får alltid lida och ta mindre än jag ska eftersom han slösar på sin. Jag frågade varför han inte skrev lika fina mess för att få tillbaka mig som sina ex, men då skyllde han på att han tog ritta då. Sedan somnade han direkt.

Jag är så ledsen. 

Mitt tips är att du vänder dig till din bm och berättar om läget. Hon kan nog hjälpa till så att du får någon att prata med och hjälpa dig att reda ut tankarna. Att det är stökigt hemma påverkar inte bebis, men att ni har en stökig relation gör det. Är man gravid finns massor med hjälp att få (som dessutom är mycket bättre än den du kan få via den här sidan).
  • Linnnn

Nu är det nog färdigdansat Igår var jag på fest och dansade till midnatt i mina klackar. Tror inte det blir några fler gånger innan bebis kommit...

Det märks att jag ligger några veckor efter er som står först på tur. Så spännande att läsa! Snart kommer första bebisen. Inte klokt att vi har de människor vi kommer att älska mest inne i våra magar just nu.

• Linnnn

Har just fått reda på att mannens familj har bokat en överraskningsresa för att fira min man 12 dagar efter bf Förstår inte riktigt hur de tänkte. Troligtvis har ju bebis tittat ut, men det är ju inte helt säkert och om jag t ex skulle gå 10 dgr över tiden som första gången känns det inte heller bra att han ska vara borta direkt efter. Nu gäller det bara en eller om det kanske var två nätter(?), men jag tycker ändå det hade varit bättre om de bokat resan nu i början av oktober eller senare under året.

• Linnnn
    felicityporter skrev 2017-09-15 14:19:51 följande:

Det är lugnt, ska inte ta upp det. Hoppas min BM kan hjälpa mig till ensam vårdnad.

Han brukar inte vara så här, vi hade det bra fram till i förrgår.

Om ni hade det bra tills i förrgår kanske du inte ska dra för stora växlar av det. Tänker ändå att det kan vara bra att söka hjälp. NI kanske kan få gemensamma samtal. Hoppas att det blir bättre och att du kan få fokusera på bebisen.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017